Gå till innehåll
Hugh

Apollo 18...

Rekommenderade inlägg

Såg den härom kvällen. Den var riktigt bra. Och ruggig, jag hade ståpäls en lång stund efter den.

Får nog säga att åka till månen med en besättning på tre i en kapsel som är mindre än de flesta fritidsbåtar ter sig ännu mer heroiskt nu efter den här filmen. Vad gör man om man blir strandsatt på månen? Klart sevärd!

/Hugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Drunknar inte alla filmer i samma tråd då? I själva huvudtråden kan man läsa "Diskutera t.ex. Andromeda, Babylon 5, Farscape, Stargate SG-1. Filmer och serier."...

I viktigare diskussioner är inte Apollo 18 nämnd. Vad är vitsen med att kunna skapa nya trådar om man inte använder möjligheten? Hade det rört sig om en vilkne dussinfilm som helst så förstår jag tanken med att lägga in ett par rader om filmen i tråden om den senaste filmen man sett. Men när det handlar om en film som tillför något i genren och som kanske väcker intresse och underlag för en diskussion är väl det mer intressant att skapa en ny tråd om den?

/ Hugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inga problem med att omdömen samlas i en och samma tråd. Nästan alla forum jag hänger på har en sådan. Jag upprepade mest för att jag minns att Commander Michels Visst är det bra att man startar nya trådar, men när det gäller korta omdömen kring filmer som man ser så passar det nästan bättre att göra dom i en samlingstråd än att varje omdöme får en egen tråd. Fråga gärna någon moderator för att få en utförligare förklaring till varför den tråden finns till för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker dock den här tråden och de flesta andra trådar Hugh har startat har ett egenvärde. Dels är det mestadels sf-filmer det handlar om och de kan mycket väl ha en egen tråd eftersom det är ett Star Trek forum där även sf förekommer. Dels blir diskussionerna bättre med en egen tråd. Det har varit få längre diskussioner om många aktuella eller relativt nya sf-filmer just därför att de hamnar i en den stora filmtråden. Den stora filmtråden om den senaste filmen man har sett startades inte för att stävja ett problem att många trådar likt denna startades. Det var medlemmen Startrek92 som startade den av okänd orsak. Jag tror att jag har skrivit mest i den tråden och det blir en helt annan kortfattad sammanfattning där, vilket inte inbjuder till någon vidare diskussion tyvärr.

Angående Apollo 18 så är det en riktigt spännande och ruggig fakedokumentär. Lite kort kanske den är och lite seg inledningsvis, men den lyfter så fort de har kommit till månen. Extra kul är att den handlar om en påhittade coverup till skillnad från allt tjat om att månfärderna är påhittade. 4/5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Aike *ler*

Håller med om att filmer drunknar i den stora filmtråden. Och skulle det var så att jag såg "Das Boot" igen skulle jag kanske nämna det i just den tråden. Men en ny film som Apollo 18 tycker jag är värd att uppmärksammas som egen tråd. Hade förmodligen inte köpt eller hyrt filmen själv. Men en väninna gjorde det vilket ledde till att jag fick se den. Och jag får säga att jag blev mycket positivt överaskad. Filmen var mycket autentiskt gjord och gav mig rysningar som få andra filmer gett. Bara det faktum att det så klart framgår hur "störningskänslig" en resa till månen faktiskt är. Behövs så lite för att resan skall bli en total katastrof. Att NASA lyckades få iväg och hem alla (?) astronauter inklusiva Apollo 13 framgår som en allt större bedrift. Apollo 18 är värd att uppmärksammas...

Mvh. Hugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Apollo 18 rullar just nu på Viasat filmkanalerna och Viasat play och jag har bläddrat förbi den några gånger utan att ha haft tid att se den men det ska jag absolut ta mig tid att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Filmen är helt ok. Såg den för ett tag sedan. Inte speciellt läskig, tycke jag. Roande, men lite smått irriterande eftersom den är dokufilmad. Som paranormal activity m fl. Är man en scifi-horror fan ska man absolut se filmen. Man känner igen skådisarna från scifiserier som filmas i Kanada.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu