Aike Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Var kan man sälja gamla dvdfilmer som man har tröttnat på och få igen en del av det man köpte dem för? Jag har testat Tradera en gång, där jag sålde Wolverine när den var ny för 1,5 år sedan. Det var enkelt och jag hade redan sett filmen, så den var inplastad. Men filmer och tv-serier tappar oerhört fort i värde. Ett halvår efter de släpps reas de hos webbutikerna och begagnatpriserna går ner snabbt. Så hur gör ni? Är det bara Tradera som gäller? Känns knappt värt att sälja något och säg en tjuga. Eller finns det butiker som bokantikvariat för dvder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Säljer sällan filmer då jag sällan ångrar ett köp. Blir väl oftast ett byte eller en något bättre summa man får av en vän som kan vara intresserad. Tradera är värdelöst, man får inget där. En film tappar väldigt mycket i värde när den är begagnad och dessutom har några år på nacken. Är det ingen speciell utgåva eller sällsynt release så får man väl mellan 10-20 kr för en DVD, om man får den såld. I år har dessutom priset på DVDs på loppisarna jag varit på sänkts från 20 kr styck till 10 kr styck i dom flesta fallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Jag brukar sällan vilja bli av med filmer men om det är så ger jag bort dem till kompisar. Detta sker främst om jag skaffat dem på BD. Jag hade en hyfsad samling med vhs-kassetter som jag dels skänkte till kompisar och dels till sthlm trekkers för försäljning. Blocket kanske kan vara något? Man får knappt något för filmer dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 29, 2011 Author Report Share Posted May 29, 2011 Man kan sälja dem via Amazon.co.uk också. Men som sagt man får inte mycket för dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 30, 2011 Report Share Posted May 30, 2011 Jag brukar oftast skänka bort dem till personer som jag vet uppskattar dem, eller till Star Trek-föreningen (om det är science fiction och dylikt) - föreningen använder dem som priser då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted May 30, 2011 Report Share Posted May 30, 2011 Jag säljer inte mina filmer. Ibland ger jag bort några till vänner, familjen eller släkt. Det är sällan jag köper något jag blir besviken på då jag är bra på att avgöra vad jag tycker om eller inte tycker om och således blir det inte många "felköp". Det finns ingen marknad för filmer i dagsläget, annat än om det är en specialutgåva av något slag. Alternativt en riktigt ny film på Blu-ray. Och jag tycker att det är en helt okej utveckling med tanke på hur priserna på filmer och tv-serier på både DVD samt Blu-ray har sjunkit dom senaste åren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts