Gå till innehåll
Nyhet

Enterprise ges inte ut mer på Blu-ray?

Rekommenderade inlägg

Säsong 2 av Star Trek: Enterprise gavs ut på Blu-ray i september 2013. Därefter har det varit väldigt tyst på utgivningsfronten. Enligt flera oberoende källor verkar det som att Paramount/CBS har beslutat sig för att inte ge ut säsong 3-4 på den svenska marknaden (alltså med svenska undertexter). Vi har i skrivande stund inte lyckats n?? Paramount för en officiell kommentar kring detta. 

De större svenska återförsäljarna (Cdon, Ginza, m.fl.) har inte haft säsongerna listade efter säsong 2, så vi kan väl bara konstatera att den svenska marknaden är för liten för att det skall finnas en förtjänst för de stora filmbolagen. Vi på Star Trek Databas fortsätter dock att bevaka marknaden för möjliga mer positiva förändringar. 

(Tack till Michael Schånberg)

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag HATAR när sånt här händer. Värsta som finns är att börja samla på en serie som inte får alla säsonger släppta. Händer ofta i Sverige. Hade inte koll på att fjärde och sista säsongen nyligen släppts i bl. a USA och England. Kanske kommer en komplett box inom kort som man kan köpa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka är de oberoende källorna?

Är det inte svenska undertexter på avsnitten som ges ut i Storbritannien? Väldigt mycket som ges ut för den brittiska marknaden har ju svenska undertexter med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har fått ytterligare information från Fox Paramount som är ansvariga för den svenska marknaden. Paramount i USA har inte sett tillräckligt god försäljning av ENT i Sverige. Då det är rätt så höga kostnader involverade i det här med att skapa nya skivor med undertexter på olika språk (även om de redan köpt in tjänsten på DVD så är processen rätt så dyr att anpassa varje språkundertext till Blu-ray), så ser det tyvärr inte ut som att de kommer att ångra sitt beslut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan väl alltid välja den engelska versionen och välja engelska undertexter (finns alltid för att dom med dålig hörsel ska kunna titta,,, och kanske inte vill sitta med en tratt i örat :)), brukar jag alltid göra när det saknas svenska undertexter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller inte med. Du kan inte säga en sådan sak som om den vore sanning för alla.

ENT var kanske enligt mig inte den allra bästa serien, men den hade en oerhört spännande story och en hel del bra karaktärer. Om serien hade satsat mer på det här med nyfikenheten till det nya med rymdfärder, istället för att satsa på olika sidospår som ändå inte ledde någon vart, kanske serien även hade kunnat locka in fler folk till Star Trek. Antar jag. Önskar jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tyckte definitivt att ENT var sevärd, och klart bättre än många andra serier som visats på TV.

I vilket fall som helst är det knappast en objektiv sanning att ENT skulle varit dålig (precis som Pjotr'k redan nämnt med en annan formulering: Vissa tyckte om den, andra inte... precis som det är med det mesta här i livet).

Redigerad av Fleetadmiral

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom Ent säljs rätt dåligt så är det så att de flesta inte tycker att det är en bra serie, Hade folk gillat den skulle den sålt som smör och vi hade sett säs 3 och 4 till försäljning här i Norden. Marknaden styr. När släpps Next Gen säs 6 på bluray?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu