Jump to content

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention | GBG 1-2/10 2011

AlmostHuman

Recommended Posts

http://www.scifiworld.se/index_G2011.html

http://www.facebook.com/scifiworld.se

Datum: 1 - 2 oktober 2011

Tid: 10.00 - 18.00

Biljetter: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats.

Plats: Svenska Mässan, Mässans gata 20, GÖTEBORG

Gäster

John Saxon

Veronica Cartwright

Robert Englund

Tim Rose

Carl Weathers

Jenette Goldstein

Susan Backlinie

Nu ska jag definitivt inte dit själv, men jag ska be en vän som ska det att ta en signatur av John Saxon på ett av mina exemplar av filmen Tenebre samt kanske något mer.

Edited by dystopi

Jag ska faktiskt på den här mässan, mest pga att det är smidigt då vi åker bil och för att min stackars vän som inte hänger med på dom feta mässorna suktar efter att gå på en ny mässa efter två års frånvaro på dom i Sverige.

Måste säga att jag är riktigt nöjd över att Veronica Cartwright kommer. Ni med bra minne vet ju att jag sket i att ta med mig skalet till mitt alien huvud till England f??r att jag inte var säker på att den skulle få tas med ombord. Bara någon månad senare står det istället klart att hon ändå kommer hit. Helt sanslöst.

Ska nog även ta en autograf av Englund och Saxon på en Nightmare box jag ska införskaffa inför mässan. Tim Rose ska jag även ta en autograf av eftersom han var med i en barndomsklassiker - Howard the Duck. Carl Weathers har jag redan träffat och tagit två autografer av, så honom struntar jag i.

Ska även använda tillfället för att köpa en massa actionfigurer till ett projekt jag håller på med min filmhörna som kommer bli otroligt snyggt.

Detta kanske man skulle försöka gå på och hitta något onödigt som man behöver :D Brukar ju finnas DVDer för 10 kr också vilket kan vara kul.

Klart du ska gå! Du bor ju i krokarna. Tycker det är kul att bara titta på allt och alla och snacka med andra trekkies. Skönt att omge sig med nördar som vågar vara annorlunda och slippa alla som försöker vara som alla andra.

• 4 weeks later...

Två till gäster har tillkommit sedan senast. Dom ligger sist i listan över gäster som nu är uppdaterad i mitt första inlägg. Isberg har även sparkat igång en sida på Facebook där man löpande kan följa uppdateringar kring dom olika mässorna som han har i landet. Länk till den finns också i det första inlägget.

Edited by dystopi