Jump to content

Bilder på din Star Trek-samling

The Holy Three

Recommended Posts

Tack så mycket för den! Hoppas du har den inramad någonstans i ditt lille museum. Håller verkligen med dig i det du sa angående själva samlandet, att vägen dit och jakten är det roligaste med att samla. Visst älskar jag känslan när jag kompletterat någon del av samlingen, men när det är gjort känner man ett visst tomrum.

Längtar tills den dag jag flyttar till en större lägenhet, alternativt ett hus. Jag behöver mer plats här hemma innan jag kan börja samla på 70-tals grejerna på allvar. Tycker inte det är något kul att köpa grejer jag inte kan ha på display.

• Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 year later...

Samlingen har ökat rejält sedan jag först blev klar med min Star Trek hörna, bland annat har jag skaffat två nya hyllor med saker på som tog för stor plats i mina Bertby hyllor. Har i dagarna fått en systemkamera som jag ska lära känna lite först, när det är gjort kommer jag ta nya bilder på samlingen och lägga upp här :)

I väntan på det bumpar jag tråden för att visa mitt senaste köp. Det är något som legat väldigt högt uppe på min Most Wanted lista till samlingen under en längre tid, men som varit väldigt svåra att få tag i pga pris, utbud och säljare som 9 gånger av 10 inte skickar denna vara till Sverige.

Hint:

Romulan_Ale,_The_Enterprise_incident.jpg

Det är inte en flaska Romulan Ale jag köpt, det är ett sexpack Romulan Ale jag fått hem med hjälp av en amerikansk vän :) Ett tag var tanken att bara köpa en flaska till samlingen, men eftersom dom även såldes i sexpack kändes det som att något då skulle saknas. Ungefär som en Captain Kirk figur utan sin phaser.

wjxa2v.jpg

2w38jso.jpg

i4k944.jpg

6yeh5j.jpg

mbqp02.jpg

Det var dessa som såldes på Star Trek Experience i Las Vegas. Kom över sexpacket väldigt billigt också, endast 45 dollar i Buy it Now pris, när dom i det här skicket annars går för upp till/över 20 dollar per flaska och ett sexpack komplett med kartong värderas till 120 dollar i min Star Trek price guide.

• 11 months later...
  • 2 years later...
  • 6 months later...