Gå till innehåll
Nyhet

Star Trek: The Next Generation - Säsong 1-7 på svensk blu-ray

Rekommenderade inlägg

Star Trek: The Next Generation, som vid slutet av förra året fick sin sista säsong släppt remastrad på blu-ray, kommer nu i en svensk jättebox med alla säsonger på blu-ray. Serien har tidigare släppts på detta sätt i t ex Storbrittannien, där den funnits att köpa sedan årsskiftet.

Boxen släpps enligt Discshop den första juni och kommer att ha undertexter på svenska, danska, norska och finska. Boxen går att förbeställa från flera butiker. Bästa pris just nu är 1530 kr hos Webhallen. Sommaren är med andra ord räddad för alla nordiska trekkers!

Källa Källa 2

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma här. De remastrade avsnitten ser helt fantastiskt bra ut (har "A Taste Of"- och Best of Both Worlds-diskarna hemma och har sett en del avsnitt på treffar). Förhoppningsvis kan ju priset sjunka några hundra på den här boxen också, så kommer man att få en fantastisk deal. Jag får dock se om jag verkligen är så tålmodig.

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag minns att jag gärna ville köpa de där säsongsboxarna, men det var inte ens på kartan för mig.

Ser fram emot att äntligen äga TNG på Blu-Ray! Jag har nästan bara sett TNG då det gått på TV6, och därför har jag bara sett de flesta avsnitt en gång.

Redigerad av loghaD

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beställde just alla säsonger av TNG på blu-ray för 1043 kr (149 styck) från Discshop som har rea på dem. Ska bli riktigt kul att få dem. Det hade såklart varit kul med boxen med alla säsonger, men detta verkar ju vara lite billigare, så jag slog till. Om den stora boxen är som de i Storbrittanien så är nog kanske detta t o m roligare, där fick man alla avsnitt i två jätte-DVD-fodral, som låg i den fina kartongboxen. I Australien fick man dock säsongerna för sig i lådan, vilket verkar bättre. Tycker dock inte att en låda är värd 250 kr. Vem vet, jag kanske kan göra en egen låda till mina blu-rays...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Electroworld verkar nu sälja den här boxen för otroliga 699 kr!! Undrar hur länge det kan vara... känns ju nästan som att någon där gjort fel med priset med tanke på att det är 600 kr billigare än billigaste konkurrenten. Ni som ännu inte har TMG remastrad måste ju nästan bara slå till. Jag som tyckte att jag fick den billigt när jag köpte för 970...

http://www.electroworld.se/product/filmer-serier/tv-serier-samlingsboxar-blu-ray/BDVDSTTNG17/star-trek-the-next-generation-sasong-1-7-box-blu-ray

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lustigt! Undrar om det är den svenska dom säljer eller den engelska.

Vad jag vet är åtminstone alla TNG blu-rays regionfria och med alla språk på. Ur den synvinkeln spelar det alltså ingen roll.

Är det någon som har köpt/sett några mer ingående bilder på den svenska boxen? Vad jag vet skulle det kunna vara samma boxdesign.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu