Noelwatson Posted March 26, 2013 Report Share Posted March 26, 2013 Jag tycker det är lite mycket kärlek i star trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Douglas Posted March 26, 2013 Report Share Posted March 26, 2013 krävs väll en del känslor för att det inte ska bli för torrt. Själv tycker jag dem lyckas ballansera det väl. Ska tillägga att jag bara har sett TOS TNG och Star Trek från 2009. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noelwatson Posted March 26, 2013 Author Report Share Posted March 26, 2013 Kanske du har rätt i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted March 26, 2013 Report Share Posted March 26, 2013 Välkommen hit Noelwatson, hoppas su ska trivas här på forumet. Personligen är jag den typen som gnuggar händerna åt avsnitten med mer eller mindre romantiska teman, Speciellt i DS9 som är så välskrivet och har så många röda trådar handlingsmässigt och även har två (eller kanske tre) av de bästa följetångarna när det gäller temat kärlek. Ämnet är flyttat till "Star Trek - Generellt / Allmänt om Star Trek" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Douglas Posted March 26, 2013 Report Share Posted March 26, 2013 Just det välkommen förresten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted March 27, 2013 Report Share Posted March 27, 2013 Jag tycker det är lite mycket kärlek i star trek. Hur menar du då? Romanser och att folk blir kära lite väl ofta, eller att det är för mycket 'kärlek' mellan folk i allmänhet? Välkommen till forumet! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noelwatson Posted March 27, 2013 Author Report Share Posted March 27, 2013 Tack för att jag är välkommen!!!jag tycker att det verkar vara ett jätte bra forum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Douglas Posted March 27, 2013 Report Share Posted March 27, 2013 Tack för att jag är välkommen!!!jag tycker att det verkar vara ett jätte bra forum! Baserat på min uppfattning av forumet så kan jag säga att det är precis vad det är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noelwatson Posted March 27, 2013 Author Report Share Posted March 27, 2013 Tack för att jag är välkommen!!!jag tycker att det verkar vara ett jätte bra forum! Baserat på min uppfattning av forumet så kan jag säga att det är precis vad det är. star trek är den bästa serien :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 29, 2013 Report Share Posted March 29, 2013 I TOS är Katten Kirk väldigt romantisk och har en hel del kvinnor. TNG har inte så mycket romantik. Riker är på hugget ett par gånger per säsong och har man tur dyker Lwaxana upp då och då. DS9 har mer romantik men där är det mer naturligt och inte så krystat som romanserna i VOY och ENT i vilken de erotiska scenerna var mer pinsamma än vackra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 29, 2013 Report Share Posted March 29, 2013 DS9 och Voyager hade lite väl mycket kärlek. Det var överdrivet att så många var romantiskt involverade med varandra bland de ordinarie rollfigurerna på slutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 10-out-of-10 med Chakotay. Snacka om att inte passa ihop för fem öre. Ingen kemi alls. Jag tycker att DS9-avsnittet Looking for parmach in all the wrong places är ett riktigt roligt avsnitt, trots romantiken medan his way är pinsam Mest romantik hade ändå TOS med Katten Kirk och alla space babes of the week. Nya filmen då, Spck och Uhura, passar de verkligen för varandra? I originalserien hade väl Zulu en förälskelse i Uhura medan i filmerna verkade det som Uhura hade ihop det med Scotty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Douglas Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 10-out-of-10 med Chakotay. Snacka om att inte passa ihop för fem öre. Ingen kemi alls. Jag tycker att DS9-avsnittet Looking for parmach in all the wrong places är ett riktigt roligt avsnitt, trots romantiken medan his way är pinsam Mest romantik hade ändå TOS med Katten Kirk och alla space babes of the week. Nya filmen då, Spck och Uhura, passar de verkligen för varandra? I originalserien hade väl Zulu en förälskelse i Uhura medan i filmerna verkade det som Uhura hade ihop det med Scotty. Spock och Uhuras relation kom ganska spontant. Det ända jag kan tänka på från TOS är nån gång i ett av de tidigare avsnitten då Uhura försöker förklara för Spock vad en kvinna tycker om eller något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 11, 2013 Report Share Posted April 11, 2013 Ligger väl nånstans mittemellan. Ibland kan det kännas lite för krystat men är det bra skrivet så brukar det vara OK för min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle Kuckel Posted April 12, 2013 Report Share Posted April 12, 2013 (edited) Nej, det är inte för mycket kärlek i Star Trek. Det hör till tycker jag. I måttligt mängder och det ska spela en funktion och inte enbart vara för saken skull. Edited April 12, 2013 by Kalle Kuckel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts