The Holy Three Posted May 10, 2011 Author Report Share Posted May 10, 2011 Tack så mycket för den! Hoppas du har den inramad någonstans i ditt lille museum. Håller verkligen med dig i det du sa angående själva samlandet, att vägen dit och jakten är det roligaste med att samla. Visst älskar jag känslan när jag kompletterat någon del av samlingen, men när det är gjort känner man ett visst tomrum. Längtar tills den dag jag flyttar till en större lägenhet, alternativt ett hus. Jag behöver mer plats här hemma innan jag kan börja samla på 70-tals grejerna på allvar. Tycker inte det är något kul att köpa grejer jag inte kan ha på display. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Ja men då kanske det dyker upp små mini-TH3 (givetvis döpt till James Tiberus) som invaderar dina domäner och tar plats. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 11, 2011 Author Report Share Posted May 11, 2011 Jo det lär ju också hända, men som Tiberius en gång sade: I don't believe in a no-win scenario. Det löser sig på något sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 14, 2012 Author Report Share Posted June 14, 2012 Samlingen har ökat rejält sedan jag först blev klar med min Star Trek hörna, bland annat har jag skaffat två nya hyllor med saker på som tog för stor plats i mina Bertby hyllor. Har i dagarna fått en systemkamera som jag ska lära känna lite först, när det är gjort kommer jag ta nya bilder på samlingen och lägga upp här I väntan på det bumpar jag tråden för att visa mitt senaste köp. Det är något som legat väldigt högt uppe på min Most Wanted lista till samlingen under en längre tid, men som varit väldigt svåra att få tag i pga pris, utbud och säljare som 9 gånger av 10 inte skickar denna vara till Sverige. Hint: Det är inte en flaska Romulan Ale jag köpt, det är ett sexpack Romulan Ale jag fått hem med hjälp av en amerikansk vän Ett tag var tanken att bara köpa en flaska till samlingen, men eftersom dom även såldes i sexpack kändes det som att något då skulle saknas. Ungefär som en Captain Kirk figur utan sin phaser. Det var dessa som såldes på Star Trek Experience i Las Vegas. Kom över sexpacket väldigt billigt också, endast 45 dollar i Buy it Now pris, när dom i det här skicket annars går för upp till/över 20 dollar per flaska och ett sexpack komplett med kartong värderas till 120 dollar i min Star Trek price guide. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 28, 2013 Report Share Posted May 28, 2013 Har Romulan Ale på burk. Inte lika snyggt kanske. Man behöver ju tilltugg så jag fick dessa i present idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 28, 2013 Author Report Share Posted May 28, 2013 Snygg! Ett sånt Pez set till TOS ser jag fram emot att lägga till i samlingen någon dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 Hemkommen från FedCon igen och denna gången blev det bilresa fram och tillbaka istället för flyg. Och med bil som färdmedel, mer plats för prylinköp. Nu är frågan, var får jag plats med allt. större bild Inköpen av Master Replicas-sakerna skyller jag helt på The Holy Three. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 Du får gärna förvara dem hos mig :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted December 12, 2016 Author Report Share Posted December 12, 2016 Är det en riktig staty av Seven of Nine du har köpt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted December 15, 2016 Report Share Posted December 15, 2016 Ja, typ skyltdocka i skala 1:1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts