Gå till innehåll
RoLaren

Deep Space Nine

Rekommenderade inlägg

Har gått och köpt AMT/ERTL Deep Space Nine som jag tänkte försöka mig på. Denna modell är ökänd för att ha delar som inte riktigt passar ihop så vi får se hur bra den blir. Modellen saknar kitet med fiberoptik + en till liten del, men den kanske jag kan tillverka själv. Jag kommer inte belysa denna modell.

dsc02408_shrink-398x600.jpg?shrink=398x600&source=http%3A%2F%2Fuploads.ifokus.se%2Fuploads%2F8e0%2F8e01a80fb0d42ecba2342104eb387b4b%2Fdsc02408.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fiberoptik-kit finns att köpa på ebay. Jag bygger utan belysning i stationen. I höst ska Round2 släppa modellen igen och då hoppas jag att bitarna kommer passa bättre och då köperjag nog den och belyser den istället. Den jag köpt nu är mest till för övning och tyvärr passar bitarna inte så bra som i Revells USS Voyager. Det blir rejält fula skarvar :osäker:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den modellen från Round2 är ju klart intressant, som bonus ingår tydligen en Defiant också. Kanske att man skulle koncentrera sig på att bygga färdigt Voyagern och satsa på DS9:an till hösten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var ju hyffsad storlek på den där. Har AMT med färgkoderna eller får du uppskatta från serien? Ska bli intressant att följa framfarten.

I helgen SKA jag ta mig i kragen och jobba på Voyagern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

AMT har färgkoderna med. Vet inte om jag kommer gå exakt efter den. Jag kanske vill ha modellen något mörkare. När den är klar så kan jag hänga upp den på sned och säga att det är Empok Nor ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite uppdatering över bygget

Lower Docking Pylons är pålimmade samt att docking ports och defense sails är borttagna från ramarna.

dsc02422.jpg

Kolla in till vänster om enkronan. Där kan man se en pytteliten Runabout i 2 delar.

dsc02420.jpg

Redigerad av RoLaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snyggt, nu börjar det likna något!

Lite pillrigt att måla den Runabouten kan jag tänka.

Förresten, en Runabout till är synlig i överkant på bilden, är alla tre med och är de namngivna i byggbeskrivningen?

Redigerad av O´Brien

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu