Jump to content

Star Trek convent i Danmark

Captain Kate

Recommended Posts

I september 2002 kommer det att vara ett star trek convent i Danmark (Köpenhamn tror jag) med gäster från både DS9 och Voyager. Hittills är det Max Grodenchik (Rom) och Aron Eisenberg (Nog) från DS9 som jag vet om men dom håller på och får en eller två gäster till, och iallafall en från Voyager. Gå till  http://www.trekcon.com/ för att få veta mer!

Det kostar ca 700:-, vilket inte är ett alldeles för högt pris. Om det är någon mer som skall dit (jag har inte bestämt mig än) kanske man kan ordna boende lite billigare.

Man kan bo i Malmö också. Tåget över ligger på 70:- t/r.

Citat: från Peter den 9:47 am den april 4, 2001

Det kostar ca 700:-, vilket inte är ett alldeles för högt pris.

Peter

Vilket år är det du pratar om ? Är det september 2002 så kanske vi inte behöver bestämma oss i år ?  ;)

//Lollo

Jag skulle gärna åkt med..

Men så blir det nog inte. Tyvärr. England är långt bort.

Ta reda på så mycket skvaller du kan ! (I´m all ears.)

Den 28:e april är det treff på Draken i Göteborg. För er som inte vet det. Det är lite närmare.;)

//Lollo

• 2 months later...

Det är år 2002. Jag tänker köpa min biljett antingen via Julius Biljettservice eller på Hovedbanens järnvägsstation när jag är i Köpenhamn den 19:e april. Jag kan tänka mig att biljetterna inte räcker i all evighet så därför är det bra att vara ute i god tid.

Lite tips om ni funderar på TrekCon 2002:

- TrekCon kommer att erbjuda billigare hotell och vandrarhem någon gång under år 2001.

- Om ni i övrigt vill kolla upp bra och billiga paketresor (tåg+hotell) så kolla in Danmarksbyrån i Göteborg. Från Kalmar, exempelvis, kostar det 2070:- att bo på Absalon hotell, två nätter i ett enkelrum, inkl tågresan. Absalon hotell är ett hotell som är mycket bra (god frukost dessutom) och som ligger några minuter från stationen, och max ca 15 minuter gångväg till Vega, där TrekCon äger rum. Inte det allra finaste området som hotellet ligger i, dock. Porrbutiker lite här och var (det går nog, tyvärr, inte att hitta något område i Köpenhamn som är helt fritt från sådant).

• 3 weeks later...

Ofta. Inte alltid star trek, men det är ofta konvent där. :)

Fast jag vet inte om det brukar vara så här stort som det är nu...

/Ella - som citerar "angry warrior legend" i chatten för att inte få transfer interupted....

• Create New...