Gå till innehåll
Nyhet

Midnattsöppet ikväll på SF-bokhandeln

Rekommenderade inlägg

Natten till imorgon är det på SF-bokhandeln dags för <a href="http://www.sfbok.se/extra/fantasydag.asp" target="_blank">midnattsöppet i alla tre butikerna (Göteborg, Malmö, Stockholm)</a> med anledning av släppet av den mycket efterlängtade femte boken i Fantasy-bokserien A song of ice and fire, boken heter A Dance with Dragons. Ni som inte känner till bokserien känner kanske istället igen TV-serien Game of thrones, som är ett mycket noggrant TV-förverkligande av George R.R. Martins populära böcker. 

Under kvällen och imorgon kommer Stockholmsbutiken även att dra igång en fantasydag med en massa aktiviteter i väntan på sista Harry Potter-filmen. Tävlingar kommer att hållas, och butiken kommer att vara öppen till klockan 22.00 dagen efter, så att det inte dröjer länge mellan buikens stängning och att Harry Potter-filmen går upp på biograferna.

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är den bokserien så stor i Sverige och över huvud taget? Jag läste den första boken i serien och tyckte den var ok. Väldigt välskriven, men lite väl många karaktärer och släkter för min smak. Sedan var den inte särskilt spännande heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aike: Bokserien finns inte på svenska (tror jag), vilket självklart bidrar till en minskad popularitet. Inom Fantasy-kretsar är den dock mycket omtalad, utomlands såväl som i Sverige.

dystopi: Och? Var det något du ville säga med din anmärkning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken otrevlig ton du har. <_< Det var mest ett konstaterande från min sida vilket jag trodde att alla skulle se. En förvåning över att det skrivs om andra nyheter än Star Trek relaterade sådana. Trist om du tog det som något negativt.

Och några av böckerna i serien har blivit översatta till svenska. Till och med utgivna av två olika förlag om jag inte minns fel. Att det blev så och dessutom inga fler översättningar var troligtvis pga att dom sålde för dåligt. Källa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi skriver mestadels nyheter om Star Trek förstås. Samtidigt så täcker sidan även fantasy, annan sf samt rymdfart, teknologi, astronomi, kosmologi med mera inom rymdforskningen. Detta för att dessa områden ofta uppskattas även av trekkers.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi skriver förstås främst om det som har anknytning till Star Trek. Men för att undvika att bli "helt miljöskadade" smile.gifeller när det är nyhetstorka på Star Trek-fronten täcker vi även in annat som täcks av de befintliga kategorierna under nyhetsavdelningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dystopi (häftigt namn, förresten): Att du tolkade mitt inlägg som otrevligt kan bero på att jag tolkade ditt som något negativt. Så jag får bara säga ursäkta. Dessutom önskar vi gärna att man förklarar varför man tycker som man tycker, för att det annars bara blir en fråga eller ett påstående som hänger i luften utan möjlighet till diskussion. Ditt förklarande inlägg tyckte jag förklarade bättre varför du tyckte som du tyckte, så den saken är avgjord.

Frågan om att bokserien inte var översatt till svenska måste jag självklart beklaga mig för att jag skrev fel - kom på det en stund senare men gick inte in och ändrade något då. Tack för källan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg