Gå till innehåll
Nyhet

Så här mycket kostar det att prenumera på Star Trek Online

Rekommenderade inlägg

Cirka 106 kronor (15 dollar) per månad kostar det att spela Star Trek Online, skriver Cryptic på spelets hemsida.

Det finns billigare priser om man väljer att betala för fler månader på samma gång. Hela prislistan ser du här.

En livstidsprenumeration kostar knappt 1700 kronor (240 dollar).

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, visst är det roligare om man bara behöver betala en gång men tyvärr så är det nästan inga MMORPG som har det så :(

Men av det jag spelat än så länge så är det värt 100 kr i månaden!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick detta mail från ST online:

LIMITED TIME PROMOTIONS

Greetings Captain!

Star Trek Online is closing in on its February launch, and we've got some great new subscription offers for you.

Play Forever ... For One Low Price

For a limited time, we're offering players who've pre-ordered Star Trek Online the chance to purchase a lifetime membership for one low price. For just $239.99 USD, you can play in the persistent, compelling universe of Star Trek for the entire life of the product and never be billed again.

Lifetime subscribers also receive:

* Playable liberated Borg species option in the character creator. Create your very own, customizable character, freshly freed from the Borg collective.

* Two additional character slots.

For more information about the lifetime subscription, a discounted 12-month subscription, and international rates please visit our exclusive specials page.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*hostar om att vi svenskar antagligen behöver betala moms*

Själv tycker jag att det absolut verkar vara värt det! Vi betalar ungefär lika mycket för att gå på bio och det varar bara två timmar. Detta varar en hel månad!! På Webhallen får man 60 dagar för 249 kr! Gissar dock att det bästa valet är 6 månaders :P

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får 30 dagar gratis om du köper Gold Edition :)

Sen för månadsbetalningen kan kännas rätt meningslöst för människor som kanske aldrig rört ett MMO förut, men den månadskostnaden behöver företaget för att uppgradera servrar, betala för uppdateringar, deras arbetare.

Jag har betalat 12 euro till World of Warcraft sen 2005, det är en liten summa, drar automatiskt ifrån ditt VISA/Mastercard. Inget man sitter direkt och tänker på varje månad. Kan dock va svårt om man är arbetslös.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får 30 dagar gratis om du köper Gold Edition :)

Visste det :P Ni anar inte hur mycket research jag har gjort på detta spel medans ni haft kul i betan :P

Tror faktiskt man får det med alla utgåvor :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*hostar om att vi svenskar antagligen behöver betala moms*

Själv tycker jag att det absolut verkar vara värt det! Vi betalar ungefär lika mycket för att gå på bio och det vara bara två timmar. Detta vara en hel månad!! På Webhallen får man 60 dagar för 249 kr! Gissar dock att det bästa valet är 6 månaders :P

Lite sent att svara på detta kanske, men det kan vara bra att känna till nästa gång man skall köpa något över internet =)

Det står ofta om VAT tillkommer på priset för oss som bor i ett EU-land, och i detta fallet så tillkom VAT vilket stod på deras inköpssida.

Sen skall man också alltid kolla så att man inte behöver betala momsen som gäller i landet man köper från... i så fall kan det bli våra 6-25% moms + ev. moms i landet man köper från.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv köpte jag 12 månaders prenumeration vilket jag räknade ut skulle bli ungefär 90 kr i månaden eller 3 kr om dagen. Och det är det verkligen värt för STO är jätteroligt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg