Jocke Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 De rör sig snabbt över himlavalvet och kan uppfattas med blotta ögat. Det är svårare att fånga in dem med stjärnkikare eftersom de rör sig så snabbt. De försvinner snabbt ut bild. Fast det är häftigt att titta på dem. Fast Mir var ballare att titta på synd att den krashades. Undra om man skulle gå ut på ISS-jakt borde inte vara så svårt eftersom det g??r att se på ISS - Where is it now? när dem kommer att vara synlig från hemorten. Häftigt, har alltid drömt om att ha en stjärnkikare, kanske ska skaffa en nu. Det skulle ju helt klart vara intressant att se ISS och kanske ett och annat UFO ;)
thestargaze Postad 27 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 27 Mars, 2003 Fast Mir var ballare att titta på synd att den krashades. Öhh, va!!!! Har Mir krachat!!! :blink: :blink: Är det sant? Vilken planet har jag varit på den sista tiden :P lol När och hur skedde det här? Jag kann knappt tro att det är sant!
Suskiv Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 Öhh, va!!!! Har Mir krachat!!! :blink: :blink: Är det sant? Vilken planet har jag varit på den sista tiden :P lol När och hur skedde det här? Jag kann knappt tro att det är sant! Japp, eftersom Mir inte användes mer och ansågs som en rymdfara så krashades den för ett tag sen. Det var det säkraste sättet att bli av med den. Det får nog räcka med alla sateliter och allt annat rymdskräp, några oanvändbara rymndstationer behöver ju inte flyga runt där uppe.
bruse Postad 4 November, 2003 Rapport Postad 4 November, 2003 (redigerade) Hur man förenar alla sina intressen på ett sätt? Det går med en viss möda, envetenhet och fet plånbok. Några av mina intressen är sci-fi i allmänhet och Star Trek i synnerhet, lokaltrafik i allmänhet och spårvagnar och bergbanor i synnerhet. Vad har detta med UFO att göra? Jo, äntligen efter 30 års projektering håller jag på för full å bygger en liten modelljärnväg. Till mig och Klonen. Förutom då naturligtvis tåg, hus, gubbar osv i skala H0, alltså 1:87 så kommer det att bli en liten spårväg samt en bergbana till en bergstopp. - "Kom igen, vad har det med UFO att göra?" - Sluta tjata, förklaringen kommer här: På banan ska det vara en nedlagd gruva, därinne tänke jag att några gröna alians ska gömma sig! Det ska pulsera ut grönt ljus ur gruvgången. Så det var bara att leta efter små gröna gubbar i skala 1:87. Det tog några dagar, å nu är det beställt! På köpet får jag en liten robor å ett helt tefat! Hemsidan (snälla moderatorn, passar det inte får du ta bort det, annars gärna vara kvar) Redigerad 4 November, 2003 av bruse
speck Postad 4 November, 2003 Rapport Postad 4 November, 2003 Jag tror på liv på andra planeter, men jag vet att dom inte skulle besöka oss, för vi skickar ut en massa elaka versioner av utomjordingar så dom antar att om dom kommer hit kommer vi döda dom på grund av vad vi sett på vissa filmer, också utomjordingar som kan resa mellan stjärnorna har antagligen en lag när det gäller första kontakter, jag anser också att SETI är slöseri med pengar bara för att vi använder radiosignaler behöver inte utomjordingar göra det!!!!!!! :vulcan:
imzadi Postad 9 November, 2003 Rapport Postad 9 November, 2003 Här verkade väldigt många tveksamma till UFO:n. Jag har sett ett UFO, eller ett par om man ska räkna dem så, jag såg samma slags fenomen flera kvällar/nätter i rad. Det var högt upp på natthimlen, flera objekt rörde sig med extrem hastighet zickzack tvärs över himlen! Detta upprepade sig sedan ett par gånger, vi är flera som sett det och min mamma ringde till svenska UFO som var väldigt intresserade och skickade upp en massa papper man ska besvara, då min mamma inte hade tid med alla frågor etc lade hon det på is. Men nu har jag fått i uppdrag att besvara alla frågor och skicka in för just nu står det på svenska UFO:s hemsida att vi inte var sammarbetsvilliga. Haha! Och jag kan skilja på satelliter, ISS, flygplan och övriga nattliga föremål. Norrsken ser jag praktiskt taget varje natt om det är tillräckligt kallt, jag bor ju i Jokkmokk så det är inte så konstigt kanske. Det är riktigt vackert men desvärre för det med sig störningar i tv:n :/ Och det knastrande ljudet hör man rätt ofta också. Jag tror även på att vi har besök av utomjordingar, eller att vi har haft. Roswell - 1947 ligger mig varmt om hjärtat och jag planerar en resa dit och dessutom att bila Highway 375 (The Extraterrestrial Highway) nästa höst (letar förövrigt ressällskap med körkort). Inte för att jag hoppas på att få se ett UFO, för det räcker det med att bo h??r eller att åka till Gällivare eller Moskojärvi utan för att få se hur mycket som är för turisterna och om det överhuvudtaget finns ett genuint intresse för det som faktiskt skedde 1947. Bara för att tillägga en sak; jag var på Science Museum i London, där hade dom en modell av Enterprise NX-01 och en text där det stod att warp speed är teoretiskt möjligt, men det finns inte tillräckligt med energi för att genomföra det, än. Men jag tror helt klart att det kommer att gå att genomföra. Det tror jag benhårt på!
