Jump to content
Sign in to follow this  
Aike

GI Joe Retaliation

Recommended Posts

GI Joe 2 släpps nästa sommer i stället för Star Trek 12. Trailern ser ut som om att man går mot en betydligt mer realistisk version än man gjorde i The Rise of Cobra. De flesta av skådisarna och figurerna kommer inte heller att återvända, vilket nog är klokt eftersom det var för många i den förra. Jag kan i alla fall säga att jag ser fram emot den här filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=L9Shi_XlL24&feature=player_embedded

Edited by Aike

Jag gillade den första filmen. Även om det inte var ett mästerverk. Den nya filmen ser ut att vara mer baserad på den tecknade serietidningen som är betydligt bättre än den tecknade tv-serien (som dock inte är helusel, även om den tecknade långfilmen är det --- där Cobra visar sig vara utomjordingar haha).

Tror du gör ett misstag. De verkar ha tagit bort de dåliga effekterna, de lite röriga handlingen och att rikta sig mot barn. Det här kan mycket väl bli en överraskande bra uppföljare.

Det som är lite trist är dock att Cobra Commander, Destro och Baronessan inte återvänder. Zartan verkar enligt Wiki vara huvudskurken.

Edited by Aike

Kanske det men då jag aldrig lekt med GI Joe så har karaktärerna ingen betydelse för mig. Förra filmen hade alldeles för tunn, ointressant och förutsägbar story. Hollywoodproducenterna verkar tro att man kan basera en film på enbart specialeffekter. Får den högt betyg kanske jag ser den på dvd i framtiden.