RoLaren Postad 24 April, 2011 Rapport Postad 24 April, 2011 (redigerade) Vilka från Star Trek har en stjärna på Hollywood Walk of Fame? Någon som varit där? Har gjort lite efterforskningar och kommit fram till denna lista: Kirstie Alley - Saavik - TWOK Michael Ansara - Kang - TOS LeVar Burton - Giordi LaFrog - TNG Joan Collins - Edith Keeler - TOS James Doohan - Scotty - TOS Whoopi Goldberg - Guinan - TNG Kelsey Grammer - Captain Bateson - TNG Mariette Hartley - Zarabeth - TOS Jeffrey Hunter - Christopher Pike - TOS DeForest Kelley - Bones - TOS Ricardo Montalban - KHAN!!! - TOS Nichelle Nichols - uhura - TOS Leonard Nimoy - Spock - TOS Gene Roddenberry - Great Bird of the Galaxy William Shatner - Kirk - TOS Jane Wyatt - Amanda - TOS Patrick Stewart - Picard - TNG George Takei - Sulu - TOS Ray Walston - Boothby - TNG Några som kan komplettera listan? Någon som kan hänvisa till en hemsida med komplett lista? Eller finns det appar som t o m talar om exakt var på Hollywood walk of Fame man kan hitta dem? Redigerad 24 April, 2011 av RoLaren Citera
The Holy Three Postad 24 April, 2011 Rapport Postad 24 April, 2011 Skulle vara intressant med en komplett lista. Helt sjukt att Walter Koenig fortfarande inte fått någon stjärna på Walk of Fame. Han är den sista kvarvarande TOS-skådisen som är utan en. Citera
RoLaren Postad 24 April, 2011 Författare Rapport Postad 24 April, 2011 Att han inte fått någon stjärna är helt absurt. Hur kan man ge alla utom Koenig en stjärna. Fyller i med en till skådis - Winona Ryder - ST 11 Kirstie Alley - Saavik - TWOK Michael Ansara - Kang - TOS LeVar Burton - Giordi LaFrog - TNG Joan Collins - Edith Keeler - TOS James Doohan - Scotty - TOS Whoopi Goldberg - Guinan - TNG Kelsey Grammer - Captain Bateson - TNG Mariette Hartley - Zarabeth - TOS Jeffrey Hunter - Christopher Pike - TOS DeForest Kelley - Bones - TOS Ricardo Montalban - KHAN!!! - TOS Nichelle Nichols - uhura - TOS Leonard Nimoy - Spock - TOS Gene Roddenberry - Great Bird of the Galaxy Winona Ryder - Amanda - ST 11 William Shatner - Kirk - TOS Jane Wyatt - Amanda - TOS Patrick Stewart - Picard - TNG George Takei - Sulu - TOS Ray Walston - Boothby - TNG Citera
AlmostHuman Postad 28 April, 2011 Rapport Postad 28 April, 2011 Ibland känns det som att Koenig nästan alltid har fått tagit ett steg tillbaka i Star Trek sammanhang. Sett till allt som han har hunnit mer att göra i sin verksamma karriär som skådespelare så tycker jag helt klart att han borde få en stjärna. Citera
RoLaren Postad 19 Augusti, 2011 Författare Rapport Postad 19 Augusti, 2011 Koenig ska ju få sin stjärna nästa år Här är de stjärnor jag hittade på The Hollywood Walk of Fame: Citera
Admiral Picard Postad 19 Augusti, 2011 Rapport Postad 19 Augusti, 2011 Där skulle man vilja vara just nu ;) Holy Three vi får ta och åka dit vet jag nån dag? Citera
RoLaren Postad 17 September, 2011 Författare Rapport Postad 17 September, 2011 Här är de jag hittade av ren slump när jag var på plats på Hollywood walk of fame: Brock Peters - bl a Siskos pappa Dean Stockwell - ENT Colonel Grat Robert Wise - regissör TMP Här är stjärnan jag konstigt nog missade: The Westmores - smink - TNG->ENT Listan hittills: Kirstie Alley - Saavik - TWOK Michael Ansara - Kang - TOS LeVar Burton - Giordi LaFrog - TNG Joan Collins - Edith Keeler - TOS James Doohan - Scotty - TOS Whoopi Goldberg - Guinan - TNG Kelsey Grammer - Captain Bateson - TNG Mariette Hartley - Zarabeth - TOS Jeffrey Hunter - Christopher Pike - TOS DeForest Kelley - Bones - TOS Ricardo Montalban - KHAN!!! - TOS Nichelle Nichols - uhura - TOS Leonard Nimoy - Spock - TOS Brock Peters - Joseph Sisko - DS9, Adm Cartwright - film IV o VI Gene Roddenberry - Great Bird of the Galaxy Winona Ryder - Amanda - ST 11 William Shatner - Kirk - TOS Patrick Stewart - Picard - TNG Dean Stockwell - Colonel Grat - ENT George Takei - Sulu - TOS Ray Walston - Boothby - TNG The Westmores - smink - TNG->ENT Robert Wise - regissör - TMP Jane Wyatt - Amanda - TOS Citera
RoLaren Postad 18 Mars, 2012 Författare Rapport Postad 18 Mars, 2012 Lägger till Malcolm McDowell Listan hittills: Kirstie Alley - Saavik - TWOK Michael Ansara - Kang - TOS LeVar Burton - Giordi LaFrog - TNG Joan Collins - Edith Keeler - TOS James Doohan - Scotty - TOS Whoopi Goldberg - Guinan - TNG Kelsey Grammer - Captain Bateson - TNG Mariette Hartley - Zarabeth - TOS Jeffrey Hunter - Christopher Pike - TOS DeForest Kelley - Bones - TOS Malcolm McDowell - Soran - GEN Ricardo Montalban - KHAN!!! - TOS Nichelle Nichols - uhura - TOS Leonard Nimoy - Spock - TOS Brock Peters - Joseph Sisko - DS9, Adm Cartwright - film IV o VI Gene Roddenberry - Great Bird of the Galaxy Winona Ryder - Amanda - ST 11 William Shatner - Kirk - TOS Patrick Stewart - Picard - TNG Dean Stockwell - Colonel Grat - ENT George Takei - Sulu - TOS Ray Walston - Boothby - TNG The Westmores - smink - TNG->ENT Robert Wise - regissör - TMP Jane Wyatt - Amanda - TOS Citera
Aike Postad 18 Mars, 2012 Rapport Postad 18 Mars, 2012 Det är tydligt att TOS helt dominerar. Jag tror ganska få från de senare serierna kommer att få någon. Spiner bör väl få en och Bakula samt Auberjonois, men sedan är jag mer tveksam. Citera
RoLaren Postad 18 Mars, 2012 Författare Rapport Postad 18 Mars, 2012 Det var inte lika stor konkurrens förr. Den som kan komma närmast just nu borde väl vara Bakula, som kan få en teaterstjärna, eftersom han är ett stort namn på Broadway . Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.