ickamicka Postad 10 November, 2003 Rapport Postad 10 November, 2003 (redigerade) Jag har sett något, jag vet inte om det var ett UFO men jag kan inte heller bevisa motsattsen. Jag har nu skickat en rapport om det till UFO Sverige. Det var när jag var på scoutläger i somras på Krokholmen. jag satt nere på bryggan och kollade på havet och upp mot himlen. Helt plötsligt får jag syn på ett föremål eller ett ljus i alla fall. Det ser lite ut som en stjärna men den är mycket större. Helt plötsligt blir objektet mindre och mindre. Tills det inte syns längre. Det försvinner inte vågrätt eller lodrätt som ett flygplan utan det mer ... bakåt om man kan säga så. Det liksom krymper. Jag tittade bort en stund och tittade dit sen igen. Jag tänkte att det kanske bara var jag som såg fel. Men det var inte kvar längre. Jag satt där i säkert 10 minuter och bara stirrade på samma ställe där det hade synts innan, men jag kunde inte se det igen. Jag skyndade mig upp till min pappa som satt vid huset och frågade honom om det skulle vara nån stjärna där, men det ska/brukar det inte vara. Det såg inte ut som ett flygplan. Jag kan inte förstå vad det kan ha varit. Någon som har en bra förklaring till detta? Eller som har sett något liknande? Redigerad 10 November, 2003 av seven of nine
Turambar Postad 10 November, 2003 Rapport Postad 10 November, 2003 Ett UFO är ju något flygande som man inte kan identifiera, så länge man inte kan identifiera det så är det ju ett UFO, sen om det är ett utomjordiskt skepp eller om det är en sattelit eller liknande kan man ju diskutera...
ickamicka Postad 10 November, 2003 Rapport Postad 10 November, 2003 (redigerade) P'tack, 10 Nov 2003, 14:51. Ett UFO är ju något flygande som man inte kan identifiera, så länge man inte kan identifiera det så är det ju ett UFO, sen om det är ett utomjordiskt skepp eller om det är en sattelit eller liknande kan man ju diskutera... Jo, det är iofs sant. MEn det här var ingen sattelit, de vet jag hur de ser ut och rör sig. Det jag såg uppträdde inte alls som något flyplan, sattelit, fågel eller stjärna. Redigerad 10 November, 2003 av seven of nine
Turambar Postad 10 November, 2003 Rapport Postad 10 November, 2003 Jo, det är iofs sant. MEn det här var ingen sattelit, de vet jag hur de ser ut och rör sig. Det jag såg uppträdde inte alls som något flyplan, sattelit, fågel eller stjärna. Jag sa inte att det du såg var en sattelit, jag pratade bara allmänt...
ickamicka Postad 10 November, 2003 Rapport Postad 10 November, 2003 Jo, det är iofs sant. MEn det här var ingen sattelit, de vet jag hur de ser ut och rör sig. Det jag såg uppträdde inte alls som något flyplan, sattelit, fågel eller stjärna. Jag sa inte att det du såg var en sattelit, jag pratade bara allmänt... Jo, jag vet...
Captain Proton Postad 12 November, 2003 Rapport Postad 12 November, 2003 Det var när jag var på scoutläger i somras på Krokholmen. jag satt nere på bryggan och kollade på havet och upp mot himlen. Helt plötsligt får jag syn på ett föremål eller ett ljus i alla fall. Det ser lite ut som en stjärna men den är mycket större. Helt plötsligt blir objektet mindre och mindre. Tills det inte syns längre. Det försvinner inte vågrätt eller lodrätt som ett flygplan utan det mer ... bakåt om man kan säga så. Det liksom krymper. Jag tittade bort en stund och tittade dit sen igen. Jag tänkte att det kanske bara var jag som såg fel. Men det var inte kvar längre. Jag satt där i säkert 10 minuter och bara stirrade på samma ställe där det hade synts innan, men jag kunde inte se det igen. Jag skyndade mig upp till min pappa som satt vid huset och frågade honom om det skulle vara nån stjärna där, men det ska/brukar det inte vara. Det såg inte ut som ett flygplan. Jag kan inte förstå vad det kan ha varit. Någon som har en bra förklaring till detta? Eller som har sett något liknande? Om man vet den exakta tiden när man såg UFO:t och var på himmlavalvet den var så kan man få reda på om det flög något flygplan där eller satellit. Ibland kan också stora satelitter kasta tillbaka starka ljus tillbaka mot jorden så att man tror att det är UFO eller att fåglar som flyger högt (på sommar) också kastar tillbaka ljus ner, detta förväxlas faktist ibland med flygande rymdskepp.
