The Holy Three Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 (edited) Redan 20 dagar efter mässan i Göteborg är det dags för en ny Sci-fi mässa i Malmö. Gästerna är redan klara, här är dessa: Robert Englund - Freddy Krueger, Willie i V Jeremy Bulloch - Boba Fett i Star Wars Andrew Sachs - Manuel i Pang I Bygget Michael Biehn - Aliens, Terminator Charlie Bewley - Twilight www.propworld.nu Edited February 3, 2010 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Ja herregud, ska man skratta eller gråta? Väljer nog att gråta. MANUEL från Pang I Bygget på en Sci-fi, Game & Film mässa?! :blink: Två gäster vi sett gång efter gång efter gång på dessa mässor? Vi kommer aldrig få se en Star Trek gäst på dessa mässor, inte om Andrew Sachs, Mads Mikkelsen och Lorenzo freakin' Lamaz m.fl går före på en Sci-fi mässa. Vi har väl större chans att få mannen i Howard The Duck-dräkten, Chewbaccas stand-in eller Roddy McDowall's döda ande som gäst före vi får se en Star Trek gäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Säga vad man vill men de verkar ha skrivit livstidskontrakt med robert englund... Och om nu Manuel platsar så kanske man kan våga hoppa hoppas på någon av alla dem som har spelat katt i Cats genom åren? Eller ännu hellre någon som jobbat med make up och masker och liknande. Jag träffar hellre en sådan än vissa av de skådisar som har varit med på senare tid... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Det är alltid jättekö till R Englund så det är väl en bra gäst. Marina Sirtis var på sciifimässan här i sthlm för några år sedan, men tyvärr gick det inte så bra för henne där. Knappt någon ville ha hennes autograf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Ja, det är samma gamla ursäkt anordnaren använder när man frågar om framtida (möjliga) Star Trek gäster. Han tar hellre chansen på Lorenzo Lamas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 (edited) Fast Lorenzo Lamas är nog kändare och billigare än de Trekskådisar han kan få. Quinto, Saldana, Urban Nimoy, Shatner, Stewart och några från Voyager (men inte alla) skulle dra tror jag, men de lär ju inte vara billiga. Edited January 24, 2010 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Ja, men vad hjälpte det? Hur många Renegade och Falcon Crest fan dyker upp på såna här mässor? De du nämnde är nog för stora för att komma på en mässa här i Sverige, men just dom stornamnen måste man inte ha för att få en godkänd skara autografköpare att ställa sig i kö. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 (edited) Tja, Lamas kanske drar mer i förhållande till kostnad än Trekskådisar som han skulle ha råd med. T ex en lite mindre känd Trekskådis än de jag nämnde som Robert Picardo borde vara ett intressant namn för mässan då han både varit med i Voyager och Stargate, men han måste vara för dyr och/eller upptagen. Så om han inte vill eller kan få dit mellanskiktet, så lär ju namn som Lamas vara bättre. Lamas var dessutom med i en av de filmer, som var sf/fantasy vars trailer väldigt många nedladdningar förra året, den blev dock ingen hit, så helt okänd är han inte utanför sina storserier heller. Edited January 24, 2010 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Det kommer flertalet skådisar som förmodligen kostar lite mer också som inte alltid drar en stor publik, Lou Ferrigno, Lance Henriksen och Carl Weathers för att nämna några, ändå bjuds de in mer än en gång. Jag köper inte den ursäkten. Tror inte att t. ex Koenig (från Star Trek och Babylon 5) är mycket dyrare än Henriksen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Jag tror nog mer att det handlar om vilket kontaktnät han har, tex vilka agenter som han har avtal med. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 24, 2010 Author Report Share Posted January 24, 2010 Hoppas att han i så fall kan utvidga det nätet, har han säkert lyckats göra förut då jag tvivlar att de flesta han bjuder in har samma agenter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 25, 2010 Report Share Posted January 25, 2010 Tja, Trekskådisar kan nog ligga ganska högt i pris, eftersom det är en av få serier eller filmer där man kan ordna ett konvent för bara just den serien. Sedan verkar inte Isberg vara intresserad av Trek när man ser på de props han har. Han har inget från Star Trek. I stället är det nästan bara filmer han har växt upp med på 70- och 80-talet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 25, 2010 Author Report Share Posted January 25, 2010 Beror säkert mer på själva gästen, inte bara faktumet att han/hon varit med i Star Trek. Ja, så kan man ju också se på saken, hoppas verkligen inte han tar dit folk efter egen smak, inte undra på att valen blir helt obegripliga & ologiska i så fall. Längre än så måste han ju tänka, hoppas man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 3, 2010 Author Report Share Posted February 3, 2010 De två sista gästerna är klara, se första inlägget för info. Nej, ingen från Star Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 10, 2010 Report Share Posted March 10, 2010 I år ska jag dit, första gången i mitt liv. Me so happy! Har äntligen hittat lite folk som vill hänga med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 10, 2010 Author Report Share Posted March 10, 2010 Hoppas du får det roligt Det är alltid en härlig upplevelse att gå omkring på mässor med likasinnade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Hoppas du får kul T-pol Det finns mycket att kolla på. Ta med rejält med kontanter för jag har för mig att de inte tar kreditkort på mässan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Typiskt! Tar de inte kort.. Det va det dummaste jag hört. Fast det kanske är lika bra det, då kommer jag ha koll på hur mycket jag gör av med. Risken finns ju att jag kladdar upp allt jag äger och har som sist jag va på krogen och inte hade lösa pengar... Inte bra, när fyllan slår in så tappar man ju tydligen förståndet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 11, 2010 Author Report Share Posted March 11, 2010 Vissa stånd tar kort, men långt från alla. Är ju förståeligt varför det är lite svårt för alla försäljare att ha valet att få betala med kreditkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Kom gärna förbi TSS:s monter och hälsa på oss. Kanske vara med och delta i vårt Trekordy (ni kan nog gissa förlagan på tävlinegn :visslar: ) som vi kör två gånger under lördagen och en gång på söndagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Låter jättekul. Det är nästan så jag vill åka dit, trots att vi har vår egna mässa här i sthlm i slutet av året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Jag är förbannad. Min vän och hennes inte så trevliga man, som skulle va min biljett till malmö har ändrat sig. Så Nu är jag sur som attan. De lovar och hoppar av. Detta betyder att jag kommer få länga en massssssssssssssa pengar på tåg och buss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 Låter jättekul. Det är nästan så jag vill åka dit, trots att vi har vår egna mässa här i sthlm i slutet av året. När är mässan i stockholm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 19, 2010 Author Report Share Posted March 19, 2010 I oktober/november varje år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 30, 2010 Author Report Share Posted March 30, 2010 Någon som var där i helgen? Hur var det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts