Lillis Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Vad trycker ni, är iPad nästan som en StarTrek pad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Ja eller ganska exakt. Den kan ju tala med andra enheter via både wi fi och 3G. Sedan så kanske inte denna paden har så avancerade beräkningsprogram och avancerat innehåll som dom i star trek men detta är nog anfadern ;) Personligen ser jag dock ingen nytta med denna pad i dagsläget om man redan har en bärbar dator och en modern mobiltelfon. Den har liksom bara ett snyggt användargränssnitt men ingte ännu lika stor kapacitet som en bärbar dator..och i detta påstående inkluderar jag att den har lite väl lite skärm för min smak både vad gäller långt tittande på film och mycket textbehandling. Men som en mellanhand (visserligen vassare då än dagens pad) mellan en arbetsdator och användare så är den säkert bra. Och det är så jag har fått uppfattningen att dom använder den i star trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Absolut! Detta är en sak som jag och min pappa måste ha! (vi är lite applenördar också). Fördelen med den är ju alla apps man kan använda den till. T ex att läsa Star Trek serietidningar för 7 kr styck. ST serier är ju också svårt att få tag på i Sverige så det är en fördel. Jag tror att detta kan bli en sak som slår ordentligt! Star Trek är på riktigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 (edited) iPad video (lägg märke till bilderna från nya Star Trek i videon) Själv hoppas jag verkligen på film och bokaffärerna som kommer att finnas i den Edited January 28, 2010 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Men film tittar man väl på i sin tv företrädesvis? ;) Jag fick med ett filmpaket till min sonyericsson Satio, på 60 filmer tror jag. Men jag kommer bara att kolla på film om det verkligen kniper, t.ex på utlandresa när det är dötid. Film gör sej liksom inte på mindre skärm en kanske 20 tum. Men men smaken äro delad! (och jo jag är en sucker för touch-grejen. Det är ju det på min telefon..och jag kommer nog aldrig att vilja gå tillbaka till knappar..inte vad gäller telefon i alla fall) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Jag tror nog man kommer att kolla på film på sin pad allt. Det beror ju väldigt mycket på kvalitén på skärmen också! Tror många kommer sitta och kolla på film på tillexempel tåget. Men bokaffären är nog nästan det bästa ändå!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Tror jag läste att iPad kommer till europa i vår eller nåt :P Blir kanske att köpa en sådan ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 I USA ska de dn vanliga versionen komma i mars och 3G-versionen i april tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 (edited) Ok^ Det var på Aftonbladet jag läste det :P AB Artikel (I rubriken står det "den kommer redan i vår" i artikeln står det "till svergie redan i sommar"... Atonbladet) Edited January 28, 2010 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Detta är visserligen ST-relaterat, men diskussionen verkar vara mer inte ST-relaterad så ämnet flyttas från "Teknologi och filosofi" till "Ten Forward"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Vi får bara hoppas att den inte för ett lika irriterande ljud som startrek-padsen alltid tenderar att göra när den scrollar text. Av det lilla jag läst tror jag inte att det är något jag bryr mig så mycket om. För bokläsande föredrar jag fortfarande att läsa pappersvarianten. Och i annat fall känns Kindle som ett bättre alternativ (dock baserat på alldeles för bristfällig information - mitt ogillande för Apple är en betydande faktor, haha). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
To'E'Cra Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Nu väntar vi bara på warp motorerna och virtuell gravitation! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Facepalm Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkan Posted December 12, 2012 Report Share Posted December 12, 2012 Alla surfplattor känns väll som en Star Trek pad tycker jag, även om dom i storlek mindre, runt 7 tum känns mer realistiskt eftersom dom inte så ofta går runt med 10 tums pads i Star Trek :P En annan sak som finns nu som känns rätt Star Trek är röststyrningen för Xbox, dock istället för att säga computer så säger man Xbox och sen vad man vill. Men det coola är att det fungerar 99% av gångerna man använder det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts