Jump to content

Allt om UFO

thestargaze

Recommended Posts

Hej,

var det någon som såg dokumentären från igår (söndag 2/6)??? Visst var det intressant. Tänk om de har rätt, att UfO´s besöker oss! Fast å andra sidan så var gör dom här? Vad är det för mening med att komma till Jorden och sväva (=flyga) lite!!!

Jag tyckte det var lite läskigt med det där saken som dom tog ifrån killen som sa att han hade blivit bortrövad av aliens. Första tanken var att det var bluff, men visst var det intressant när de kom fram till att ämnet inte var känt på jorden.

Fast lite misstänkt var det när forskaren tog sönder en bit av "stenen".. Jag undrar om den rapporten verkligen var sann?

Men bra dokumentär var det i alla fall......  :)

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej,

var det någon som såg dokumentären från igår (söndag 2/6)??? Visst var det intressant. Tänk om de har rätt, att UfO´s besöker oss! Fast å andra sidan så var gör dom här? Vad är det för mening med att komma till Jorden och sväva (=flyga) lite!!!

Jag tyckte det var lite läskigt med det där saken som dom tog ifrån killen som sa att han hade blivit bortrövad av aliens. Första tanken var att det var bluff, men visst var det intressant när de kom fram till att ämnet inte var känt på jorden.

Fast lite misstänkt var det när forskaren tog sönder en bit av "stenen".. Jag undrar om den rapporten verkligen var sann?

Men bra dokumentär var det i alla fall......  :)

Jag har aldrig sett ett ufo på nåra håll,,,,,,fast en dag såg jag något mycket mysko....

Det var en kväll, för inte så länge sedan. Den kvällen var det väldigt ljus. När jag tittade ut mot fönstret såg jag något som lyste väldigt starkt.

Först trodde jag att det var nordpolen. Men den lyste för starkt och var väldigt lågt ner på himelen.

Det andra konstiga saken var att den rörde sig väldigt fort. jag menar en stjärna rör sig absolut inte så snabbt.

Den var inte super snabb, men rörde sig med en konstant hastighet. Sedan slog det mig att det var en flygplan.

Men det kunde det inte vara. Dels på grund av formen, den var inte utformed som ett flygplan. Den var rund och dels så gav den en intensiv vitt sken och var ganska stor.

Efter att ha iakttagit "saken" en stund så var den plötligt borta......(Den gick bakom trädet och sedan såg jag den inte mera...)

Än idag så undrar jag vad det var för något .....

OBS! Denna berättelse är sann....

// Mariah

jag har inte heller sett nå UFO... men jag tror inte att dom bara kan flyga in på jorden och kidnappa persorner utan att våra radar ser dom eller att man inte enns upptäcker jag tror inte att persorner om dom ser nåt stort runt kommer flygande säger -nämen titta har flygvapnet nys F-18 eller heter dom karnse nå annat???? så jag har svort att tro att ufo:n bara kan komma och flyga över jorden utan att det finns riktiga bevis.. men vem vet... själv har jag vårt att tro att dom bara kommer och flygger och kidnappar folk...

Men dom kanske som dom gör i Star Trek, när dom ska göra en "first contact".

Dom är på planeten ett tag, för att se hur personerna är sinnade...

Kanske sant???

Vem vet??

jo men vore det inte smartas att i så fall direkt ta kontakt med oss man får ju inte alltid bästa syn på folk genom första ögonblicket...

vad har jag nu missat?

vilken kanal va det programet?

Ja jag tror i varjefall det finns UFO ,det som ordet betyder, (kan inte stava det) kan ju iåför sig beskriva mycket, och det behöver ju inte alls betyda att det kommer från rymden.

Själv har jag sett många saker jag inte kan förklara,

något jag trodde va ett flygplan tills det började röra sig alldelex för snabbt och plötsligt försvann,

jo men vore det inte smartas att i så fall direkt ta kontakt med oss man får ju inte alltid bästa syn på folk genom första ögonblicket...

Vem säger att utomjordingarna vill ta kontakt med människor. Planeten domineras ju ändå av insekter så eventuella utomjordingar kanske inte ens bryr sig om männinkor.

Kanske dom gör som i Arkiv X dvs dom ser ut som människor och har hmmm ja skumma rymdskepp som åker jättesnabbt? Eller är inte regeringen iblandad i Arkiv X-aliensarnas affärer?

eller kanske som utomjoringarna i Men In Black....hehhee

Hm.. jag har riktigt svårt å tolka denna fråga. Att det finns 'utomjordingar' tror jag på.. att universum är så pass stort så är vi knappast ensamma. Men att dem skulle komma hit, och kidnappa människor, för att 'undersöka' har jag svårt för..

som Gul Tahel påstod så domineras vi ju av insekter o dyl.

Min teori är egentligen, de ljusa prickarna som man ser på himlen om natten, som vi antar är utomjordingar, är egentligen, vi, människor som testar nya flygvapen.. A51... typ :)

jag såg ett ufo förra sommaren men det visades att det bara var en flader mus.

men ändå ufo tills det att jag viste vad det var.

om det finns bevis för att ett ufo ex är aliens då är det inte längre ett ufo för då är det identifierat.

Vem säger att utomjordingarna vill ta kontakt med människor.

Och om dom nu skulle ta kontakt, varför kidnappa nån och utföra läskiga experiment när man kan vara trevlig och fråga istället??

