Jump to content

Bild på Abrams klingoner

Schwozh

Recommended Posts

Tänker att det är en kille eftersom den karaktären spelas av en kille...väldigt linjärt tänkande av mej men ändå ;)

Mjoa men dom fick ju veck pga av nån´sjukdom tror jag...det snackas ju om det i Enterprise...fast i TOS som har dom ju inga veck. AJ! nu blev det jobbigt här..kommer inte ihåg hur det var ihopsnickrat detta.

Tänker att det är en kille eftersom den karaktären spelas av en kille...väldigt linjärt tänkande av mej men ändå ;)

Mjoa men dom fick ju veck pga av nån´sjukdom tror jag...det snackas ju om det i Enterprise...fast i TOS som har dom ju inga veck. AJ! nu blev det jobbigt här..kommer inte ihåg hur det var ihopsnickrat detta.

Botemedlet till det dära viruset som höll på att ta kål på flera miljarder klingons(Enterprise), hade en biverkning dvs att deras "ridges" försvann. Men som alla vet så drabbade det inte alla klingons, sen var kanske han inte färdigsminkad på bilden. Men lätt att de klingonerna ser mkt tuffare ut, tycker jag =)

påminner om remans från Nemesis på något sätt. Eller kanske neanderthalar-bajorans?

Hehehehe ^^ Jag tycker denna klingon personifierar dem bättre, tanke på deras leverne och gutturala språk. Jag hoppas att dessa klingons(om de dyker upp i nästa film) är mkt starkare och tuffare än människor, tillskillnad från ds9 och Tng där kan en människa slå ner dem med knytnävarna om jag inte minns fel så ska ju klingons va väldigt robusta i sin anatomi och klara en hel del stryk.

Jag har inte sett Star Trek XI än men jag kan ju säga så pass mycket att Abrams "klingon" rent visuellt ser extremt dålig ut.

Visuellt? ^^ jag tycker det är den mest detaljerade och "visuellt" verklighetstrogna( när det gäller detaljer) klingon än så länge =). Tillskillnad från 60-90 talets trek-klingons. xD

Klingonerna har på bilderna antagligen inte full make-up. Pannorna verkar inte färdiga, vilket inte skulle behövas då de har ansiktsmasker. Dock är det ju tydligt att pannorna ser ut som de har gjort sedan TMP, eftersom det finns veck på masken.

Edited by Aike

Mjo dom använder ett mjukare och mer hudlikt material verkar det som men jag måste ha missat bilder då man ser det hela färdigsminkat också? För hittills så känns det som Klingons som håller på att tappa sina veck. Men vad är det som säger att detta material är mer naturtroget än det från 90-talet egentligen? Vi vet ju inte hur deras hud är beskaffad jämfört med vår egen. Kolla in noshörningarnas hud! Det ser ju påhittad och fejkad ut!