Captain Proton Postad 24 November, 2003 Rapport Postad 24 November, 2003 Idag måndag kl 19:00 på TV 4. Sedan urminnes tider har människor blickat upp mot himlen för att se om det finns liv där ute och kanske finns nu äntligen ett svar på frågan. Forskare tror sig ha funnit liv på Mars, vilket tyder på att det kan finnas liv på andra planeter. Dessa upptäckter kan innebära att människan inte är ensama i universum.
ickamicka Postad 24 November, 2003 Rapport Postad 24 November, 2003 (redigerade) Idag måndag kl 19:00 på TV 4. Sedan urminnes tider har människor blickat upp mot himlen för att se om det finns liv där ute och kanske finns nu äntligen ett svar på frågan. Forskare tror sig ha funnit liv på Mars, vilket tyder på att det kan finnas liv på andra planeter. Dessa upptäckter kan innebära att människan inte är ensama i universum. NEEEEEJ!!! Det missade jag ju att spela in Redigerad 24 November, 2003 av seven of nine
bruse Postad 30 November, 2003 Rapport Postad 30 November, 2003 (redigerade) Nu har jag byggt mitt UFO! Kolla filmen, dock så syns blinkningarna här lite dåligt, men är bättre i verkligheten! UFO i skala 1:87 (film 598 kb) Tur att man har barnasinnet kvar Redigerad 30 November, 2003 av bruse
honung Postad 5 December, 2003 Rapport Postad 5 December, 2003 Kolla här, jag hittade en ganska kul sida som jag tror passar in på denna tråden:) lite annorlunda nyårsfyrverkeri??? bolider kanske inte har med rymdresor att göra men titta på "mediafliken" så kan man se vad huvudet kan göra med någon som ser något ovanligt... folk pratar om gröna gasmoln mm. mm. som egentligen inte hör dit... ganska kul om man tänker efter :lol:
Thalaxian Postad 5 December, 2003 Rapport Postad 5 December, 2003 Hehe, verkar vara en kul grej. Om inte annat så kanske man kan få någpn att tro att sett ett UFO hihi.
speck Postad 11 December, 2003 Rapport Postad 11 December, 2003 Vad tror ni om Roswell 1947? :vulcan:
Karl Postad 11 December, 2003 Rapport Postad 11 December, 2003 I första delen av GP på sidan 6 idag så kan man läsa om lite om föreningen UFO Sverige. Det handlar om något som kan ha varit ett UFO över GBG.
crazy_voyager Postad 13 December, 2003 Rapport Postad 13 December, 2003 Då är du som jag Ella. Men man kanske skulle vilja komma hit om man är en utomjordisk arkeolog. Tänk att få studera en civilisation som inte ens har färdats utanför solsystemet. Det borde ju få vara som att se en tidig järnåldersby eller nåt. Det skulle jag nappa på om jag var utomjording
EoNeel Postad 11 Oktober, 2004 Rapport Postad 11 Oktober, 2004 Jag kom att tänka på en grej som Carl Sagan sa, att vid kanten av vårt solsystem finns en stor skylt som säger "överträdes på egen risk".
Tonica Postad 11 Oktober, 2004 Rapport Postad 11 Oktober, 2004 Jag har faktiskt också sett något, men det kan väl inte kallas UFO, för det flög inte. Det var på marken. Hur som helst kan jag inte komma på någon uppenbar "naturlig" förklaring för det jag såg. Jag är väl konstig bara...
Tonica Postad 11 Oktober, 2004 Rapport Postad 11 Oktober, 2004 Det var liksom klockformat, ganska stort (svårt att säga hur stort) och delvis genomskinligt, lite som neonljus utan rör. Jag såg det en bit in i skogen vid sidan av vägen.
EoNeel Postad 12 Oktober, 2004 Rapport Postad 12 Oktober, 2004 Jag har haft en liknande upplevelse som Tonica. Det är så lustigt för jag tillbringade min barndom med att läsa Däniken och Asimov mm. och hade en naiv tro på att det fanns mer liv i kosmos. Det som hände var 1978 då jag och en kompis var långt ut i stockholms skärgård. Vi låg på stranden och det var en tidig morgon, runt 04.00, då plötsligt en guldglödande skiva bröt igenom de tunna molnen och flög strax under molnen ut över havet för att sen stiga igen och försvinna. Jag och min kompis sa igenting på flera timmar och sen gick vi la oss, men efter detta så försvann mitt ufo-intresse. Det blev liksom för verkligt. Jag har ju så klart ingen anning om vad det var för något, men det var en otrolig syn.
Rekommenderade inlägg