Aike Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 (edited) Jag hittade häromdan den här sidan: www.ds9.se Lite förvånad att jag aldrig har sett den förut och att den liksom Star Trek Databas har en fullgod och uppdaterad nyhetsbevakning av vad som händer i Star Trek-världen. Upphovsmannen som figurerar på bild och jag antar är känd för de som är med i Stockholms för Trekkers hittar jag dock inget namn på. Sedan blev jag lätt förvånad över hans åsikter och betyg om Star Trek-serierna: TOS fick 4/5. Voy, TNG och DS9 3/5 samt Enterprise 2/5. Väldigt låga betyg i mitt tycke. Jag hade knappast ens sett på en serie om jag kände att den var 3/5. Då finns det bättre saker att göra. Men överlag är det en välgjord sida som är kul att läsa igenom. Edited August 5, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 Det är Ulf Håård som står bakom den. Har kontakt med honom när han varje månad ser till att vi har programmet till Stocklholm Trekkers trekdagar före Stockholm Trekkers egen webbplats! Han är en mycket trevlig person som jag har "snackat" mycket med genom åren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted August 6, 2012 Report Share Posted August 6, 2012 Fin sida men han är lite väl hård när han sätter betyg tycker jag. Inte bara när det kommer till Star Trek serier utan även andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Det verkar vara en välgjord webbplats, men som tidigare påpekats är betygen väl låga (jag skulle kunna förstå dem om de var satta av en icke-trekker, eller någon som inte är mer intresserad av Star Trek-serier än andra serier). Dessutom är det lite märkligt att han ger samma betyg för TNG, Voyager och DS9 tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 11, 2012 Report Share Posted August 11, 2012 Jag känner Uffe och har bara positiva saker att säga om honom. För någon månad sedan kom han hem till mig körandes på sin VULCAN motorcykel. Hur coolt är inte det? Alla har rätt till att tycka som man vill. Själv tycker jag att han gav ENT ett överbetyg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 11, 2012 Author Report Share Posted August 11, 2012 (edited) Så du skulle ge Enterprise en etta!? Ändå har du sett serien flera gånger vad jag vill minnas. Edited August 11, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted August 11, 2012 Report Share Posted August 11, 2012 Jag hade väl förmodligen också gett ENT en tvåa, och i en hel del delar t.o.m. en etta. Men den 1-5 skalan hade bara motsvarat ST-universumet. Rent generellt tycker jag att t.o.m. ENT är om inte annat "helt ok". Jag tittade bara lite snabbt men han har inte skrivit om all betygsättning är på exakt samma skala eller inte, så man får utgå att det är det. Då kan jag tycka att det är lite väl lågt om man nu tycker så himla mycket om Star Trek som helhet. Men så kan det vara, han kanske blev oerhört besviken av ENT..? :P Sen tycker jag lite synd när det kommer till ENT, som jag ofta påpekar, eftersom det las ner efter "bara" fyra säsonger. Det är en del att jobba med visserligen, men om man tittar på många av de andra ST-serierna (från 90-talet iaf) som den jämförs med så är det serier som man inte alls hade tittat på på samma sätt efteråt om de hade tagit slut efter 4 säsonger. Men men, man måste betygsätta det som blev och inte det som kunde ha blivit, så det får ENT leva med nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 11, 2012 Report Share Posted August 11, 2012 Ja, jag har sett ENT ett flertal ggr för att ge serien en ny chans och för att se om jag ändrat uppfattning. Några få avsnitt är bra men serien som helhet är skräp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts