Gå till innehåll

Takei sågar Twilight


Nyhet

Rekommenderade inlägg

George Takei (Sulu i TOS) är inget Twilightfan.

- Det finns ett avskyvärt gemensamt hot mot all science fiction. Det kallas för Twilight och är riktigt, riktigt dåligt, säger han i en videoinspelning.

Han ogillar särskilt rollfigurerna som förekommer i filmerna och böckerna.

-Borta är all känsla av hjältemod, kamratskap och episka slag. I stället har vi vampyrer som glänser i ansiktet, grymtar och går i gymnasiet.

Anledningen till hans kritik är att han vill medla och hitta en gemensam lösning i fejden mellan William Shatner och Carrie Fischer om vilket som är bäst: Star Wars eller Star Trek. Se hans inlägg i debatten

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

It is definately ok

to be Takei.

Vilken skön snubbe han är. Bra video och bra argument. Själv är jag inget fan av Twilight. Det är som JAF säger mer fantasy än scifi. Har sett 3 filmer och ingen av dem är speciellt bra. Jag försöker verkligen att förstå vad som ska vara så bra med filmerna. Jag tror det har att göra med fads och att det kommer försvinna inom några få år. Vi har haft liknande hysteri förr som t ex Titanic (vilken var ännu sämre än Twilight) där Leonardo DiCappuccino blev dyrkad av alla småtjejer liksom Edward och Jacob är offer för småtjejers gunst. På 80-talet var det Dirty Dancing, som är lite väl sockersöt för min smak. Patrick Swayze var idolen bland många småflickor på den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Takei är i dag utan jämförelse den mest underhållande personen av de gammla Star Trek skådespelarna.

Så träffsäkert inlägg i "fejden".

Har inte själv sett något av Twilight. Verkar inte som något för mig utan snarare för tånårstjejer. Men jag kan ha fel. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 80-talet var det Dirty Dancing, som är lite väl sockersöt för min smak. Patrick Swayze var idolen bland många småflickor på den tiden.

Swayze var dock grym, han gjorde det acceptabelt att kolla på vad som ansågs vara chick-flicks. Samtidigt var han riktigt hård i filmer som Road House och Point Break. Det bästa han gjort är nog Nord & Syd, satan vilken bra miniserie!

Får helt klart hålla med Unkas, Takei är fruktansvärt skön. Hans humor klickar väldigt bra med min egna. Jag vill skaka hans hand.

Redigerad av The Holy Three
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...