thamupp Postad 23 Januari, 2010 Rapport Postad 23 Januari, 2010 Apulse jag misslyckas att lägga till dej på min friends list, vad har du för "Charactername@Handle"? :P Jag har thamupp@thamupp. Citera
Apulse Postad 23 Januari, 2010 Rapport Postad 23 Januari, 2010 eerrhhmm... bra fråga... men jag återkommer till dig om det Har nämligen två konton och två beta nycklar (Fick ett ifrån Webhallen när jag beställde Gold edition). Jag återkommer som sagt Citera
Mr Trek Postad 23 Januari, 2010 Rapport Postad 23 Januari, 2010 När viu är en grupp på 5 vänner kan vi skapa en flotta Citera
thamupp Postad 23 Januari, 2010 Rapport Postad 23 Januari, 2010 Jo, men det är väll inget man gör i betan, eller? :P ^ Citera
Mr Trek Postad 23 Januari, 2010 Rapport Postad 23 Januari, 2010 Varför inte? Kanske finns någon tp av fleet actions man kan testa :P ;) Citera
commander ricochet Postad 23 Januari, 2010 Författare Rapport Postad 23 Januari, 2010 Nån som vet vart man tar vägen för att deltaga i ceremonin för sin befordran? Alltså jag har redan knallat in till amiralen och fått min nya grad men sedan kunde man (optional)deltaga i nån´cermoni också. Och den hajar jag ej hur jag ska lösa. Jag försöker rensa min uppdragslista nämnligen ;) Och apropå det: Jag har tappat bort några planeter: Upsilon Reticuli MU 062, Phi Cassiopeiae 6989-X. Nån´som varit där och kan säga i vilken sektor och system som ligger? Citera
thamupp Postad 23 Januari, 2010 Rapport Postad 23 Januari, 2010 Ceremonin är vid stateroom i personnel sektionen på SOL starbase ;). Planeterna ser ut som några du fått under exploration uppdrag eller nåt annat "random", tror inte dom är några fasta system ;). Man jag kan ha fel. :P BTW, glöm inte att joina Star Trek Databas kanalen. Jag döpte den till "STDB", för att joina: 1. Klicka på dom tre smågubbarna bredvid rutan där du skriver. 2. Välj "Chat Settings" 3. Välj fliken "Channels" 4. Skriv in i "Join/Create": STDB 5. För att skriva i STDB kanalen klicka på knappen till vänster om text rutan och byt från tex "Zone","Local" till "STDB" Vi kan kanske sen i riktiga versionen av spelet komma på ett fyndigare namn ;) Citera
Mr Trek Postad 24 Januari, 2010 Rapport Postad 24 Januari, 2010 lägg gärna till Mr_Trek@Mr Trek som vän allihopa! Citera
Mr Trek Postad 24 Januari, 2010 Rapport Postad 24 Januari, 2010 Tips till alla som inte upptäckt det: Man tjänar väldigt mycket pengar på PvP! Citera
thamupp Postad 24 Januari, 2010 Rapport Postad 24 Januari, 2010 Hur mycket rör det sej om? ;)^ Citera
Mr Trek Postad 24 Januari, 2010 Rapport Postad 24 Januari, 2010 Tjänade mellan 400 och 500 per bana, och då förlorade jag Citera
commander ricochet Postad 25 Januari, 2010 Författare Rapport Postad 25 Januari, 2010 Några frågor: Jag har markerat och valt kanalen STDB men fortfarande är det en massa andra vars chatt jag ser, Går det inte att se bara dom som är med i "vår" kanal? Är det någon som har lyckats möta upp med/hitta the USS Kirk? Eller är det uppradet "trasigt"? Dessa alla anomalies som man har samlat in och ska fixa ihop till lite bättre vapen, motorer osv- hur fixar man det? Jag vet att man ska åka till stationen i memory alpha men det verkar som att det ska till något annat som ska göras. Kanek en lite latoxefråga...men jag är lat idag hehe Citera
thamupp Postad 25 Januari, 2010 Rapport Postad 25 Januari, 2010 (redigerade) Ricochet: 1. Klicka på dom "tre små gubbarna" och välj Chat Settings scrolla sedan ner på filters och bocka ur "Zone", nu kommer du inte se den stora chaten :P (Detta kommer inte göra så att du inte ser tex Team chatten och så utan bara "den stora chatten") 2. Åk till Hromi sektorn och leta! På gränsen till Hrmi Clustern tror jag det var :P 3.Bege dej till en säljes man i komplexet... (jag gick hit :P) och för att uppgradera saker så behöver du vissa grejer, till exempel för att uppgradera en medium hypo till en large hypo så behöver du: 2 alien artfacts, 2 radiation sample, 2 miniral sample och så klart en medium hypo. Bild: Om du har allt som behövs och klickar "Buy" så bör du ha ett annat och lite bättre item än förut. Redigerad 25 Januari, 2010 av thamupp Citera
commander ricochet Postad 27 Januari, 2010 Författare Rapport Postad 27 Januari, 2010 Tack för hjälpen! Men man måste göra uppdrag för att kunna köpa lite bättre saker va av dom andra forskarna va? Som det var nu så kunde jag bara köpa lite enkelt bjäfs av commandern. En annan sak- nån´som hann spela doomsday machine-uppdraget? På slutet så lyckades jag aldrig haja hur jag skulle utrusta mitt skepp med den däringa värstingtorpeden. Jag flög i i planetens kärna för att aktivera torpeden och kollade i inventory och även powers.Men jag hittade inte torpeden. Man var i Imaga-systemet i Risa sektorn och uppförde sitt uppdrag. Citera
