Gå till innehåll
Nyhet

V har svensk premiär på torsdag

Rekommenderade inlägg

Nyinspelningen av V har svensk premiär torsdagen den första april på den nystartade kanalen Canal+ Series. Klockan 20.00 sänds det första avsnittet.

Nya V är en nytolkning av miniserien från 1980-talet som blev en storsuccé både i USA och här hemma.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gamla serien var ju något nytt när den kom. Den hade ett budskap. Den nya serien vet jag inte riktigt hur det är tänkt. Jag har sett 4 avsnitt eller så av serien och den är väl ok. Var är de röda uniformerna? De coola rösterna? Jätteglasögonen? De fantastiska shuttles de hade? Ljudeffekterna? Donovans tighta jeans? Tribbleätande Diana?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker som The Holy Three att detta är en väldigt onödig remake. Är inte mycket för remakes, och när de görs av något som redan gjodes till fulländning första gången så blir det löjligt. Lite nyfiken är jag på den nya serien, men det bottnar i att jag undrar hur mycket de lyckats förstöra från orginalet. I stor sett allt skulle jag sia om.

Donovan, Diana, Ham....härliga minnen :wub:

Tycker Morena Baccarin har vairt ok i tidigare Sci-Fi, men hon kan inte ensam bära upp en remake.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast BSG var ju faktiskt rätt lyckad. Givetvis gillade jag originalserien också, inte Galactica 1980 dock. Men det vore kul med något helt nytt i scifigenren eller över huvud taget i filmväg. Just nu verkar det inte som om bara scifigenren är ensam om denna fluga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror att man får se remaken av V för vad den är, och inte vad första V-serien var. Om jag tittar på nya V utan att jämföra med gammla V, så kanske det kommer att vara en helt o Sci-Fi. Kommer jag dock att jämföra dem rakt av blir jag säkert besviken. Fast det är förstås svårt att inte jämföra när det lanseras som just en remak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg