Jump to content

Orci: "Spock är Obama och Kirk är som Bush"

Nyhet

Recommended Posts

President Barack Obama är Spock och ex-presidenten George W. Bush liknar Kirk, säger manusförfattaren Roberto Orci till AP.

- Den senaste filmen representerade två motsatta förhållningssätt: intuition jämfört med förnuftig analys.

Orci studerar Obama för att få insikter i hur Spock fungerar.

- Att ha en case study som honom på nyheterna varje gör mitt jobb mycket enklare.

I samma artikel säger Leonard Nimoy (Spock) att det är en komplimang när Obama jämförs med Spock.

- Jag antar att det är ganska ovanligt för en politiker att vara så precis och logisk i sina tankeprocesser.

President Obama har tidigare sagt att han gillade att se på Star Trek på 1970-talet och att han tyckte Star Trek-filmen var bra. Om Bush någonsin har sett på Trek är okänt.

Källa

[ Till originalnyheten ]

I samma artikel säger Leonard Nimoy (Spock) att det är en komplimang när Obama jämförs med Spock.

- Jag antar att det är ganska ovanligt för en politiker att vara så precis och logisk i sina tankeprocesser.

:D Ja det är sannerligen inte något promenent hoss våra politiker. Många verkar ha en ytterst udda logik.

Då kanske mr Vulcan kan förklara logiken i att skicka 60 000 fler soldater eller vad det nu var, till afganistan samtidigt som han mottar nobels fredspris... :P J.

Jo men då anser han att han gör MER för freden när han skickar fler soldater. Vet inte om jag håller med men så menas det- "Nu håller ni fred annars ska ni få se på "varning enligt forumreglerna"!!(jag varnade mej själv preventivt här haha)

Då kanske mr Vulcan kan förklara logiken i att skicka 60 000 fler soldater eller vad det nu var, till afganistan samtidigt som han mottar nobels fredspris... :P J.

På något sätt tror jag han kommer göra mindre för freden om han drog tillbaka soldater och lät banditerna och andra "spännande" människorna där härja fritt. :rolleyes:

//Mikael, som för övrigt tror att Obama fick fredspriset som tack för att han inte är sin företrädare.

Jag har en lösning på dessa typer av konflikter....faktist så har jag flera, men dessa lämpar sej i detta forum...då man ska sträva efter total demokrati, vilket jag tycker är den idiala formen av tillvaro! Och jag sitter ju i den sittsen att det är first directive som gäller ;) Fast det håller ju inte USA-pöjkera på med precis.

JAF? Any thoughts? Cats here?

Problemet är väl snarare att terroristerna har haft lite väl mycket contacts med oss för att prime directive ska kunna funka. Och jag vet inte om jag är så road av denna form av indirekt krigföring, då tar jag hellre ett rejält fältsslag då och då. Till och med katterna i Cats tar ju en rejäl fight med Macavity när de blir tvungna så varför inte? Usama bin Ladin = Macavity? ;) Vad var frågan? J.

• Create New...