Suskiv Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Antar att jag inte kan vara den enda som hört de underbara audioböckerna Spock vs. Q och Spock vs. Q the Sequel. Vad tycker ni om dessa? Och om andra Star Trek-audioböcker? Vilka finns egentligen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 19, 2003 Report Share Posted January 19, 2003 Spock vs Q är ju helt underbar. Jag älskar repliker som (inte helt rätt nedtecknat): Q: "You vulcans do never have fun" S: "Yes we do. On a regular basis" Helt klart syftandes på Vulcans sjuårscykel! :P Jag har missat att lyssna klart på kassetten, men skall göra det nu. Tack för påminnelsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted January 20, 2003 Author Report Share Posted January 20, 2003 Spock vs Q är ju helt underbar. Jag älskar repliker som (inte helt rätt nedtecknat): Q: "You vulcans do never have fun" S: "Yes we do. On a regular basis" Helt klart syftandes på Vulcans sjuårscykel! :P Jag har missat att lyssna klart på kassetten, men skall göra det nu. Tack för påminnelsen! Kan inte göra nått annat än hålla med. Har lyssnat på skivorna ett X-antal gånger och jag skrattar lika mycket varje gång. Har försökt hitta nått svenskt företag som säljer fler av Alien Voices-skivorna men har tyvärr inte hitta det än. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 20, 2003 Report Share Posted January 20, 2003 SF-bokhandeln borde väl kunna ta in sådant eller? Var kan man annars få tag i audio lyssningar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 20, 2003 Report Share Posted January 20, 2003 Jag köpte min Spock vs Q via Adlibris, vilket blev billigare (inkl porto) än att gå till SF-Bokhandeln när jag var i Stockholm. Dessa priser skiftar ju självklart från gång till gång. För er som inte vill eller kan handla via nätet (Adlibris kan man ju dock få faktura tillsammans med leveransen av böckerna) är ett bra tips att kontakta er lokala bokhandel. De brukar ta in från sina leverantörer och kan ofta ha rätt okej priser. Lite dyrare än att beställa från nätet, men billigare än att resa till Sthlm eller Gbg för att sedan köpa på SF-Bokhandeln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted January 20, 2003 Report Share Posted January 20, 2003 Antar att jag inte kan vara den enda som hört de underbara audioböckerna Spock vs. Q och Spock vs. Q the Sequel. Vad tycker ni om dessa? Jag tycker att de underbart roliga. Kan lyssna på dem hur många gånger som helst utan att tröttna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted January 20, 2003 Author Report Share Posted January 20, 2003 SF-bokhandeln borde väl kunna ta in sådant eller? Var kan man annars få tag i audio lyssningar? De har vad jag vet bara Spock vs. Q och Spock vs. Q the Sequel letar efter andra. Får gå in på adlibris och se vad de har. Mina lokala bokhandlare tar inte in nått roligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 20, 2003 Report Share Posted January 20, 2003 Får gå in på adlibris och se vad de har. Mina lokala bokhandlare tar inte in nått roligt. Har du kollat med dem om du kan beställa hos dem. Det är det jag har gjort med min handlare. Han kollar upp med sina leverantörer om vad priset är, och när det gäller vanliga böcker som han beställer från England (eller om det var Skottland), så har faktiskt priset inte blivit mer än någon tia dyrare än Adlibris. Så slipper man portot också... Självklart har inte vanliga, mindre, bokhandlare ett stort förråd av Star Trek-böcker, men man kan alltid kolla om de kan skaffa in för just dig! Kommer du där och ser gravid ut :lol: så smälter de säkert! OK, Nu har nog ämnet hamnat aningens ur kurs. Det är bäst vi går tillbaka till att diskutera Kassettböcker (Audio Books) innan någon forumledare kommer på oss! :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 Om inte annat så kan man hitta dessa via *host* *host* kazaa *host* Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 Star trek: borg är bra, Q är ju med :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts