RoLaren Posted April 14, 2012 Report Share Posted April 14, 2012 Har gått och köpt AMT/ERTL Deep Space Nine som jag tänkte försöka mig på. Denna modell är ökänd för att ha delar som inte riktigt passar ihop så vi får se hur bra den blir. Modellen saknar kitet med fiberoptik + en till liten del, men den kanske jag kan tillverka själv. Jag kommer inte belysa denna modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 14, 2012 Report Share Posted April 14, 2012 Blir intressant att följa Vann du den på Tradera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 14, 2012 Author Report Share Posted April 14, 2012 Japp, var du den som bjöd emot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Nope, såg bara att den låg uppe på Tradera väldigt nyligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Cool! Det skulle vara grymt att hitta ett fiberoptik-kit och använda som vardagsrumslampa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 16, 2012 Author Report Share Posted April 16, 2012 Fiberoptik-kit finns att köpa på ebay. Jag bygger utan belysning i stationen. I höst ska Round2 släppa modellen igen och då hoppas jag att bitarna kommer passa bättre och då köperjag nog den och belyser den istället. Den jag köpt nu är mest till för övning och tyvärr passar bitarna inte så bra som i Revells USS Voyager. Det blir rejält fula skarvar :osäker: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 Den modellen från Round2 är ju klart intressant, som bonus ingår tydligen en Defiant också. Kanske att man skulle koncentrera sig på att bygga färdigt Voyagern och satsa på DS9:an till hösten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 20, 2012 Author Report Share Posted April 20, 2012 Så här långt har jag kommit med bygget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 Det var ju hyffsad storlek på den där. Har AMT med färgkoderna eller får du uppskatta från serien? Ska bli intressant att följa framfarten. I helgen SKA jag ta mig i kragen och jobba på Voyagern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 20, 2012 Author Report Share Posted April 20, 2012 AMT har färgkoderna med. Vet inte om jag kommer gå exakt efter den. Jag kanske vill ha modellen något mörkare. När den är klar så kan jag hänga upp den på sned och säga att det är Empok Nor ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted April 21, 2012 Report Share Posted April 21, 2012 ...När den är klar så kan jag hänga upp den på sned och säga att det är Empok Nor ;) Hahaha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 23, 2012 Author Report Share Posted April 23, 2012 (edited) Lite uppdatering över bygget Lower Docking Pylons är pålimmade samt att docking ports och defense sails är borttagna från ramarna. Kolla in till vänster om enkronan. Där kan man se en pytteliten Runabout i 2 delar. Edited April 23, 2012 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 (edited) Snyggt, nu börjar det likna något! Lite pillrigt att måla den Runabouten kan jag tänka. Förresten, en Runabout till är synlig i överkant på bilden, är alla tre med och är de namngivna i byggbeskrivningen? Edited April 24, 2012 by O´Brien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 25, 2012 Author Report Share Posted April 25, 2012 3 st Runbouts finns med. Ska kolla om dessa är namngivna i beskrivningen. Upper pylons är nu fastlimmade och defensive sails är ihoplimmade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 26, 2012 Report Share Posted April 26, 2012 Börjar ju se riktigt snyggt ut. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shran Posted December 12, 2012 Report Share Posted December 12, 2012 Hur går det för dig RoLaren? Har du byggt något mer sedan senast? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts