Aike Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Nu släpps snart Into Darkness i Sverige på dvd och blu-ray. Faktum är att filmen redan nu går att köpa från England. Här diskuterar vi filmen, bildkvalitet, extramaterial och allt annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Lägg till en poll likt den jag skrev när förra filmen skulle släppas, vetja ;) Skulle vara intressant att se skillnaden på svaren då mot nu, samt kan det vara händigt med info om alla versioner som släpps i en och samma tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle Kuckel Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 På tal om den stundande releasen av Into Darkness på DVD och Blu-ray så sprang jag på denna relaterade artikel som jag fann läsvärd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 7, 2013 Report Share Posted September 7, 2013 Tack för artikeln, läste precis en liknande och det fick blodet att koka lite. Hade tänkt köpa Vanliga Blu-ray utgåvan nu på onsdag och sedan vänta för att se vilken som blir den ultimata utgåvan att äga för oss som vill ha allt extramaterial. Nu verkar det alltså som att man kommer behöva köpa minst tre olika versioner av filmen. För mig som samlar på film och Star Trek är det delvis OK eftersom minst en av de andra utgåvorna kommer med lite annat kul att ha i samlingen, ett modellskepp, men för dom som bara vill åt extramaterialet och inte är intresserade av annat godis blir det genast väldigt omständigt att behöva köpa tre olika exemplar av samma film. Dessutom blir det jobbigt om man inte köper allt på en gång, för när vissa specialutgåvor/exclusives väl utgår blir dom ofta väldigt dyra på ställen som eBay och Amazon. Det är inte direkt varje dag man vaknar och känner för att lägga upp till en tusenlapp på en film. Eller varför inte fem laxar? http://www.amazon.com/Limited-Replica-Three-Disc-Digital-Exclusive/dp/B002HWRZH0/ref=sr_1_12?s=movies-tv&ie=UTF8&qid=1378592944&sr=1-12& Äger för övrigt tre exemplar av filmen från 2009. 1-disc DVD:n, 2-disc DVD:n med Enterprise skeppet och 2-disc Blu-ray utgåvan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 8, 2013 Author Report Share Posted September 8, 2013 Lägg till en poll likt den jag skrev när förra filmen skulle släppas, vetja ;) Skulle vara intressant att se skillnaden på svaren då mot nu, samt kan det vara händigt med info om alla versioner som släpps i en och samma tråd. Det passar väl bättre i en egen tråd. Så var det förra gången samt det kan vara intressant vad folk tycker med dvd vs. blu ray nu jämfört med för fyra år sedan. Ja, det är trist att många saker tycks saknas på flera utgåvor. Till exempel kommentatorsspåret verkar bara finnas på Itunes. Visst, det kanske är få som bryr sig om det, men för mig i Star Trek-sammanhang (och i vissa andra fall när jag verkligen gillar en film) är det alltid kul att höra hur teamet bakom tänkte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eld Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Det är verkligen synd att de har delat upp det sådär, det hade varit kul att ha tillgång till allt extramaterial. Och som student har jag inte en tillräckligt stark ekonomi för att köpa alla olika versioner, så det blir väl till att hoppas på att någon lägger ut en del av det på Youtube så jag kan se det i alla fall. Surt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Såg att DVD:n bara har två featurettes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eld Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Såg att DVD:n bara har två featurettes. Urgh. Lite sniket av dem av göra sådär, inte kan de tjäna så förskräckligt mycket på att sprida ut extramaterialet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 15, 2013 Author Report Share Posted September 15, 2013 Fick filmen i dag från England. Kändes lite konstigt att kunna se den så fort hemma. Det är trots allt inte ens tre månader sedan jag såg den på bio. Den där glädjen jag hade med First Contact, Nemesis och Star Trek (2009) när de släpptes sex månader efter biovisningen fanns inte riktigt där. Visst filmen är fortfarande fantastiskt bra, men detta är verkligen en film som visar att klichén "film är bäst på bio" stämmer. För er som inte såg den i 3d på bio kan jag bara säga, som Stefan Björnshög i WCT brukade säga,: syyyyyyyyyyynnnnnnnnd. Intensiteten i många sekvenser blir inte desamma här hemma. Into Darkness är därför definitivt den bästa Star Trek-filmen på bio jag har sett, men här hemma kanske den matchas av Star Trek (2009). Trots allt. 3d gör mycket. Som andra har sagt fattigt med bara två featurettes, jag hade gärna sett den med kommentatorspåret, men det blir väl att köpa en annan version lite senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 15, 2013 Report Share Posted September 15, 2013 Tyckte inte 3Dn var så speciell, så jag kommer förhoppningsvis inte bli lika besviken av hemmatittandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Cdon just nu: Just nu kan man köpa Star Trek Into Darkness på Blu-ray för 49 kr och på DVD för 89 kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Lustigt att Blu-ray:en är billigare än DVD:n. Passa på, gott folk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Jag har ingen Blu-rayspelare än, men det är väl en Blu-ray jag köper ändå, i väntan på en sådan spelare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts