Gå till innehåll
The Holy Three

Jonathan Frakes & Tim Russ @ London Film & Comic Con 6-8 juli

Rekommenderade inlägg

Två stora Star Trek namn är klara för nästa års London Film & Comic Con som äger rum mellan den 6:e till den 8:e juli. Dessa är alltså Jonathan Frakes och Tim Russ. Även Jane Badler, som spelade Diana i V, är klar för mässan, vilket kan intressera sci-fi fans.

jonathan-frakes.jpg

Tim-Russ.jpg

Hemsida: http://www.londonfilmandcomiccon.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båda är mycket bra gäster. Jonathan Frakes är totalt galen på scen... om han stannar kvar där. Han har en benägenhet att rusa omkring bland publiken så att alla kan se honom på nära håll. För er som var på Swecon 2003 vet att Tim Russ är en jäkel på att sjunga och lira gitarr. Kolla in den gamla filmen Crossroads där Tim Russ dyker upp i början av filmen med suveränt gitarrspel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den filmen såg intressant ut, med Karate Kid i huvudrollen till och med! Låter som att Jonathan Frakes är en rolig prick, hade aldrig trott att han var så livlig på scen.

Eftersom att jag ska på Collectormania mässan i Milton Keynes månaden innan kommer jag inte kunna ta mig till den här, så länge det inte kommer en herrans massa fler jag bara måste träffa, eller enbart George Takei.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gör väl ett nytt försök nästa år, att besöka mässan. Intressanta gäster måste jag säga. Har alltid gillat Tuvok i VOY och jag var med när Tim Russ gästade SweCon. Han var riktigt snäll, omtänksam och tog sig tid med fansen. Vore kul att få växla några ord med honom och ta en autograf. Jonathan Frakes gör en av TNGs bättre karaktärer och han verkar även vara en mycket sympatisk man. Att få växla ett par ord även med honom samt ta en autograf gör jag gärna. Även Diane Badler är någon som känns intressant. Jag såg om äldre V för ett tag sedan och även om jag inte riktigt tycker att den håller måttet, så är det en klassiker från när man växte upp. Och att få träffa skådespelerskan som gör en så ikonisk karaktär, vore en ära.

Redigerad av dystopi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevligt. Jag gillar den karaktären och Robert Duncan McNeill visade vilken bra karaktärsskådespelare han var.

Sedan finns det ju fler andra intressanta skådespelare att träffa och ta autograf av, inte bara Star Trek-relaterade sådana. Det är alltid ett plus i kanten. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle inte göra någon skillnad. Skulle känna igen honom oavsett storlek. Det vore kul att prata med honom eftersom jag gillar serien Chuck. Givetvis vill jag ha min VOYbox signerad också i så fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske kan ta ett par dar ledigt från byggandet. Renoveringar kostar rätt mycket dock så man kanske inte känner att man vill punga ut med ytterligare monetära medel på semestern.

Jag vet inte om jag kan boka något för sommaren eftersom jag ska operera min vänstra hand i maj.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet blir dock att ingen kommer att känna igen Paris. Han har visst lagt på sig några kilon sedan Voygaer.

Vilken konstig människosyn du har. Vem bryr sig om en person har gått upp i vikt eller inte. Det lär ju förmodligen inte vara därför som fans åker dit, utan mer för personen i fråga och inte för deras utseende. :rolleyes:

Sedan finns det ju fler andra intressanta skådespelare att träffa och ta autograf av, inte bara Star Trek-relaterade sådana. Det är alltid ett plus i kanten. :)

Ja, Danielle Harris t. ex. Grrrrrr.

Bland annat. Hon är riktigt bra i Halloween 4, till viss del även del 5, och en av anledningarna till att jag gillar dom delarna i sviten om Michael Myers.