thamupp Postad 27 Januari, 2010 Rapport Postad 27 Januari, 2010 Som jag har förstått det så måste nu alla som spelat betan med en "pre-order" kod skriva in den igen för att accountet ska vara giltigt för Headstarten. Är inte hundra procent säker men om man klickar på "My Account" så ser man "Products" och där stod det "Activated Features: Star Trek Online - Preorder" för ut men den var borta så jag skrev in koden igen men då fick jag meddelandet "Can't på used, already used" eller nåt men nu står det i alla fall att jag har "Activated Features: Star Trek Online - Preorder". På StarTrekOnlines.com står det också "Redeem your pre-order key" och jag skulle översätte redeem till typ "Lösa ut" eller "åter-lösa" :P Är det det reedem betyder eller är jag helt ute och cyklar? :P Citera
Mr Trek Postad 27 Januari, 2010 Rapport Postad 27 Januari, 2010 (redigerade) Jag tror att man bara behöver patcha betan... det ska ju i alla fall vara samma kod för betan och headstarten. Längtar tills fredag kl: 19:00 (tror det var då). Då samarbetar vi väl så att vi går uppåt fort? (Vill ha tillbaka USS Polykrikos-A). Redigerad 27 Januari, 2010 av Mr Trek Citera
thamupp Postad 27 Januari, 2010 Rapport Postad 27 Januari, 2010 (redigerade) Den här bilden är på STO hemsida: Jag tolkar det som att man ska skriva in den igen. :P Och som jag se innan så kom "Star Trek Online - Preorder" tillbaka till "Products" rutan. Det vore snällt om någon kunde kolla om det är så, så att jag inte lurar alla :P EDIT: eller handlar bilden bara om att dom som inte gjort det än ska göra det? :P (Hela anledningen till att jag tror detta är för att "Star Trek Online - Preorder" kom tillbaka till "Products" rutan efter jag gjorde det.) :P Redigerad 27 Januari, 2010 av thamupp Citera
Mr Trek Postad 27 Januari, 2010 Rapport Postad 27 Januari, 2010 För mig står "pre-order" som en aktiverad produkt. Citera
thamupp Postad 27 Januari, 2010 Rapport Postad 27 Januari, 2010 okej^ då var det nog bara någon bugg jag fick. Green Alert allesammans. ;) Citera
Mr Trek Postad 27 Januari, 2010 Rapport Postad 27 Januari, 2010 Gjorde lite resarch på detta och det är så att nyckeln är samma för både betan och headstarten... Så jag tror att vi bara kommer att behöva patcha! Men jag rekommenderar ändå att vi går till Yellow Alert! Vi vill ju inte missa något så håll ögonen öppna i alla fall! Citera
commander ricochet Postad 27 Januari, 2010 Författare Rapport Postad 27 Januari, 2010 Ja på min sida hos STO står det "activated features - pre-order" och det tolka jag som att den är inlagd och att det torde bara vara att köra på på fredag! ;) Sedan om man bara behöver patcha betan eller installera skivan man får hem, låter jag vara osagt...men det vore jo mest logiskt att bara patcha! Utan att få en sidodiskussion om datorhårdvara så vill jag fråga om vilken av inställningar på kvaliten (grafiken) som man kan dra ner på, som inte påverkar bilden så mycket. Jag behöver liiite mer flyt på grafiken och jag kom på idag att det oftast inte går att byta grafikkort på en bärbar dator. Citera
thamupp Postad 27 Januari, 2010 Rapport Postad 27 Januari, 2010 (redigerade) Det är ju helt klart en patch till betan det rör sej om... Vi kan ju inte få hem spelet den 29 om det släpps den 2. :P Och dina " Pre-Oreder Exclusives" får du genom att registrera en kod som finns i spel förpackningen alltså kan man inte få t.ex. sinn TR116 under headstarten. Sedan är det väll också en "Spel-kod" i förpackningen som gör att man kan spela spelet en bit efter realesen? Om någon vet, när brukar man få hem sina pre-orders? på realese datumet eller någon gång efter det? Redigerad 27 Januari, 2010 av thamupp Citera
commander ricochet Postad 27 Januari, 2010 Författare Rapport Postad 27 Januari, 2010 Ja man har ju redan arbetat upp en viss abstinens....men jag får överleva då till fredag! Hoppas att allt funkar då! Citera
Mr Trek Postad 28 Januari, 2010 Rapport Postad 28 Januari, 2010 CR: Tror du kan testa att dra ner lite på upplösningen ;) Citera
commander ricochet Postad 28 Januari, 2010 Författare Rapport Postad 28 Januari, 2010 CR: Tror du kan testa att dra ner lite på upplösningen ;) Hehe jo såpass hajar jag. Men jag tänkte mer om nån´visste någon enskild sak som man kunde dra ner på som har effekt på prestandan som t.ex blooming, shader osv. Vill dra ner så lite som möjligt för så stor effekt som möjligt.....antagligen en svår ekvation att få att gå ihop ;) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.