Jump to content

Ni som är yngre än 20 hur började ni att se på Star Trek?

Aike

Recommended Posts

Det är rätt många här som under tjugo eller ännu yngre nu. Med andra ord så var ni för små eller inte ens födda när Star Trek blev populärt i Sverige i mitten på 90-talet.

Hur har ni börjat se på Star Trek?

Några tänkbara möjligheter är:

a. Ni har föräldrar som är trekkers.

b. Sett repriser på teve, t ex sexan eller Sci-fi

c. Haft vänner som har visat er det

d. Annat

Edited by Aike

Jag har väl en något... udda... historia om hur detta gick till.

Jag bestämde mig en dag för att jag riktigt ville nörda ner mig i något "jättenördigt". Jag hade redan läst de flesta av Tolkiens böcker, men jag hade precis sett The Wrath of Khan, The Undiscovered Country och Generations på kanal 5 (kan också ha varit sexan) och visste av någon anledning att Star Trek, det är ju det absolut nördigaste som finns. Sagt och gjort, jag beställde hem första säsongen av Voyager. Såg Caretaker, och sen var jag fast.

Det var när jag zappade på TVn och hämnade mitt i Best of Both Worlds part II på TV6. Där fanns det spännande saker och några konstiga borger (som jag använde svenskt uttal till, alltså "borjer"). Jag tror att jag tyckte att LaForge med sitt engineering var mycket fascinerande.

Edited by Mr Trek

• 4 weeks later...

Ja, egentligen började det väl med att TV4+ alltid slösände TNG när jag hade sovmorgon, och det gjorde mig försiktigt positiv till Star Trek (till skillnad från annan science fiction). När jag sedan flyttade ihop med en trekkie i samma ålder som smittats av Star Trek-tittandet från sin far började jag se på Star Trek på "heltid". Nu är vi inne på den tredje serien i vår ordning.

• 9 months later...