Aike Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 (edited) Det är rätt många här som under tjugo eller ännu yngre nu. Med andra ord så var ni för små eller inte ens födda när Star Trek blev populärt i Sverige i mitten på 90-talet. Hur har ni börjat se på Star Trek? Några tänkbara möjligheter är: a. Ni har föräldrar som är trekkers. b. Sett repriser på teve, t ex sexan eller Sci-fi c. Haft vänner som har visat er det d. Annat Edited December 14, 2010 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Jag började se på Star Trek när min styvpappa visade mig Star Trek filmen first contakt som visades på tv4 Sci-f. När jag hade sett filmen tyckte jag att det var så himla bra så jag ville bara se mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levir Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Jag har väl en något... udda... historia om hur detta gick till. Jag bestämde mig en dag för att jag riktigt ville nörda ner mig i något "jättenördigt". Jag hade redan läst de flesta av Tolkiens böcker, men jag hade precis sett The Wrath of Khan, The Undiscovered Country och Generations på kanal 5 (kan också ha varit sexan) och visste av någon anledning att Star Trek, det är ju det absolut nördigaste som finns. Sagt och gjort, jag beställde hem första säsongen av Voyager. Såg Caretaker, och sen var jag fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted December 15, 2010 Report Share Posted December 15, 2010 (edited) Det var när jag zappade på TVn och hämnade mitt i Best of Both Worlds part II på TV6. Där fanns det spännande saker och några konstiga borger (som jag använde svenskt uttal till, alltså "borjer"). Jag tror att jag tyckte att LaForge med sitt engineering var mycket fascinerande. Edited December 15, 2010 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus98theman Posted December 15, 2010 Report Share Posted December 15, 2010 Min kompis tipsade mig om att det var bra, jag var hos honom och så denna serie och föll direkt för den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxsill Posted January 10, 2011 Report Share Posted January 10, 2011 Ja, egentligen började det väl med att TV4+ alltid slösände TNG när jag hade sovmorgon, och det gjorde mig försiktigt positiv till Star Trek (till skillnad från annan science fiction). När jag sedan flyttade ihop med en trekkie i samma ålder som smittats av Star Trek-tittandet från sin far började jag se på Star Trek på "heltid". Nu är vi inne på den tredje serien i vår ordning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Jag såg nån gång när ja var yngre nån episod från tng och enterprise, men allvarligt började jag se efter att jag köpte star trek generations vhs från loppis! Vilket berodde säkert på att jag då redan var star wars fan och tänkte att även star trek kunde vara intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts