Jump to content

Allt om UFO

thestargaze

Recommended Posts

Jag har faktiskt varit med om en del andra "ovanliga" upplevelser också, fast det hör ju förstås inte hemma här under det här ämnet. Jag sa ju att jag är konstig... :D Men det är kanske ändå inte så ovanligt. Man vet ju aldrig vad som egentligen hände. Det mesta har förstås en naturlig f??rklaring.

Tonica

• 2 weeks later...
  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har faktiskt varit med om en del andra "ovanliga" upplevelser också, fast det hör ju förstås inte hemma här under det här ämnet. Jag sa ju att jag är konstig...  :D Men det är kanske ändå inte så ovanligt. Man vet ju aldrig vad som egentligen hände. Det mesta har förstås en naturlig förklaring.

Tonica

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste säga att jag är ganska så nyfiken på vad du har varit med om, och gärna lite mera detaljer kring det du såg i skogen.

Jag tänkte att även om det skulle vara "övernaturliga fenomen" du har varit med om, så får det nog plats under detta ämne.

Väldigt nyfiken :w00t:

Jag läste precis på http://www.ufo.se/ (en utmärkt sida för alla ufo intresserade, med forum och allt) att Betty Hill dog i söndags. Betty Hill var världens kanske mest kända person som säger sig ha blivit ombordagen på ett flygande tefat. Betty Hill avled i cancer den 17 oktober vid en ålder av 85 år.

Och så vill även jag vädja till Tonica. Berätta! Jag är så nyfiken :w00t:

Oj, jag måste ha missat era frågor...

Jag har ju redan berättat om "UFOt" (fast det ju inte flög).

När jag var liten jobbade mina föräldrar på en institution (internatskola eller något sånt) för förståndshandikappade. Det var väl en vanlig skola då, men tidigare i alla fall hade det varit någon form av anstalt. Och så kom barn från hela fjällvärlden dit, så det var en form av internat. Hur som helst, det ingick en tjänstebostad till rektorn (dvs just då var det min pappa). Det fanns en sorglig historia bakom huset. Den förste rektorn och hans fru hade ritat huset själva, men alldeles innan de skulle flytta in dog frun i leukemi när hon väntade sitt tredje barn.

Huset var lite konstigt. Kanske var det lite dåligt byggt ovanpå berggrunden. I alla fall fanns det ställen i huset där man kunde se själva berget (elskåp och så). Ibland öppnades luckorna av sig själva. Mammas krukväxter dog när vi flyttade in (allihop på en gång) och när vi flyttade ut dog allihop igen. Det låg ofta döda småfåglar på vår trappa (utan några spår runtomkring), och en morgon när vi vaknade var det blod och pälstussar på gräsmattan (eller snarare i snön som täckte gräsmattan). Antagligen var det en katt som tagits av ett lodjur men hur som helst var det ganska läskigt.

Vår hund brukade morra och skälla omkring midnatt - bara då, inte tidigare eller senare. På nätterna hörde vi något som lät som att någon gick omkring på övervåningen. När pappa gick upp och tände ljuset var det tyst, men stegen började direkt när han hade släckt ljuset igen och hunnit nerför halva trappan. Mamma och pappa såg aldrig något, men jag och min syster vaknade ofta och grät (vi var ganska små på den tiden), och när mamma frågade vad som var fel ska jag ha svarat (gravallvarlig och lillgammal): Det står en skepnad i dörren!

Mormor som var på besök hos oss en gång såg också någon stå i dörren, och en av våra barnflickor berättade flera år senare att hon sett en "tant" stå i korridoren utanför barnrummet.

Dessutom, flera år senare pratade mamma med en av pappas efterträdare om huset. Han blev alldeles blek och mumlade något om att han höll med - det är ett konstigt hus, och så gick han ifrån sin fulla kaffekopp och sin tårtbit utan ett ord till.

Det var spökhuset. Uppe vid huvudbyggnaden såg jag en dag en konstig syn. En skäggig gubbe i något som såg ut som en nattskjorta åkte på något som kanske var en kälke, raka vägen ner för en backe som ledde till kyrkogården (som lär ha varit galgbacken förr).

Ok, jag inser att det här låter som ett hopkok av en massa gamla spökhistorier. Men det är faktiskt sant. Sen kan ju inte jag svära på att det ligger något "övernaturligt" bakom något av det. Konstiga saker kan ju faktiskt hända. Om man visste vad som låg bakom kanske man inte alls skulle bli förvånad.

Tonica

Tack Tonica.

Det var en märklig berättelse, minst sagt. Jag kan dock bara hålla med, det händer saker som vi inte har något vettigt svar på och personligen tycker jag att det är underbart att det är så. Tänk vad tråkigt det skulle vara annars.

Jag har sett saker inom det religiösa världen som är helt otroliga, jag kan ju inte förklara det men likväl så händer det. Ben som växer ut, människor som ser ut att flyta i luften mm. Det är sannerligen ett spännande kosmos vi lever i.

• Create New...