Gå till innehåll
O'Brien

Namnbyten

Rekommenderade inlägg

En sak som gör i alla fall mig lite förvirrad som relativt ny på forumet är att det vid namnbyte är fel/gamla namnet när någon citerat någon annan.

Satt och skummade trådar i DS9-avdelningen och hamnade i en tråd där MrsMorn står som trådskapare men i citatet längre ner heter hon (hon, baserat på ett inlägg) Paradox.

Jag förmodar att eftersom "nya namnet" inte spiller över i citaten är det inget som sker med automatik men det skulle hjälpa i alla fall mig om det var så. Nu var den aktuella tråden endast fyra inlägg lång men det torde finnas längre exempel.

Är det över huvudtaget möjligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att ni andra skall ha något att fråga om? :P

Jag kan bara svara för mig och jag bytte för att jag vill ha samma namn här som jag har på övriga forum som jag frekventerar. På så sätt blir det lättare att hitta mig och känna igen mig eftersom fler av ens onlinevänner besöker samma forum som mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan bara svara för mig och jag bytte för att jag vill ha samma namn här som jag har på övriga forum som jag frekventerar.

Haha, raka motsatsen mot mig alltså! Hade samma namn på många, men ville ändra det och ha ett användarnamn som hade något samband med själva forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag led även lite av "beslutsångest" eftersom jag har bytt minst ett par gånger på samtliga forum som jag frekventerar. Inget av dom tidigare som jag hade här; ttscc och dystopi har någon anknytning till Star Trek och inte heller det användarnamn jag har nu. Kan se poängen med att ha något knutet kring det forumet kretsar kring, men samtidigt förespråkar jag något mer eget och unikt. Men, nu skall jag inte behöva byta mer. Hoppas jag. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker framför allt att det blir lite råddigt att hålla reda på vad var och en sagt i trådar när det står ett nick i citaten och ett annat i själva inlägget. Är strukturfacist mycket beroende på mitt dagliga värv. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma namn på alla sällen förutom ett. Och det är stället jag har hängt på lägst (sedan 98) och har över 20.000 inlägg. Även om man kan ändra användarnamn där så valde jag att avstå då det användarnamnet är så inarbetat efter alla dom åren. :P

Jag förstår hur ni resonerar om inte annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har olika namn på alla forum jag frekventerar, på detta forat blev det rätt naturligt att ta ett nick som så att säga passar till temat men på andra har det blivit allt möjligt men jag har aldrig bytt något någonstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla, jag har en fråga om användarnamnet. Jag planerar att byta namn, men hittar inte vart jag gör det. Hittar inte någonting under inställningar etc. Är tacksam för all hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu