Gå till innehåll
MrsMorn

ST Titan och Destiny böckerna

Rekommenderade inlägg

Jag håller på att ta mig igenom den underbara serien om Titans äventyr i okänd rymd, har precis läst ut Titan # 4 och ska till och börja med Destiny # 1. Men när jag tittade in på Databasen här så blev jag lite konfunderad över att en "typhon pact" bok dök upp. Är det någon av er som vet om den har något större sammanhang med Titan att göra eller är den som med Destiny, en avvikande del av serien? Vad jag har läst så är Destiny ett sidospår till Titan.

Sedan undrar jag om det är någon som vet hur det är med den nya miniserien om Destiny som skall komma ut här snart? Har den något samband med Titan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har läst samtliga böcker i serierna, och dom är verkligen riktigt bra, med några få sämre delar. Bokserien "Tyfonpakten" tar vid där "Destiny"-serien slutar (Tyfonpakten bildas under den sista delen av "Destiny"), när ödeläggelsen är stor i alfakvadranten, och Federationen försöker återhämta sig efter det förödande kriget mot borgerna. Liksom "Destiny" är "Tyfonpakten" en crossover mellan Titan, TNG och DS9. Personligen tycker jag att "Destiny"-serien är bäst. Om den nya miniserien vet jag ingenting.

Redigerad av Fleetadmiral

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det finns inga översatta på böcker till svenska om Star Trek förutom Fysiken i Star Trek och Star Trek The Motion Picture-romanen. Vad jag vet i alla fall. Jag tror att Fleetadmiral har översatt den engelska titeln till svenska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men när jag tittade in på Databasen här så blev jag lite konfunderad över att en "typhon pact" bok dök upp.

Skulle tro att Typhon Pact-boken är med i Titan-bokserien pga:

Trivia

Andra boken i en miniserie om 6 noveller som fokuserar på vad som händer efter Destiny-serien och då i synnerhet efter händelserna i A singular destiny, då en ny fiendepakt skapas, Tyfonpakten...

Kan såklart även vara så att boken inte alls är tänkt att vara med där, men det kan nog Pjotr'k svara på bättre :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu