Gå till innehåll
Noelwatson

Kärlek

Kärlek  

8 medlemmar har röstat

1. 1.

• Ja
      1
    • Nej
      5
    • Inte tänkt på
      0
    • Kanske
      2

Rekommenderade inlägg

krävs väll en del känslor för att det inte ska bli för torrt. Själv tycker jag dem lyckas ballansera det väl. Ska tillägga att jag bara har sett TOS TNG och Star Trek från 2009. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit Noelwatson, hoppas su ska trivas här på forumet.

Personligen är jag den typen som gnuggar händerna åt avsnitten med mer eller mindre romantiska teman, Speciellt i DS9 som är så välskrivet och har så många röda trådar handlingsmässigt och även har två (eller kanske tre) av de bästa följetångarna när det gäller temat kärlek.

Ämnet är flyttat till "Star Trek - Generellt / Allmänt om Star Trek"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är lite mycket kärlek i star trek.

Hur menar du då? Romanser och att folk blir kära lite väl ofta, eller att det är för mycket 'kärlek' mellan folk i allmänhet?

Välkommen till forumet! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för att jag är välkommen!!!jag tycker att det verkar vara ett jätte bra forum!

Baserat på min uppfattning av forumet så kan jag säga att det är precis vad det är. :)

star trek är den bästa serien :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I TOS är Katten Kirk väldigt romantisk och har en hel del kvinnor. TNG har inte så mycket romantik. Riker är på hugget ett par gånger per säsong och har man tur dyker Lwaxana upp då och då. DS9 har mer romantik men där är det mer naturligt och inte så krystat som romanserna i VOY och ENT i vilken de erotiska scenerna var mer pinsamma än vackra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

DS9 och Voyager hade lite väl mycket kärlek. Det var överdrivet att så många var romantiskt involverade med varandra bland de ordinarie rollfigurerna på slutet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

10-out-of-10 med Chakotay. Snacka om att inte passa ihop för fem öre. Ingen kemi alls. Jag tycker att DS9-avsnittet Looking for parmach in all the wrong places är ett riktigt roligt avsnitt, trots romantiken medan his way är pinsam

Mest romantik hade ändå TOS med Katten Kirk och alla space babes of the week.

Nya filmen då, Spck och Uhura, passar de verkligen för varandra? I originalserien hade väl Zulu en förälskelse i Uhura medan i filmerna verkade det som Uhura hade ihop det med Scotty.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

10-out-of-10 med Chakotay. Snacka om att inte passa ihop för fem öre. Ingen kemi alls. Jag tycker att DS9-avsnittet Looking for parmach in all the wrong places är ett riktigt roligt avsnitt, trots romantiken medan his way är pinsam

Mest romantik hade ändå TOS med Katten Kirk och alla space babes of the week.

Nya filmen då, Spck och Uhura, passar de verkligen för varandra? I originalserien hade väl Zulu en förälskelse i Uhura medan i filmerna verkade det som Uhura hade ihop det med Scotty.

Spock och Uhuras relation kom ganska spontant. Det ända jag kan tänka på från TOS är nån gång i ett av de tidigare avsnitten då Uhura försöker förklara för Spock vad en kvinna tycker om eller något. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det är inte för mycket kärlek i Star Trek. Det hör till tycker jag. I måttligt mängder och det ska spela en funktion och inte enbart vara för saken skull.

Redigerad av Kalle Kuckel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu