Jump to content

"SF-pub" i Göteborg

dax_maryrussel

Recommended Posts

Planerar ni in fredagen den 19:e paril 17.00/17.30 för en after-work-öl-med-b5/scifi-snack-kväll?

Vi träffas på Minbar (eller Min Bar som den egentligen heter) på fredag 19 april vid ca 17-17.30-tiden. Alla som vill är välkomna. Vi kan lova trevligt sällskap, b5/sf-snack. Öl, lättöl och läsk etc finns att köpa.

Ölen (både lätt och stark) kostar 25:- fram till 19.00 och det brukar finnas lite gratis käk.

- så här trevligt hade vi på Minbar i somras -

- http://www.babcon.org/archive/pub/index.html -

Minbar är en "bakficka" till Restaurang Lagom som ligger på Aschebergsgatan i Göteborg, precis mittemellan Vasaplatsen och Landala (lite närmare till

Vasaplatsen, så jag rek. den hålplatsen).

Sen blir det fortsättning fredagen den 3:e maj, då det blir en före-wct-treff-med-st-sf-b5-snack. Samma tid  17.00/17.30 gäller.

Välkomna även då! Kul om ni vill dyka upp. Vad sägs?

Hälsningar

dax _maryrussel

"pubansvarig"

Kul med lite feedback! Ska nog försöka göra en liten sammanställning här vad vi pratade om för er "stackare" som inte kan komma. Du med lite pengar: kom och drick isvatten det är gratis liksom maten!

dax

[url=http://www.twentysevenandfortyone.cjb.net]www.twentysevenandfortyone.cjb.net/URL]

This is not a page about Star Trek, it's about the people

• 3 years later...

Hej! Det brukar vara lite folk som dyker upp och tar några öl kvällen innan en Star Treff, dock tror jag inte att det var något innan senaste treffen.

Vill man ändå ta en öl och prata science fiction så kan jag rekommendera Club Cosmos (Sveriges äldsta SF-förening) pubträffar första tisdagen varje månad på Rover på Andra Långgatan. Nästa gång de träffas är med andra ord... idag (4/10)!

• 2 weeks later...