Schwozh Postad 7 Oktober, 2009 Rapport Postad 7 Oktober, 2009 http://img.trekmovie.com/images/st09/makeup-klingon.jpg http://www.scifinow.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/Joel-Harlow-2.JPG Här är två behind the scene bilder på en klingon från elfte filmen. Klingonen från abramsverse ser mycket bättre ut xD http://trekmovie.com/2009/10/06/star-trek-movie-make-up-secrets-revealed/ Citera
RoLaren Postad 7 Oktober, 2009 Rapport Postad 7 Oktober, 2009 påminner om remans från Nemesis på något sätt. Eller kanske neanderthalar-bajorans? Citera
commander ricochet Postad 7 Oktober, 2009 Rapport Postad 7 Oktober, 2009 Vad säger ni tjejer om snygga killen i rött då? :P I övrigt så är det kanske klingons som är i begynnelsen att få den där veckade skallen/pannan som dom fick...det där ni vet som dom inte vill prata om ;) Citera
RoLaren Postad 7 Oktober, 2009 Rapport Postad 7 Oktober, 2009 Är du säker på att det är en kille. Kanske just den artens brudar ser ut så :P Vecken i pannan fick de när de grubblade över hur de skulle besegra tribblarna ;) Citera
commander ricochet Postad 7 Oktober, 2009 Rapport Postad 7 Oktober, 2009 Tänker att det är en kille eftersom den karaktären spelas av en kille...väldigt linjärt tänkande av mej men ändå ;) Mjoa men dom fick ju veck pga av nån´sjukdom tror jag...det snackas ju om det i Enterprise...fast i TOS som har dom ju inga veck. AJ! nu blev det jobbigt här..kommer inte ihåg hur det var ihopsnickrat detta. Citera
Schwozh Postad 7 Oktober, 2009 Författare Rapport Postad 7 Oktober, 2009 Tänker att det är en kille eftersom den karaktären spelas av en kille...väldigt linjärt tänkande av mej men ändå ;) Mjoa men dom fick ju veck pga av nån´sjukdom tror jag...det snackas ju om det i Enterprise...fast i TOS som har dom ju inga veck. AJ! nu blev det jobbigt här..kommer inte ihåg hur det var ihopsnickrat detta. Botemedlet till det dära viruset som höll på att ta kål på flera miljarder klingons(Enterprise), hade en biverkning dvs att deras "ridges" försvann. Men som alla vet så drabbade det inte alla klingons, sen var kanske han inte färdigsminkad på bilden. Men lätt att de klingonerna ser mkt tuffare ut, tycker jag =) påminner om remans från Nemesis på något sätt. Eller kanske neanderthalar-bajorans? Hehehehe ^^ Jag tycker denna klingon personifierar dem bättre, tanke på deras leverne och gutturala språk. Jag hoppas att dessa klingons(om de dyker upp i nästa film) är mkt starkare och tuffare än människor, tillskillnad från ds9 och Tng där kan en människa slå ner dem med knytnävarna om jag inte minns fel så ska ju klingons va väldigt robusta i sin anatomi och klara en hel del stryk. Citera
The Holy Three Postad 8 Oktober, 2009 Rapport Postad 8 Oktober, 2009 Tycker den nya looken för Klingons såg urusel ut. That's no Klingon. Citera
Mr Trek Postad 8 Oktober, 2009 Rapport Postad 8 Oktober, 2009 Vad var det där för något? En klingon var det i alla fall inte! Och varför skulle de ha den där konstiga tygmasken för? Citera
Schwozh Postad 8 Oktober, 2009 Författare Rapport Postad 8 Oktober, 2009 Vad var det där för något? En klingon var det i alla fall inte! Och varför skulle de ha den där konstiga tygmasken för? Jo för att eventuellt dölja den där veckade pannan de inte har, pga augment viruset :P Citera
747 Postad 8 Oktober, 2009 Rapport Postad 8 Oktober, 2009 Jag har inte sett Star Trek XI än men jag kan ju säga så pass mycket att Abrams "klingon" rent visuellt ser extremt dålig ut. Citera
Aike Postad 8 Oktober, 2009 Rapport Postad 8 Oktober, 2009 ¨^Hur kan du inte ha sett den och vara medlem här ;) ? Bor du långt från en bio? Citera
Schwozh Postad 8 Oktober, 2009 Författare Rapport Postad 8 Oktober, 2009 ¨^Hur kan du inte ha sett den och vara medlem här ;) ? Bor du långt från en bio? Är man en medlem så bör man ha sett alla filmerna xD Citera
Schwozh Postad 8 Oktober, 2009 Författare Rapport Postad 8 Oktober, 2009 Jag har inte sett Star Trek XI än men jag kan ju säga så pass mycket att Abrams "klingon" rent visuellt ser extremt dålig ut. Visuellt? ^^ jag tycker det är den mest detaljerade och "visuellt" verklighetstrogna( när det gäller detaljer) klingon än så länge =). Tillskillnad från 60-90 talets trek-klingons. xD Citera
Aike Postad 8 Oktober, 2009 Rapport Postad 8 Oktober, 2009 (redigerade) Klingonerna har på bilderna antagligen inte full make-up. Pannorna verkar inte färdiga, vilket inte skulle behövas då de har ansiktsmasker. Dock är det ju tydligt att pannorna ser ut som de har gjort sedan TMP, eftersom det finns veck på masken. Redigerad 8 Oktober, 2009 av Aike Citera
commander ricochet Postad 8 Oktober, 2009 Rapport Postad 8 Oktober, 2009 Mjo dom använder ett mjukare och mer hudlikt material verkar det som men jag måste ha missat bilder då man ser det hela färdigsminkat också? För hittills så känns det som Klingons som håller på att tappa sina veck. Men vad är det som säger att detta material är mer naturtroget än det från 90-talet egentligen? Vi vet ju inte hur deras hud är beskaffad jämfört med vår egen. Kolla in noshörningarnas hud! Det ser ju påhittad och fejkad ut! Citera
747 Postad 9 Oktober, 2009 Rapport Postad 9 Oktober, 2009 Jag hade inte tid när filmen gick upp på en biograf nära mig. Inväntar filmen på dvd istället. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.