Nyhet Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 I dag är det fem år sedan sista Enterpriseavsnittet These Are The Voyages sändes i USA. Det var också det senast sända och kanske sista Star Trek-avsnittet på tv. Enterprise fick ett blandat mottagande när serien började sändas 2001, och även om tittarsiffrorna för den första säsongen var högre än de sista av Voyager, så stod det snart klart att serien inte var lika populär som tidigare Trek. Våren 2005 blev det klart att säsong fyra var den sista, och att det inte blev sju säsonger som Paramount hade tänkt från början. Vad tycker du om Enterprise så här fem år senare? Diskutera nedan. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Det var en sorglig påminnelse! Jag tyckte mycket om denna serie (till skillnad från flera andre?) Även fastän den inte kom upp till TNG:s och DS9:s standard. Lite svårt att jämföra den med TOS, för mej, då det skiljer så många år dom emellan. Men denna serie hade gärna fått gå i 7 säsonger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Jag gillade också den. Hade hellre sett att den hade fått sju säsonger, eller i alla fall en eller två till med det romulanska kriget, än Voyager som tappade en del på slutet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 14, 2010 Report Share Posted May 14, 2010 Inte min favoritserie pga att man gjorde dåliga val hela tiden tex valet av fulingar; sulibans, xindi osv, valet att teknologin verkade klart bättre än i TOS och för mycket repition av tidigare trek-avsnitt. Jag vill doch tillägga att då och då dök det upp riktigt bra avsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted May 15, 2010 Report Share Posted May 15, 2010 Jag skulle gärna sett några mer säsonger.Vissa avsnitt var ganska dåliga om jag måste erkänna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillis Posted May 17, 2010 Report Share Posted May 17, 2010 Jag tycker ENT var riktigt bra, och jag gillade den gråa miljön. Fast å andra sidan brukar jag gilla allt som är Trek... Hoppas verkligen det blir mer serier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 18, 2010 Report Share Posted May 18, 2010 Tycker att de försökte för mycket med ENT, och när det inte gick så bra gjorde de ännu fler misstag för att rädda situationen. Men Paramount vill ju hela tiden ha fler tittare, och försöker med sinna förändringar att få fler tittare och på så sätt gick det snabbt utför med denna serie. Fick egentligen inte någon riktig chans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted May 18, 2010 Report Share Posted May 18, 2010 Kan inte annat än hålla med, när man vidgar en ganska nishad serie förlorar men mer än vad man vinner. Star trek har en kärna men ska hålla sig till. Sista säsongen är på tok för action inriktad och lite likt 24 (som jag vägrar se säsong 3 på av den anledningen -> det tar aldrig slut...) på det viset att det aldrig blir en lugn stund för stackars Archer som får rädda den ena planeten efter den andra, inte särskilt trovärdigt att det skulle ske så mycket stort på samma gång eller att just han blir allas räddare... Star trek är mindre action och mer filosofi och rymdutforkning Sen finns det mycket annat jag har synpunkter på, men mycket av det har jag redan berättat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts