Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Finns det någon sida där man kan få reda på hur Star Treks olika klassifiserings system fungerar, och vad t.ex. "Planet klass M" och "Människa klass 5" betyder? :borg1:

***** LIten Spoilervarning***********

Det finns nog någon sida men det finns också en bok(vet inte vad den heter) som finns i science fiction bokhandel(finns i stockholm och göteborg) där klasserna står. Men här är dom jag kan.

Klass D:en sten i rymden mineralrik men värdelös. Planeten regula i filmen the wrath of khan från TOS var en sådan planet.

Klass J: En gasjätte rik på mineral men obeboelig.

Klass L: Liten planet. Beboelig men är väldigt torr och varm. Någon form av mild öken ungefär.

Klass:M(Minshara)(Jorden) beboelig med en stor population. Syrerik och med mycket växter. Dom flesta planeter med befolkning är klass M.

KlassY(demon): Giftig atmosfär livsfarlig att vara på inget lever där(bortsett från en underlig vätska som voyager råkar på i ett avsnitt). Detta är den sista klassifiseringen och farligast.

Hoppas det blev lite ordning nu. Det finns klasser för alla bokstäver. Dom runt klass M är beboeliga. Dom först i alfabetet stenar. Och dom sist med giftig atmosfär och utan vatten.

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Enligt chatsidan Outpost ten forwad(som jag rekomenderar) är cardassianska rangskalan denna
  • Crewman-Soldier-Sub Glinn-Glinn-Gul


    Jag tror att starfleet graderna som motsvarar är dessa:

    :



    • Crewman-Ensign-Luitenent JG-Luitenent-Captain+Admiralgraderna

    Det finns för övrigt grader för fler raser där men man måste vara medlem för att komma till menyn. Jag tror att man kan lita på faktan men dom kan ha hitta på en del grader!!!VARNING!!!

    De grader som man har hröt i Trek hoss cardassierna är dessa

    Glinn, Gul och Leget (troligen stavas det på annat sätt.

    Glinn är typ Luitenent¨

    Gul är kapten

    Leget är liknade Amiral

    Dessa är de ända militera graden som nämnts i serierna gällade Cardassians

    Är ganska 100%-ig på att det är Legat. (var det iallfall på BC)

    är verkligen gul = captain?

    jag tycker att det ofta verkar som en gul verkar ha befogenhet över åtminstone ett par-tre galors.

Postad
Är ganska 100%-ig på att det är Legat. (var det iallfall på BC)

är verkligen gul = captain?

jag tycker att det ofta verkar som en gul verkar ha befogenhet över åtminstone ett par-tre galors.

Japp Gul är kapten. men som i alltid så är det kaptenen på flagskeppet som basar över en flotta när amiraleran inte är på plats.

sen om legat är lägre än gul hur kommer det då sig att Damar befodrar sig från gul till legat?? detta tyder på att Legat är högre än gul (det finns många bra ex på det)

Postad

STOPP I DEBATTEN!

Kom i håg: Fråga --> Kort svar --> Tystnad.

Behövs det rättas och behövs det bli en diskussion om saken: Öppna ett eget ämne, för då är det troligen så pass intressant att flera vill ha en särskild diskussion.

Postad
STOPP I DEBATTEN!

Kom i håg: Fråga --> Kort svar --> Tystnad.

Aha jag hade för mig att det var

Fråga --> rätt svar --> Tystnad.

OK - det här är precis vad som denna diskussion inte är till för! Jag stänger nu denna diskussion, för den leder bara till en massa smådiskussioner. Du borde veta bättre, Morn. Visst är det en stark reaktion, men jag har tyvärr tröttnat.

Ev diskussioner om detta kan tas upp med mig via PM. Om ni övertygar mig så öppnar jag ämnet igen.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...