Gå till innehåll
RobinLeifsson

Star Trek-modeller

Rekommenderade inlägg

Hej! Robin heter jag, har tidigare arbetat inom modellering och gjutning på Games Workshop, Battlefront Miniatures och lite andra småföretag. Eftersom jag inte fick sjukskriva mig efter en hjärtinfarkt har jag fått gå ner i tjänst, till 50% (det är ett hyfsat välbetalt jobb, så jag klarar mig). På dagarna sitter jag istället och sysslar med mina modeller, och det slog mig häromdan, varför inte tjäna en extra hacka på att sälja lite modeller? Jag har ju trots allt tio-elva års erfarenhet av branschen.

Eftersom jag är en riktig Trekker vill jag slå ihop mina två största intressen och börja modellera Star Trek-skepp (bl.a., funderar även på lite figurer som kan användas i Warhammer osv)!

Så nu vill jag gärna ha förslag på vad för skepp jag ska göra! Jag har själv sammanställt en liten lista på vad jag är sugen på:

Constitution

Miranda

Galaxy

Nebula

Ambassador

Sovereign

Intrepid

Nova

Defiant

Akira

Norway

Klingon Bird-of-Prey

D-7

Vor'cha

Romulan Bird-of-Prey

D'deridex

Jem'Hadar Fighter

Sen hade det varit sjukt häftigt med en Borg Cube också :) Men med tanke på att jag satsar på skalorna 1/1400 och/eller 1/2500 så blir den nog lite väl stor.

Iallafall, tips uppskattas :)

//Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Excelsior hade vart rätt fräckt, absolut.

RoLaren: Problemet med Runabouts är att de är så små och blir sällan bra i någon mindre skala. I 1/2500-skalan blir en Danube bara 7,5 millimeter lång, vilket gör det svårt att både modellera och sedan hitta när man väl packat upp kartongen ;)

Angående phasers osv så vet jag inte om det blir så snyggt i resin? Har aldrig prövat.

Redigerad av RobinLeifsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

thamupp: Absolut! Ska slänga upp lite bilder så fort jag har börjat. Har specialbeställt lite skulpteringsmaterial, väntar mig det i början på nästa vecka.

Sixx85: I 1/2500 blir Enterprise-D ~25cm (10") lång. Samma skepp blir ~45cm (18") i 1/1400.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall bli görkul att se lite bilder. Låter som ett kul jobb, är det i England du jobbat då? Eller var håller dom företagen hus? Finns det bilder ute någonstans på sådant du gjort tidigare? Har aldrig gett mig in på figurspel, men jag är förtjust i figurerna :)

Det finns en lista på Starship Modeler över vilka Star Trek-skepp som tillverkats i vilka skalor. Antar att du redan sett den, men någon kanske missat den.

När det gäller Borg Cube kunde en variant vara att göra en del av en kub som kunde användas som bas för andra modeller. Något i stil med de här dödsstjärne panelerna fast i form av ett h??rn av en kub som kommer upp ut bordet eller ur väggen. Å andra sidan kanske även det blir i största laget i de här skalorna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har jobbat främst i England, men även i USA. Angående bilder på mina modeller har jag inte hittar några ute på nätet (det var rätt länge sen jag bytte bransch; modellerna är någorlunda utdaterade). Ska se dock om jag lyckas slänga upp lite bilder på det jag har hemma.

Jag gillar din idé om kuben, pela. Ska ta och försöka skissa upp något genast :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://www.mongoosepublishing.com/miniatures/ctastarfleet.html

"A Call to Arms: Star Fleet is the game of space combat in the universe of Star Trek. Throughout humanity’s space-age history, the Federation has come under pressure from many enemies. Now you can play out these confrontations on the tabletop with entire fleets drawn from the Federation, Klingon Empire, Romulan Empire or any one of the many other fleets that range across the galaxy.

From skirmishes involving lone destroyers to the clashing of large fleets against their bitterest rivals, A Call to Arms: Star Fleet is your ticket to exciting battles that take place in the depth of space."

Jag är taggad! Några andra som är sugna på att skaffa sig en flotta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu