Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)
Supreme Comander JAF,19 Aug 2005, 14:38]

Som jag fattat det kommer Q från Q-continunet inte Q-evigheten. Ett continium är en plats där, liksom i nexus, tid saknar betydelse eftersom Qarna lever oändligt länge och kan resa till vilken tid och plats de vill. J.
Ajdå. I så fall är textningen i filmen en dålig översättning. Jag är dålig på

att vara uppmärksam vad dom säger på engelska och dessutom ganska kass på

engelska också.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen orsak! Översättningen är dåliga ibland, det kan jag verkligen hålla med om. En del av översättarna verkar knappt kunna någonting om militaria, vilket jag anser är en förutsättning för att kunna ge rättvisa åt en st översättning. Sen är väl inte min stavning den allra bästa alltid heller. J.

Edited by Supreme Comander JAF
  • 9 months later...
Posted

Det är fortfarande inte så säkert att Picard är tillbaks utanför Nexus.

Nexus slukar ju hela planeten och då känner ju Nexus till hur allt och rymden ser ut och kan återskapa den inne i sig själv. Och då känner ju Nexus till medvetandet av Picard och Soran.

Hur säkert är det att Nexus har förmågan att veta vad som är utanför sitt eget existerande? I och med att allt är omvandlat till energi där tid inte finns så har säkert Nexus återskapat planeten och Kirk och Picard tror att de är utanför.

Nexus omvandlade ju det störtade rymdskeppet till energi också och fick med alla till energi.

Där står Picard och Kirk och tror att de ska föhindra att allt blir Nexus när de redan är i Nexus. Kirk dog bara inför Picard för att det är realistisk enligt Picard,s uppfattning vad Nexus tog medvetandet på befallning.

Kirk återvände sen säckert vid sin stuga utan bränd mat.

Av Picard medvetande tog Nexus på befallning att rymdskeppet kom och hämtade han

• 7 months later...
Posted (edited)

Hur säkert är det att Picard och Kirk kom ut ur Nexus? Eftersom de var medvetna att det kändes

overkligt så kan ju deras undermedvetna verkställt så det känns normalt.

Nexus uppfyllde deras uppmärksamhet att allt var overkligt till att uppfylla

så det kändes verkligt.

Allt det onormala återupprättades till det normala för att Nexus uppfyller det man vill.

Alltså kan dom mycket väl vara kvar i Nexus när de rider iväg till skillnad att Nexus återställt allt

så dom ska uppleva det som normalt verkligt igen.

När Kirk ska hoppa över till bron så upplever han sin rädsla att hoppa.

Det är den undermedvetna Nexus som integrerat sig i deras verklighetsuppfattning

Edited by Supertreck
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
Posted

Hittar ingen bättre tråd än den här så jag placerar denna nyhet just här.

New Version of Original Generations Ending Available for Download

Har dock inte sett den själv än men det låter intressant i alla fall. I och för sig är jag emot sådant som inte är officiellt och detta kan väl knappast r??knas som officiellt från Paramount's sida. Tycker någon modd att det inte passar in här får ni gärna ta bort länken.

• 4 weeks later...
  • 1 year later...
Posted
Hur säkert är det att Picard och Kirk kom ut ur Nexus? Eftersom de var medvetna att det kändes

overkligt så kan ju deras undermedvetna verkställt så det känns normalt.

Nexus uppfyllde deras uppmärksamhet att allt var overkligt till att uppfylla

så det kändes verkligt.

Allt det onormala återupprättades till det normala för att Nexus uppfyller det man vill.

Alltså kan dom mycket väl vara kvar i Nexus när de rider iväg till skillnad att Nexus återställt allt

så dom ska uppleva det som normalt verkligt igen.

När Kirk ska hoppa över till bron så upplever han sin rädsla att hoppa.

Det är den undermedvetna Nexus som integrerat sig i deras verklighetsuppfattning

Om Picard skulle vara kvar i Nexus så skulle ju allt som hänt i First Contact, Insurrection och Nemesis vara en illusion. Känn inte som om detta skulle vara filmmakarnas intension. Skulle bli gansk snopet om det i en senare film skulle avslöjas att så vore fallet.