Gå till innehåll
baracuttra

Kontrollpanelerna

Rekommenderade inlägg

Bara jag som stör mig på panelerna i voyager, deep space nine och TNG. De känns int så praktiska ut. Dom måste ju kunna ha "holo skärmar" och liknande.

Star trek blev ju tvungna att avända den typ paneler bara för att de hade dåligt med pengar i de första säsongerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att de använder holoskärmar någon gång har de inte dt i astrometrics lab i VOY!

Jag för min del gillar panelerna, det är inte startrek med holoskärmar som de har i Final Fantasy m.m. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bara jag som stör mig på panelerna i voyager, deep space nine och TNG. De känns int så praktiska ut. Dom måste ju kunna ha "holo skärmar" och liknande.

Star trek blev ju tvungna att avända den typ paneler bara för att de hade dåligt med pengar i de första säsongerna.

Vad är det som är så praktiskt med holoskärmar då? :huh:

Man brukar väl ändå föredra att kunna känna på det man trycker? Det tycker jag iaf.

Förresten, det finns ett ganska så snarlikt ämne om detta, nämligen Datorerna.

Redigerad av Essray

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar oxå störa mig på panelerna då de kan verka lite opraktiska men jag gillar dom faktist, de är snygga och framtidsdesignade. Men ibland kan det kännas lite löjligt när besättningen rör på skärmarna fast man vet att inget händer (om ni förstår).

Håller med Essray detta ämne kan passa in på datorer, då det funnits diskussion om paneler där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ämnet är mer än snarlikt diskussionen om datorerna, de är nästan identiska. Därför stänger jag denna diskussionen och hänvisar till den tråden istället.

När ni startar nya ämnen kan ni väl läsa igenom listan över redan startade trådar, för att undvika förvirring och dubbla diskussioner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.