Jump to content

Deep Space Nine

RoLaren
 Share

Recommended Posts

Har gått och köpt AMT/ERTL Deep Space Nine som jag tänkte försöka mig på. Denna modell är ökänd för att ha delar som inte riktigt passar ihop så vi får se hur bra den blir. Modellen saknar kitet med fiberoptik + en till liten del, men den kanske jag kan tillverka själv. Jag kommer inte belysa denna modell.

dsc02408_shrink-398x600.jpg?shrink=398x600&source=http%3A%2F%2Fuploads.ifokus.se%2Fuploads%2F8e0%2F8e01a80fb0d42ecba2342104eb387b4b%2Fdsc02408.jpg

Fiberoptik-kit finns att köpa på ebay. Jag bygger utan belysning i stationen. I höst ska Round2 släppa modellen igen och då hoppas jag att bitarna kommer passa bättre och då köperjag nog den och belyser den istället. Den jag köpt nu är mest till för övning och tyvärr passar bitarna inte så bra som i Revells USS Voyager. Det blir rejält fula skarvar :osäker:

Lite uppdatering över bygget

Lower Docking Pylons är pålimmade samt att docking ports och defense sails är borttagna från ramarna.

dsc02422.jpg

Kolla in till vänster om enkronan. Där kan man se en pytteliten Runabout i 2 delar.

dsc02420.jpg

Edited by RoLaren

Snyggt, nu börjar det likna något!

Lite pillrigt att måla den Runabouten kan jag tänka.

Förresten, en Runabout till är synlig i överkant på bilden, är alla tre med och är de namngivna i byggbeskrivningen?

Edited by O´Brien

• 7 months later...