Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Tja, det finns nästan inga filmer som inte har en huvudperson (filmer som Short Cuts och liknande finns förstås, men de är få). Men i detta fallet är skämt och handling uppbyggt på det sättet att det bara är en massa kortfilmsskämt ihopsatta till en film.

Postad

Har ej sett: Ratatouille. Såg 5-10 min i början av filmen och visste av det jag sett att filmen inte var något för mig.

Jag såg den igår och inledningen är inte jättebra, men filmen blir mycket bättre när de kommer till Paris. Definitivt en av de bättre animerade filmerna på senaste år.

Postad

Tja, det finns nästan inga filmer som inte har en huvudperson (filmer som Short Cuts och liknande finns förstås, men de är få). Men i detta fallet är skämt och handling uppbyggt på det sättet att det bara är en massa kortfilmsskämt ihopsatta till en film.

Klart det finns, om du menar att Ice Age inte har en så finns det många filmer som kan ses på samma sätt.

Se filmerna, vetja :)

• 1 månad senare...
Postad

Har sett Océans på bio. En bra riktigt välgjord film. Jag tyckte att den blev lite långtråkig ibland, men den var bra ändå! Den hade säkert kunnat vara bättre om jag inte hade varit småsjuk och familjen tyckte om den mer än vad jag gjorde.

3/5

Postad

Har ej sett: Ratatouille. Såg 5-10 min i början av filmen och visste av det jag sett att filmen inte var något för mig.

Jag såg den igår och inledningen är inte jättebra, men filmen blir mycket bättre när de kommer till Paris. Definitivt en av de bättre animerade filmerna på senaste år.

Råttorna var äckliga. Höll på kräkas. Råttor är onda. Rys.

Postad

Såg Alice i underlandet med Johnny Depp igår. En bra film med kul figurer. Samtidigt var det väl också en film som är bättre i 3d på bio, även om det cgi-grafiken såg lite tv-spelsmässig ut. Men 6/10 är den värd.

Postad

Går den fortfarande på bio? Har haft lite otur och inte kunnat komma iväg på bio på ett tag.

Nä, hyrde den på dvd. Men tråden heter ju Bio 2010, så det är väl här årets filmer ska summeras.

Postad

Min tanke var hela bioupplevelsen. Film skiljer sig lite beroende på om man ser den på bio eller om man ser den hemma.

Det var länge sedan jag var på bio. Det går inget som man prompt vill se på bio just nu.

Postad

Såg Paranormal Activity 2 i dag. Ungefär samma film som ettan, men denna hade lite fler figurer med och var lite mer skrämmande än ettan. Så gillade man den första så bör man se den här. 7/10.

Saw 3d ser ut att kunna bli rätt häftig av trailern att döma. Samma sak gäller Scott Pilgrim vs the world.

• 4 veckor senare...
Postad

Var och såg Red på bio igår. Den var riktigt underhållande. Jag har inte skrattat så mycket åt en film på länge. Fantastisk ensemble som levererar. Det är inte en djup film utan en knasig action-komedi. 4/5

Postad

Ja, Red verkar kul när man ser trailern.

Devil verkar var en helt ok rulle som är på g just nu med. Sedan har en vän sett Unstoppable på bio och gillade den, fast han visste inte vem Chris Pine var. Ska se om jag hinner se den i veckan.

Postad

Såg The Social Network igår. Detta är antagligen den bästa filmen i år 10/10. Fantastisk berättelse om Mark Zuckerberg som grundade Facebook.

Jag har ogillat allt David Fincher har gjort sedan Seven (The Zodiac, Benjamin Button, Fight Club), så det var riktigt kul att inte bli besviken den här gången.

Postad

Såg Harry Potter i söndags. Den var ok lite seg. 3/5 i betyg.

Av de Fincher-filmer du rabblade upp gillar jag endast Fight Club. Resten har vart rätt medelmåttigt till trist enl mig. Panic Room och The Game var bra dock.

Postad

Tycker att filmen var bättre än boken. Sista boken springer de omkring i skogen och gömmer sig hela tiden, vilket var rätt trist. I filmen har man kortat ner de sekvenserna. Filmen är mycket välgjord. Snyggt filmad och bra ljussättning. Något skakig kamera som i alla nya filmer. Hoppas man tröttnar på det snart. Snape är fortfarande favoriten :) Alan Rickman är perfekt i rollen.

Fick en Harry Potter chokladgroda (från the Wizarding World of Harry Potter) som biogodis. Fick Godric Gryffindor kort i asken. Alla andra fick Helga Hufflepuff. Skulle helst velat ha Slytherin eller Snape om de nu finns. Och blev bjuden på Bertie Bott's beans. Vågade knappt smaka då ägaren till asken fick en med kräkssmak, pepparsmak, tvålsmak och öronvax. Vet inte vad min böna smakade. Sockervadd kanske?

Postad

Tycker att filmen var bättre än boken. Sista boken springer de omkring i skogen och gömmer sig hela tiden, vilket var rätt trist. I filmen har man kortat ner de sekvenserna. Filmen är mycket välgjord. Snyggt filmad och bra ljussättning. Något skakig kamera som i alla nya filmer. Hoppas man tröttnar på det snart. Snape är fortfarande favoriten :) Alan Rickman är perfekt i rollen.

Fick en Harry Potter chokladgroda (från the Wizarding World of Harry Potter) som biogodis. Fick Godric Gryffindor kort i asken. Alla andra fick Helga Hufflepuff. Skulle helst velat ha Slytherin eller Snape om de nu finns. Och blev bjuden på Bertie Bott's beans. Vågade knappt smaka då ägaren till asken fick en med kräkssmak, pepparsmak, tvålsmak och öronvax. Vet inte vad min böna smakade. Sockervadd kanske?

Vad kul, den låter sevärd då :). Ja Alan Rickman är en helt fantastisk skådespelare, han gör alltid sina roller otroligt bra och Snape passar honom verkligen perfekt. Snape är min favvo med.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...