Nyhet Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Äntligen kommer beskedet att Walter Koenig kommer att få en stjärna på den världskända "Walk of Fame" i Hollywood, i kategorin TV-serier. Walter är därmed den sista av huvudskådespelarna i Star Trek: Originalserien att bli tilldelad denna ära. Fans runt hela världen har haft åtminstone två större kampanjer med detta mål. Andra som får en stjärna detta år är Adam West (Batman), Matt Groening (Simpsons) och Marg Helgenberger (CSI). Dessutom får Malcolm McDowell, som spelade Soran i Star Trek: Generations en stjärna i kategorin för filmskådespelare. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Trevligt! Samtidigt är det ganska svårt att få en stjärna. Jag har för mig att t ex Mel Brooks inte fick sin förrän förra året eller året dessförinnan. Så att Koenig har fått vänta är inte så konstigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 YES! Va skönt att han äntligen fått sin välförtjänta stjärna på Walk of Fame, det har han och sina fans velat länge nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Fantastiskt! Är det någon som vet exakt när Koenig och McDowell får sina stjärnor? Kommer vara i området i sommar så det skulle vara trevligt att vara med om det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Nu håller jag tummarna för att det absolut INTE ska ske runt 8-10 juli. Isf gråter jag blod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Bara att grattulera. Roligt för honom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted June 23, 2011 Report Share Posted June 23, 2011 (edited) Vet inte exakt när det blir, men dessa mottagare omnämns som "The Walk of Fame recipients for the year 2012" Så kanske att det blir en cermoni först under 2012? HOLLYWOOD, CA. June 21, 2011 A new group of entertainment professionals in Motion Pictures, Television, Radio and Recording have been selected to receive stars on the Hollywood Walk of Fame, it was announced today by the Walk of Fame Committee of the Hollywood Chamber of Commerce. These individuals were chosen from among hundreds of nominations to the committee at a meeting held on June 17, 2011 and ratified by the Chambers Board of Directors. The Walk of Fame recipients for the year 2012 are: MOTION PICTURES: Jennifer Aniston, Vin Diesel, Scarlett Johansson, John Lasseter, Malcolm McDowell, Sumner Redstone, Kate Winslet and Richard Burton (posthumous) TELEVISION: Valerie Bertinelli, Matt Groening, Mariska Hargitay, Patricia Heaton, Marg Helgenberger, Walter Koenig, and Adam West RECORDING: Pepe Aguilar, AMERICA, Boyz II Men, Hal David, David Foster, Vince Gill, Jennifer Lopez, Ann and Nancy Wilson (Heart) and Barry White (posthumous) RADIO: Ellen K. The committee has selected a fabulous slate of stars to add sparkle and luster to the Hollywood Walk of Fame over the next year, as well as to generate a once-in-a-lifetime Hollywood experience for many of the visitors who stop by when their favorite personalities are having their stars placed in the world-famous sidewalk of the stars, said John Pavlik, chair of the Hollywood Walk of Fame Selection Committee. Edited June 23, 2011 by dystopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 23, 2011 Report Share Posted June 23, 2011 Fantastiskt! Är det någon som vet exakt när Koenig och McDowell får sina stjärnor? Kommer vara i området i sommar så det skulle vara trevligt att vara med om det. Jag har faktiskt sett när ingen mindre än Nicholas Cage fick sin stjärna i slutet av juli 1998. Jag och min bror var i Los Angeles och jag har f??r mig att det var samma dag som vi skulle flyga hem, så vi gick ner när utdelningen hölls på förmiddagen. Av nån anledning hamnade vi något kvarter bort på en gata parallell med Hollywood Boulevard, så vi såg på avstånd Cage komma i en limo och hans fans ropa: "Nic, Nic, Nic". Jag undrar hur han skulle ha bemöts idag när det verkar finnas en stor grupp som avskyr honom <_< Då var han väl nästan på sin topp med sin Oscar från Leaving Las Vegas och rollerna i The Rock, Face Off och Con Air åren innan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts