Gå till innehåll

Avery Brooks åkte fast för rattfylla


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Är det bara jag som inte tycker att sådant här inte borde vara nyheter? Tycker inte det är lämpligt att sådan här information sprids i hela världen. Det kan också göras farliga spekulationer när man inte vet hela historien. Självklart är det dumt, men ändå.

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant, mr trek, och man bör alltid hålla i minnet att sådant här en sidas bild och vinkling av det som händer. Men skådespelare på den här nivån är ju ändå "offentliga personer" och som sådana mångas förebilder. Då tycker jag det är av intresse om Avery åker dit för rattfylla, likväl som det kan vara av intresse att Tiger bråkar med frun. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har egentligen inga större kommentarer till själva nyheten, utan jag håller självklart med det som nämnts hittills. Tycker att nyheten talar för sig själv.

Men angående själva nyhetens olämplighet så får jag ta och inte hålla med. Avery Brooks är ändå en stor skådespelare - alltså en offentlig person - och kanske speciellt en väldigt stor skådespelare inom Star Trek. Om en sån här nyhet inte är lämplig på ett ST-forum, när det dessutom inte finns så mycket ny ST att rapportera om, då vet jag inte vart den skulle vara lämplig.

Sen så tycker jag väl inte heller att det är upp till någon enstaka person/grupp att "bestämma" vad som är lämpliga och intressanta nytheter för alla andra, jag är generellt sett emot 'gate keepers'. Om en nyhet verkligen inte är av värde, då får den inte respons från läsarna helt enkelt.

Det är min åsikt i frågan iaf.

(Att man måste titta kritiskt på medias rapportering ser jag som ett självklarhet. Kritiskt tänkande är ett måste för att kunna plöja igenom all information i dagens värld och förhoppningsvis hitta "sanningen".)

Redigerad av Lord Di Lego
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte det mista om huruvida Tiger sätter på 1 miljon olika tjejer bara han inte smittar dem med något oönskat. Däremot är rattfyllerister en fara för andra och bör uppmärksammas oavsett om man är känd eller inte.

Farliga spelulationer? Han har kört bil efter han druckit alkohol. Inga spekulationer behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är det som är grejen. Vi vet inte varför han körde full. Tänk om han var tvungen av någon anledning? Det skulle i sådana fall antagligen inte ha kommit med när detta kom ut i nyhetsvärlden. Bara en tanke. Jag tror nog att alla ni som kör bil klarar av att komma på något som skulle kunna få er att göra det.

Vi skyddar ju bra mycket farligare brottslingars identiteter.

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är det som är grejen. Vi vet inte varför han körde full. Tänk om han var tvungen av någon anledning? Det skulle i sådana fall antagligen inte ha kommit med när detta kom ut i nyhetsvärlden. Bara en tanke. Jag tror nog att alla ni som kör bil klarar av att komma på något som skulle kunna få er att göra det.

Vi skyddar ju bra mycket farligare brottslingars identiteter.

Men han kan också helt enkelt ha gjort det p.g.a. dåligt omdöme. Han får helt enkelt stå sitt kast - är man en offentlig person och gör något dumt så kommer det ut.

Och dessutom så kan man väl komma på förmildrande omständigheter för de flesta brott - det innebär inte att man inte ska rapportera om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte det mista om huruvida Tiger sätter på 1 miljon olika tjejer bara han inte smittar dem med något oönskat. Däremot är rattfyllerister en fara för andra och bör uppmärksammas oavsett om man är känd eller inte.

Farliga spelulationer? Han har kört bil efter han druckit alkohol. Inga spekulationer behövs.

Mycket vettig syn på det hela. Oavsett om man är känd eller ej så utsätter man sig själv och främst andra för fara när man kör berusad. Jag har svårt att förstå varför folk inte kan lära sig att alkohol inte passar ihop med fordon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...