Men det finns fler gäster som lockar. Bland annat Anthony Michael Hall som var helt underbar i John Hughes "coming of age"-filmer som jag växte upp med. Av samma anledning skulle jag även vilja ha autografen av Alex Winter. Han är cool i Bill & Ted-filmerna, men det är främst mitt ex av The Lost Boys som jag vill ha signerat. Jag tar gärna en autograf av Jewel Staite också, hon är grym i Firefly. Även Al "Ka Bong" Leong är intressant, trots att han inte är en skådespelare per se. Men jag får fundera på den. Även på Gillian Anderson. Jag gillar X-Files, men kanske inte så mycket att jag vill ha en autograf av henne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet blir dock att ingen kommer att känna igen Paris. Han har visst lagt på sig några kilon sedan Voygaer.

Jag ser inget problem med det i sig eftersom det kommer finnas stora bilder på hans roller uppsatta där han sitter, skulle man inte känna igen honom skulle man ändå veta att det är hans bord och han som signerar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var ingen dålig gäst som precis blivit klar för denna mässa!

65215_bk.jpg

Karl "Mccoy" Urban! Han är ju väldigt populär och aktuell med nya Dredd filmen, så det är en riktigt stor gäst. Synd att man inte ska dit :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken konstig människosyn du har. Vem bryr sig om en person har gått upp i vikt eller inte. Det lär ju förmodligen inte vara därför som fans åker dit, utan mer för personen i fråga och inte för deras utseende. :rolleyes:

Tom Paris var en riktig hunk och McNeil var en flickidol. Jag tror visst att hans fans bryr sig om hans utseende. Sedan lär det vara många fler som helst skulle vilja träffa Paris och inte McNeil, så att han ser markant annorlunda ut tror jag en hel del bryr sig om. Jag tror nog gärna många vill känna igen idolen från sitt essé och inte träffa en lönnfett medelålders man.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser inget problem med det i sig eftersom det kommer finnas stora bilder på hans roller uppsatta där han sitter, skulle man inte känna igen honom skulle man ändå veta att det är hans bord och han som signerar.

Det här svaret gav mig dagens skratt :D

Jag hoppas också att det är ett torrt skämt och inte bara ett torrt konstaterande. För om det är så illa skulle man ju kunna ta ditt vem som helst som ser lite ut eller inte alls som en skådis och sedan sätta upp bilder på de mest kända rollerna och börja ta betalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Karl Urban! :wub: Nu vill jag verkligen åka! Tyvärr kan jag inte åka någonstans just nu. Typiskt :(

Bara för att förklara en del av hans popularitet, alla tjejer tycker han är superhet.

Redigerad av RoLaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha, är ideperioden över för i år? Jag har sett och träffat X antal kändisar på mässor genom åren och vissa har helt klart sett så annorlunda ut att det hjälpt med stora posters/skyltar där dom sitter när det handlat om kändisar vars karriärer man inte följt på ett tag. Ett bra exempel är ju George Lazenby som du och jag gick upp till för flera månader sedan (typ runt tiden jag skrev inlägget du nyss kommenterade.) Ibland har jag fått stå och undra vem det är som ska signera fotot, eftersom det oftast sitter minst två vid bordet, innan jag gått fram.

Sen tror jag inte att dom som nu bryr sig om utseendet skulle göra det till den grad att dom skiter i att ta en autograf bara för att kändisen gått ner sig lite sedan sina kändare roller. Så om han nu kan utmana Roseanne Barr i en pajätartävling och slå henne spelar nog ingen roll.

Se där, nu bättrades statistiken lite :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag tänkte på Lazenby också när jag läste detta. Han hade jag aldrig känt igen om jag hade stött på honom på gatan även om man förstås ser att det är han när man ser en bild på honom från Bond. Samtidigt är han väl inte superkänd heller. Bond är hans enda stora roll och folk har kanske inga förväntningar hur han ska ut. Star Trek-skådisar från 90-talet har emellertid varit med tiotals timmar Trek minst och deras ansikten avbildas fortfarande i sitt prime på bokomslag, så om de ändrar utseende markant tror jag fler tar hänsyn till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall åka. Du med?

Riktigt häftigt med Karl Urban. Har gillat honon sedan jag började kolla på Xena i tidens begynnelse. Sedan dess har han gjort flera bra roller i filmer som jag gillar. Även om han är lite ojämn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu