Jump to content

Kärlek

Noelwatson

Kärlek  

8 members have voted

1. 1.

• Ja
      1
    • Nej
      5
    • Inte tänkt på
      0
    • Kanske
      2

Recommended Posts

Välkommen hit Noelwatson, hoppas su ska trivas här på forumet.

Personligen är jag den typen som gnuggar händerna åt avsnitten med mer eller mindre romantiska teman, Speciellt i DS9 som är så välskrivet och har så många röda trådar handlingsmässigt och även har två (eller kanske tre) av de bästa följetångarna när det gäller temat kärlek.

Ämnet är flyttat till "Star Trek - Generellt / Allmänt om Star Trek"

I TOS är Katten Kirk väldigt romantisk och har en hel del kvinnor. TNG har inte så mycket romantik. Riker är på hugget ett par gånger per säsong och har man tur dyker Lwaxana upp då och då. DS9 har mer romantik men där är det mer naturligt och inte så krystat som romanserna i VOY och ENT i vilken de erotiska scenerna var mer pinsamma än vackra.

10-out-of-10 med Chakotay. Snacka om att inte passa ihop för fem öre. Ingen kemi alls. Jag tycker att DS9-avsnittet Looking for parmach in all the wrong places är ett riktigt roligt avsnitt, trots romantiken medan his way är pinsam

Mest romantik hade ändå TOS med Katten Kirk och alla space babes of the week.

Nya filmen då, Spck och Uhura, passar de verkligen för varandra? I originalserien hade väl Zulu en förälskelse i Uhura medan i filmerna verkade det som Uhura hade ihop det med Scotty.

10-out-of-10 med Chakotay. Snacka om att inte passa ihop för fem öre. Ingen kemi alls. Jag tycker att DS9-avsnittet Looking for parmach in all the wrong places är ett riktigt roligt avsnitt, trots romantiken medan his way är pinsam

Mest romantik hade ändå TOS med Katten Kirk och alla space babes of the week.

Nya filmen då, Spck och Uhura, passar de verkligen för varandra? I originalserien hade väl Zulu en förälskelse i Uhura medan i filmerna verkade det som Uhura hade ihop det med Scotty.

Spock och Uhuras relation kom ganska spontant. Det ända jag kan tänka på från TOS är nån gång i ett av de tidigare avsnitten då Uhura försöker förklara för Spock vad en kvinna tycker om eller något. :)

• 2 weeks later...