Och varför är vi (läs USA och liknande paranoida regeringar/människor/forskare) så rädda för utomjordingar? Skulle dom göra sig besväret att komma hit så är det antagligen inte för att mucka gräl...

UFO'n finns inte. Eller ja, missförstå mig rätt, sas.

Det är klart att det finns Unidentified Flying Objects, men några aliens på jorden eller ens i närheten av jorden är ganska omöjligt. Inte ens vi, som är en ganska avancerad ras (vad vi vet, den mest avancerade) har ju inte kunnat ta oss ens till vår grannplanet Mars med bemannade farkoster. Iofs så planeras det just nu en sådan färd till Mars, men det är det längsta vi kommit.

Jag läste en gång en intressant teori om detta. Drakes ekvation. En av de mera allmänt kända teorierna i litteraturen om utomjoriskt liv.

En sannolikhetsekvation

f   n   f  f  f

P =  p   h   l  i  c

Alltså att sannolikheten p för ett högre liv ska utvecklas i ett solsystem, är en funktion av solens möjliga antal planeter, antalet beboeliga planeter, sannolikheten att lägre liv utvecklas på en beboelig planet, sannolikheten för att högre liv utvecklas ur lägre och sannolikheten för att intelligent liv söker interstellär kontakt inom fem miljarder år.

Okej, jag förstår inte överdrivet mycket av den här sortens ekvationer själv, så be mig inte förklara den. Eller jo, föresten. Men ni andra får också försöka hjälpa mig. Och jag gör så gott jag kan.

Och om dom nu skulle ta kontakt, varför kidnappa nån och utföra läskiga experiment när man kan vara trevlig och fråga istället??

Och varför är det bara amerikanare som blir kidnappade?

För att det typ är bara Amerikaner som ser dom.. säger dom!! jag kan slå vad att dom bara är fulla och när dom ser ett flygplan får dom för sig att det är ett UFO och i bland gör dom spår och sånt för att få uppmärksamhet...

Jo, det var en intressant dokumentär. (spelade in den)

Jag tror inte att det finns utomjordingar som besöker jorden. Däremot vet jag att det finns andra varelser i universum. Inte för att jag har sett nån, men ändå...  :sigh:

Dom kommer väl tids nog.

UFO'n finns inte. Eller ja, missförstå mig rätt, sas. ...

(Vill inte citera allt.)

Jag tror inte heller vi har aliens på jorden.

Jag känner till den där ekvationen samt ett ex antal till som visar hur liten chans det egentligen är att det ska finnas intelligent liv. Lägg därtill det avstånd som de måste övervinna för att ta sig hit.

Även om det mot all förmodan skulle gå att resa de avstånden på en relativt kort tid, varför skulle eventuella aliens vilja komma hit. Människan är ju egentligen ganska primitiv och det finns säkert massor av andra mycket mer intresanta platser att besöka än våran jord.

Även om det mot all förmodan skulle gå att resa de avstånden på en relativt kort tid, varför skulle eventuella aliens vilja komma hit. Människan är ju egentligen ganska primitiv och det finns säkert massor av andra mycket mer intresanta platser att besöka än våran jord.

Håller med. Och det är där det brister i en del amerikanska tv-serier om att påstådda aliens skulle finnas på jorden (läs: Arkiv X). Varför skulle de komma till jorden i första hand? Och varför är de så fientliga?

Visserligen är tanken på utomjordiskt liv en av grunderna till Star Trek, men det funkar i alla fall. Det är den där "de finns redan här"-tanken som jag retar mig på. Att de redan skulle ha infiltrerat jorden och konspirerar med USA's myndigheter.

• 2 weeks later...

Personligen tror jag inte på ufon. Jag tror att det hela är en bluff. Det började med flygande tefat och nu är det utomjordiska bitar från rymden. Hmm... Låter lite otrovärdigt. Men visst om det kommer en grån gubbe från mars och hälsar på för att få en kopp kaffe då skulle jag ändra mig. Men tills dess...    :cool:

Varför skulle de komma till jorden i första hand?

Egentligen; varför inte?

Det kanske bara finns vi och en ras till i universum. Det är precis lika troligt som att det finns tusentals planeter med liv, eller att vi faktiskt är ensamma.

Eller också kanske vi är otroligt intressanta varelser... :)

Egentligen; varför inte?

Det kanske bara finns vi och en ras till i universum. Det är precis lika troligt som att det finns tusentals planeter med liv, eller att vi faktiskt är ensamma.

Eller också kanske vi är otroligt intressanta varelser... :)

Varför då? Därför att dom vill ha våra exeptionellt bra massförstörelsevapen?

Visst tror jag på utomjordiskt liv, det gör jag. Men att dom skulle kunna komma hit är väldigt omöjligt. PGA de ENOOOOOOOORMA avstånden. Jag menar, det går ju inte (till skillnad från star trek/star wars) att resa fortare än ljuset. Det skulle vara som att resa från tiden. Visst tror jag att man kan använda maskhål, men det finns ju inte (vad jag vet) något maskhål nära vårt solsystem.

Jag menar, det går ju inte (till skillnad från star trek/star wars) att resa fortare än ljuset. Det skulle vara som att resa från tiden.

Hur vet du att det inte går?

Bara för att vi inte kan så behöver det inte vara så överallt, eller hur? :)

Det är som att säga att bara för att det inte finns kol eller syre på en planet så kan det inte finnas liv. Allt liv behöver ju inte vara kolbaserat och andas syre...

Jag kan diskutera sånt här i timmar, bara så ni vet... ;)

• Create New...