Gå till innehåll
747

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention

Sci-Fi Mässan  

7 medlemmar har röstat

1. 1.

• Ja
      2
    • Nej
      4
    • Kanske
      1

Rekommenderade inlägg

Mycket tveksamt, skulle tvingas bli en eller flera mycket intressanta gäster som kommer dit för att jag ska öppna plånboken. Blir inte att åka dit bara för att köpa grejer längre. Inte så här nära till jul och definitivt inte om samma gamla gäster kommer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett givet besök för min del. Shoppa, kanske ta en autograf om någon intressant gäst kommer, samt träffa vänner. :)

En av årets höjdpunkter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men absolut. Mässan är ett måste. Oftast hoppar jag över autograferna, men jag shoppar gärna TVspel. Sist köpte jag PS3spel och NESspel. Så är det kul att träffa kompisar och snacka med dem från Sthlm Trekkers och Section 42 osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpvärt? Vi har Bart's Nightmare. Det är ok. Jag hoppas på att hitta Super Mario Bros 2 till ett rimligt pris, eftersom någon har stulit mitt exemplar, som jag haft sedan det släpptes. Jag har både kartong och manual kvar. Visst kan jag köpa spelet via Wii shopping channel men det kommer inte vara samma sak. Jag har dessutom redan spelet till GameBoyAdvance, fast det är uppgraderad grafik och heter Super Mario Advance

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadå, det är kul, men väldigt svårt. Bart's Nightmare har jag aldrig kört, har nog inte släppts av Bergsala. Super Mario Bros 2 hade dom på mässan, tre stycken exemplar. Skulle köpt ett ex om alla inte var söndertejpade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många NESspel är näst intill omöjliga att klara. Jag har spelet Dragon's Lair och det är totalt omöjligt. Jag har haft det i flera år men inte ens klarat första banan. Bart's Nightmare är till SNES förövrigt.

Game replay var där föra året också. Jag köpte 2 spel av dem då.

Redigerad av RoLaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Två nya gäster till. En av dessa är en gäst vi sett fler gånger tidigare, som väntat alltså.

Doug Bradley - Pinhead från Hellraiser

Michael Ironside - V, Total Recall, Terminator 4

Som ett fan av V är Michael Ironside intressant, men inte tillräckligt mycket för att ta mig till Sthlm. Normalt hade det kanske varit det.

Nu får vi hålla tummarna på att den 5:e och sista gästen blir någon från Star Trek!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ruggero Deodato besöker också mässan.

Extra Gäst

Något speciellt till alla hard-core skräckfans. Regissören Ruggero Deodato kommer till mässan! Den italienska regissören är en legend inom genren och behöver ingen närmare presentation för sina fans.

Deodato ligger bakom kultklassiker som "Concorde", "Cut and Run", "Atlantis Interceptors", "Live like a Cop, Die Like a Man", "The House at the Edge of the Park" och givetvis "Last Cannibal World" & "Cannibal Holocaust".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cannibal Holocaust var det länge sedan jag såg. Undrar just var min gamla VHSfilm är. Kanske han har några dvdfilmer med sig så man kan köpa den (ocencurerade versionen) signerad och klar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite intressant att han omnämns som en extra gäst. Något som vore trevligt i det här sammanhanget vore ju om dom kunde ha någon "Q & A" med honom i samband. Kanske rent av visa någon av hans filmer på stor duk.

Övriga gäster känns inte så spännande. Men det finns ju fortfarande chans att det tillkommer någon intressant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite intressant att han omnämns som en extra gäst. Något som vore trevligt i det här sammanhanget vore ju om dom kunde ha någon "Q & A" med honom i samband. Kanske rent av visa någon av hans filmer på stor duk.

Övriga gäster känns inte så spännande. Men det finns ju fortfarande chans att det tillkommer någon intressant.

Över huvudtaget är det ont om Q&A på den Svandinavian Scifi, Games och film convention. Det är mycket konstigt då jag tycker att man kan dra in lite mer pengar på att sälja biljetter till ett sådant evenemang. Stockholm Trekkers arrangerade ett lyckat Q&A med John Rhys Davies och Marina Sirtis för några år sedan. Tyvärr dök det inte upp så mycket folk, men det hade nog mest att göra med att mässan var i Sollentuna och Q&A i Hagsätra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man ordnade väl även en "Q&A" samt filmvisning när Rutger Hauer kom under hit 2002 har jag för mig. Men det kanske är så att det inte har dragit tillräckligt med folk för att Isberg ska vilja satsa på det en gång till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske måste man se ut som en riktig nörd eller Sci-Fi freak för att få vara med :lol: Det är ju lite Geks-konvention.

Borde finnas en skylt utanför med följande text på:

"Inga kostymer, börsmäklar eller dylikt äga tillträde"

:P

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu