Schwozh Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 http://img.trekmovie.com/images/st09/makeup-klingon.jpg http://www.scifinow.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/Joel-Harlow-2.JPG Här är två behind the scene bilder på en klingon från elfte filmen. Klingonen från abramsverse ser mycket bättre ut xD http://trekmovie.com/2009/10/06/star-trek-movie-make-up-secrets-revealed/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 påminner om remans från Nemesis på något sätt. Eller kanske neanderthalar-bajorans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Vad säger ni tjejer om snygga killen i rött då? :P I övrigt så är det kanske klingons som är i begynnelsen att få den där veckade skallen/pannan som dom fick...det där ni vet som dom inte vill prata om ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Är du säker på att det är en kille. Kanske just den artens brudar ser ut så :P Vecken i pannan fick de när de grubblade över hur de skulle besegra tribblarna ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Tänker att det är en kille eftersom den karaktären spelas av en kille...väldigt linjärt tänkande av mej men ändå ;) Mjoa men dom fick ju veck pga av nån´sjukdom tror jag...det snackas ju om det i Enterprise...fast i TOS som har dom ju inga veck. AJ! nu blev det jobbigt här..kommer inte ihåg hur det var ihopsnickrat detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted October 7, 2009 Author Report Share Posted October 7, 2009 Tänker att det är en kille eftersom den karaktären spelas av en kille...väldigt linjärt tänkande av mej men ändå ;) Mjoa men dom fick ju veck pga av nån´sjukdom tror jag...det snackas ju om det i Enterprise...fast i TOS som har dom ju inga veck. AJ! nu blev det jobbigt här..kommer inte ihåg hur det var ihopsnickrat detta. Botemedlet till det dära viruset som höll på att ta kål på flera miljarder klingons(Enterprise), hade en biverkning dvs att deras "ridges" försvann. Men som alla vet så drabbade det inte alla klingons, sen var kanske han inte färdigsminkad på bilden. Men lätt att de klingonerna ser mkt tuffare ut, tycker jag =) påminner om remans från Nemesis på något sätt. Eller kanske neanderthalar-bajorans? Hehehehe ^^ Jag tycker denna klingon personifierar dem bättre, tanke på deras leverne och gutturala språk. Jag hoppas att dessa klingons(om de dyker upp i nästa film) är mkt starkare och tuffare än människor, tillskillnad från ds9 och Tng där kan en människa slå ner dem med knytnävarna om jag inte minns fel så ska ju klingons va väldigt robusta i sin anatomi och klara en hel del stryk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Tycker den nya looken för Klingons såg urusel ut. That's no Klingon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Vad var det där för något? En klingon var det i alla fall inte! Och varför skulle de ha den där konstiga tygmasken för? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted October 8, 2009 Author Report Share Posted October 8, 2009 Vad var det där för något? En klingon var det i alla fall inte! Och varför skulle de ha den där konstiga tygmasken för? Jo för att eventuellt dölja den där veckade pannan de inte har, pga augment viruset :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
747 Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Jag har inte sett Star Trek XI än men jag kan ju säga så pass mycket att Abrams "klingon" rent visuellt ser extremt dålig ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 ¨^Hur kan du inte ha sett den och vara medlem här ;) ? Bor du långt från en bio? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted October 8, 2009 Author Report Share Posted October 8, 2009 ¨^Hur kan du inte ha sett den och vara medlem här ;) ? Bor du långt från en bio? Är man en medlem så bör man ha sett alla filmerna xD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted October 8, 2009 Author Report Share Posted October 8, 2009 Jag har inte sett Star Trek XI än men jag kan ju säga så pass mycket att Abrams "klingon" rent visuellt ser extremt dålig ut. Visuellt? ^^ jag tycker det är den mest detaljerade och "visuellt" verklighetstrogna( när det gäller detaljer) klingon än så länge =). Tillskillnad från 60-90 talets trek-klingons. xD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 (edited) Klingonerna har på bilderna antagligen inte full make-up. Pannorna verkar inte färdiga, vilket inte skulle behövas då de har ansiktsmasker. Dock är det ju tydligt att pannorna ser ut som de har gjort sedan TMP, eftersom det finns veck på masken. Edited October 8, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Mjo dom använder ett mjukare och mer hudlikt material verkar det som men jag måste ha missat bilder då man ser det hela färdigsminkat också? För hittills så känns det som Klingons som håller på att tappa sina veck. Men vad är det som säger att detta material är mer naturtroget än det från 90-talet egentligen? Vi vet ju inte hur deras hud är beskaffad jämfört med vår egen. Kolla in noshörningarnas hud! Det ser ju påhittad och fejkad ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
747 Posted October 9, 2009 Report Share Posted October 9, 2009 Jag hade inte tid när filmen gick upp på en biograf nära mig. Inväntar filmen på dvd istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts