Gå till innehåll
Nyhet

Rösta fram TNG till final i SF-bokhandelns tv-serie-vm

Rekommenderade inlägg

Nu tävlar TNG i SF-bokhandelns stora tv-serie-vm:s andra semifinal. Röstar gör du här! Sprid gärna nyheten till dina trekkervänner så ser vi tillsammans till att säkra Star Treks plats i finalen. Just nu ligger serien på fjärdeplats, så rösta nu!

DET ÄR TIGHT JUST NU! VI LIGGER PÅ DELAD TREDJEPLATS. HJÄLP GÄRNA TILL ATT SÄKRA FINALPLATSEN.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är just nu 1 röst från tredjeplatsen, så de som inte röstat, hjälp gärna till.

Observera att du kan avge 1 röst från varje dator eftersom identifieringen sker efter IP-adress (jag har t.ex. precis avgett 2 röster från mina datorer).

Redigerad av Fleetadmiral

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul. Samtidigt så kan vi väl diskutera det etiska i att rösta på det viset. Jag tror inte SF-bokhandeln blir glad om serien vinner eller tar sig vidare till finalen med den typen av röstning. Vi är tillräckligt många trekkers för att kanske tom vinna bara vi får ut ordet till föreningar, facebooksidan och Thomas Dahl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äsch, här gäller det att kränga röster - alla medel är tillåtna :).

Med tanke på att det finns så många trekkers i Sverige som skulle rösta, är jag övertygad om, om de kände till tävlingen - kan man se det som att våra "extra"-röster täcker en del av de röster som borde komma in från dem, men inte gör det av nämnd anledning. Star Trek är en så stark och etablerad företeelse (inte minst som ett science fiction-varumärke) i Sverige, så det vore inte mer än rätt - även moraliskt - att vi vann den här tävlingen stort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tittade precis in och läget verkar inte bara vara under kontroll utan vi/TNG leder dessutom med rätt bra marginal! Bra jobbat!

Röstningen verkar ha specifika tidsperioder, t.ex. 24h, som samma besökare inte tillåts rösta igen, efter den tidsperioden verkar det gå att rösta en gång till.

Jag ska påpeka också att identifikationen av besökaren inte enbart verkar vara baserad på IP som tidigare nämnts, fler faktorer verkar spela in, t.ex. webbläsare. Samtidigt har Aike en bra poäng, vet inte riktigt om det är försvarbart att manipulera omröstningen med tekniska kryphål. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu