Jump to content

Allmänt om Star Trek för nybörjare

Recommended Posts

Jag startade deta rum för att jag nyligen blivit "biten" av Star Trek, men jag kan inte så mycket om Star Trek och jag misstänker att det finns fler som jag. Jag tänkte att vi nybörjare kan ställa frågor här, kanske vi kan gå svar på våra frågor av er som kan mycke om Star Trek.:borg1:

Edited by USS VOYAGER

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag startade deta rum för att jag nyligen blivit "biten" av Star Trek, men jag kan ite så mycket om Star Trek och jag misstänker att det finns fler som jag. :borg1:

Vad är det egentligen du vill att vi ska disskutera här? :huh:

Är det meningen att vi som inte "kan" Star Trek in och ut ska fråga frågor som vi vill ta reda på om Star Trek,,,,eller något likande? :rolleyes:

Jag håller med Captain Mariah, vad vill du diskutera i detta ämne? Var snäll och specifiera ämnet lite noggrannare.

Om du vill veta mer om ST så föreslår jag att du läser FAQ:arna som finns längst upp i varje forum, där finns länkar till ämnen som täcker det mesta inom ST.

Jag lämnar detta öppet förtillfället.

USS_VOYAGER menar nog att han/hon vill ha en fri frågelåda där newbies ska kunna ställa frågor om ditt och datt närsomhelst det poppar upp nåt, och då ska vi "experter" komma och svara... *L* nej, det skulle bli en onödig tråd. Skulle väl bli ostrukturerat. Jag säger också att du ska kolla länksidor, andra forumtrådar härinne eller helt enkelt titta på Star Trek självt. ;)

Nja, den här tråden är inte så dum, tycker jag. Har man en liten fråga som man bara vill ha ett kort svar på är det onödigt att starta ett nytt ämne, och vissa grejer kan vara svårt att hitta bra information om på internet.

Jag föreslår att tråden hålls öppen, vem som helst får fråga och vem som helst som känner sig kunnig får svara på frågan - MEN - det stannar där. Inga vidare diskussioner, finns det behovet så kan man öppna ny/leta rätt på någon gammal tråd.

Nu förutsätter jag givetvis att alla är snälla och inte fäller elaka kommentarer för att en liten newbie frågar något simpelt som "Vad heter den där flintskallige kaptenen?"... ;)

Tack för det! Det var morgonens bästa skratt... Nej då, Vi ska försöka. Jag hoppas jag talar för alla här.

Fick reda på att min lärare tittade på Star Trek när han var liten (Kapten Spock & Co). Hon såg tydligen "The Cage" som diskuteras här. Som almänn info till alla Newbies kan jag säga att fyra Star Trek har gått på TV (om jag inte har fel) Tv3 har visat Deep Space Nine, Tv5 har visat First Contact och alla gamla Star Trek filmer samt gamla avsnitt och The Next Generation. Reserverar mig för fel.

Bra att det finns en sådan här tråd för oss. Har bara kunnat hänga med i Sci-Fi tråden. Här kommer några frågor jag har:

Är Tuvok i voyager av en annan ras eller tillhör han en Religon?

Vem är Mr Chell som de snackar om i Endgame. Min kompis (Bromma_Herman) säger att han inte e med nånstans förutom i nåt avsnitt men jag har hört hans namn flera gånger. Dessutom e han med Elite Force

Vem är den flintskallige kaptenen ni talar om? Har bara sett Voyager.

Är Tuvok i voyager av en annan ras eller tillhör han en Religon?

Vem är Mr Chell som de snackar om i Endgame. Min kompis (Bromma_Herman) säger att han inte e med nånstans förutom i nåt avsnitt men jag har hört hans namn flera gånger. Dessutom e han med Elite Force

Vem är den flintskallige kaptenen ni talar om? Har bara sett Voyager.

SniperCat, Detta kan jag svara på i verkliga livet men du verkar ju inte lita på mina svar.

Tuvok är av rasen Vulcan som gjorde den första kontakten med människorna. De är strikta och visar inga känslor. Det finns flera Vulcans på Voyager

Chell är med i avsnittet Learning Courve och hans namn nämns i Endgame. Han är faktiskt med i Elite Force och diskution har uppstått på EliteForcefiles.com:s forum hurvide Biessman är Gay som jämt mobbar honom men han är säkert rolig att mobba. Ungefär som Brex i Bridge Commander. ("Brex gone mad!")

Den flintskallige kaptenen är Kapten Picard. Ja, Samma Picard som i Bridge Commander.

Som förklaring till Brex Gone Mad så om man klickar flera gånger på "Report" i BC under Brex säger han roliga saker.... :tomte: Litet påskägg antar jag....

Och redan blir det som jag inte ville...

Bara svar på frågorna.

Absolut inget tjafs om att Janeway inte har koll - jag är så otroligt trött på alla såna diskussioner, dom leder ingenstans.

Så: Fråga, svar, tystnad. Fråga, svar, tystnad.

jorden, vulcan, ferenginar och andra "obetydliga" planeter

sen är dom "allierade" med klingon också

Va? :huh: Ferengis är väl inte med i Federationen? :blink: I First Contact (filmen), säger Picard att Federationen består av cirka 150 planeter.

jorden, vulcan, ferenginar och andra "obetydliga" planeter

sen är dom "allierade" med klingon också

Va? :huh: Ferengis är väl inte med i Federationen? :blink: I First Contact (filmen), säger Picard att Federationen består av cirka 150 planeter.

Nej Feregis är inte med i fed. Dom krigar inte med varandra (som tur är då ferengi skepp är grymmt starka) Men med i Fed är dom ej.

Trill är med och Bajor är på gränsen att gå med

Va? Är ferengiskepp så starka? Jag fick intrycket av att de är ganska svaga när det gäller vapen.

Andra raser som är med i federationen är betazoids, bolians och andorians.

Är k'tarians med? Eller är de bara allierade?

Detta kanske inte är rätt ställe att gå igemon detta men är kommer det.

Jo ett Ferengi skepp är ungef??r lika bra/starkt som ent-d fast då man aldrig sett dom använda sina vapen på skeppen så mycket så vet vi ganska lite om dom

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...