Jump to content
Sign in to follow this  
USS VOYAGER

Allmänt om Star Trek för nybörjare

Recommended Posts

Det närmaste jag kan komma på är startrek.com

men det är nog lika bra att fråga här

Dom olika planeterna har klassifiering efter ifall dom är bebodda

klass M har jag för mig att det finns syre och meniskor kan vistas i denna miljö...

Ska se i arkivet ifall jag hittar något intressant

vad t.ex. "Planet klass M" och "Människa klass 5" betyder? :borg1:

T'Pol säger i ngt avsnitt av ENT att M class betyder Minshara class (osäker på stavning).

Edited by Pjotr'k

Fick reda på att min lärare tittade på Star Trek när han var liten (Kapten Spock & Co). Hon såg tydligen "The Cage" som diskuteras här.

Kan ha fet-fel nu men jag har för mig att The Cage aldrig visades i Sverige på 70-talet och att den som visades i USA var i svartvitt. Och att färgversionen som finns på DVD (tillsammans med den SV:a) bara finns just på DVD.

Någon som vet?

Ganska lustigt att alla som inte kommer ihåg Star Trek minns den käre Spock.

/CC

Jag undrar vad rasen hette i gårdagens avsnitt av ENT som barnen bara kunde andas methylitider (osäker på stavning). Om ni även har någon bra hemsida som det står mer om den rasen skulle jag bli glad. :rolleyes:

Jag undrar vad rasen hette i gårdagens avsnitt av ENT som barnen bara kunde andas methylitider (osäker på stavning). Om ni även har någon bra hemsida som det står mer om den rasen skulle jag bli glad. :rolleyes:

Rasen heter Lorillians, och Broken Bow är det enda avsnittet den har varit med i, så några hemsidor om den lär det inte finnas. :)

Edited by Sotunk

Någon som vet var det finns bilder på ett skepp som är med i TNG filmen som börjar med att Enterprise B ger sig ut på sin jungfrufärd under ett försök att undsäta två skepp i nöd försviner Kirk, nästan hundra år senare försöker Enterprise D stopa en man från att förstöra en planet med flera miljoner "människor" på, manen vill koma tillbaka till Nexes, senare i filmen skadas Enterprise D och man störtar med tefats delen av skeppet på en panet. Senare kommer tre skepp och hemtar Enterprise D:s strandade besättning, jag söker bilder på det största av desa tre skepp, på bak änden av det skepp jag söker finns en stor trekant. :borg1:

Jag har alltid undrat om rasen Betazoid, är det någon här som kan lite mer om denna ras?

Typ,

När kom man fört i kontakt med dem?

Var det Kapten Archer eller Kapten Kirk (eller vad den någon annan) som fick den äran att ta första kontakt?

osv.....

Jag har försökt att hitta info på olika star trek siter utan att lyckas.

-------------------------------

För att svara gå till serierna till inlägget betazoid, som Pjotr'k nämner i nedanstående inlägg....

Edited by Captain Mariah

Detta kräver mer än ett kort och enkelt svar. Starta därför ett eget ämne under Serierna om Betazoid, så kan vi diskutera allt där.

Hel töntig fråga av mig, men here "we go":

Är Seven den enda Borg som blivit sig själv igen? (Nu räknar jag inte med Picard)

Kan en person som blivit assimilerad någonsin bli sig själv igen, med lite arbete? :borg1:

Är Seven den enda Borg som blivit sig själv igen? (Nu räknar jag inte med Picard)

Kan en person som blivit assimilerad någonsin bli sig själv igen, med lite arbete?  :borg1:

jag skule inte räkna som en som blivit sig själv då hon blev borg vid en sådan ung ålder så hade hon troligen inte hittat vad hon kallar sig själv

Kan en person som blivit assimilerad någonsin bli sig själv igen, med lite arbete?  :borg1:

I TNG-avsnittet I, Borg plockar Enterprise upp en drönare vid namn 3 of 5, som LaForge döper till Hugh.

Han hann dock inte bli så värst mycket individ, innan han återvände till kollektivet. :borg2:

Edited by Essray

I TNG-avsnittet I, Borg plockar Enterprise upp en drönare vid namn 3 of 5, som LaForge döper till Hugh.

Han hann dock inte bli så värst mycket individ, innan han återvände till kollektivet. :borg2:

Glömm inte att i avsnittet desent (TNG) så har Lore "befriat" ett flertal borgare.

Ja, vad jag vet gör de det. Här kan du köpa dom, Amazon Eller, om du vill ladda ner dom till din dator, så testa www.stinsv.com..... Någon annan som har fler förslag?

Jag har tänkt på en sak ett tag, jo jag har ju sett att det finns cardassier som heter Gul nånting, så jag undrar om det är någon slags rankbetäckning som de har eller vad?

P.S Mitt 47:e inlägg...  ;)  D.S

Japp, Gul är en cardassisk militärrang, och motsvarar ungefär fleetcaptain.

Finns ledmotiven till alla Star Trek serier på CD, var kan jag få tag på dom? :borg1:

Jodo. Skivan heter "Star Trek, 30th anniversary special" Där finns alla 4 ledmotiven (inte enterprice) med plus lite annan musik från serierna. Bland annat "The inner light" som nog är ett av det finaste orkester musikstycken jag hört.

Sen får du med ett otroligt tråkigt spel också där du skjuter Borger på Enterprice-E.

Japp, Gul är en cardassisk militärrang, och motsvarar ungefär fleetcaptain.

Fleetcaptain. Är inte det bara nått som dom använder sig av i RPG-spel. Jag tror inte jag sett någon med den rang:en i nått star trek avsnit. Eller har jag fel?

Ska nog vara antingen vara "motsvarar ungefär Starfleet Captain". Eller kort och gott, Captain. Gul sträcker sig ju från att föra befäl över en enda Galor till en hel Order.

Enligt chatsidan Outpost ten forwad(som jag rekomenderar) är cardassianska rangskalan denna

• Crewman-Soldier-Sub Glinn-Glinn-Gul

Jag tror att starfleet graderna som motsvarar är dessa:

:

• Crewman-Ensign-Luitenent JG-Luitenent-Captain+Admiralgraderna
      Det finns för övrigt grader för fler raser där men man måste vara medlem för att komma till menyn. Jag tror att man kan lita på faktan men dom kan ha hitta på en del grader!!!VARNING!!!

Enligt chatsidan Outpost ten forwad(som jag rekomenderar) är cardassianska rangskalan denna
  • Crewman-Soldier-Sub Glinn-Glinn-Gul

Jag tror att starfleet graderna som motsvarar är dessa:

:

• Crewman-Ensign-Luitenent JG-Luitenent-Captain+Admiralgraderna

Det finns för övrigt grader för fler raser där men man måste vara medlem för att komma till menyn. Jag tror att man kan lita på faktan men dom kan ha hitta på en del grader!!!VARNING!!!

De grader som man har hröt i Trek hoss cardassierna är dessa

Glinn, Gul och Leget (troligen stavas det på annat sätt.

Glinn är typ Luitenent¨

Gul är kapten

Leget är liknade Amiral

Dessa är de ända militera graden som nämnts i serierna gällade Cardassians

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...