Original_Alec Postad 30 Maj, 2003 Rapport Postad 30 Maj, 2003 Min teori är att Neo är ett datorprogram i en mänsklig kropp. Om han nu skulle vara dte så borde han ju ha något samband med AIn, och på så sätt kanske kunna "döda" den. Eller så kanske han bara alstrar onaturligt mycket ström, så AIn blev "överhettad"... Det är en väldigt intressant teori. Det tål att tänkas på... Citera
Wrogie Postad 7 Juni, 2003 Rapport Postad 7 Juni, 2003 2an utspelar väl sig inte exakt efter 1an, därav kan man förklara att Neo är poppis bland folket och känner sig hemma i Zion. En annan miss är ju att Links tjej säger att hon förlorat två bröder till Nebbud... - Morpheus skepp, men i ettan så är det ju bara en av hennes bröder som dör (Tank eller va han nu heter) men den andra överlever juh? Ja.. dom säger aldrig att Tank dör, men jag tror det e något sånt ssom man får lista ut själv. Det e bara coolt Citera
Wrogie Postad 7 Juni, 2003 Rapport Postad 7 Juni, 2003 Jag fattade inte ett skit när jag såg den första Matrixfilmen. En av dom första scenerna jag såg, var när Mopheus faightas mot agent Smith på en toalett. Morpheus blir ned slagen, så hårt på ett en toalettstol att hela går sönder och blir damm!! Jag trodde att det här var världens sämsta film!!! Den sög ju liksom!! Men jag visste inte hur mycket fel jag hade... :blink: Jag har nog sett första Matrix ett antal ggr. (runt 15 ungefär) Asså, om man ska fatta den, allt asså. Då räcker det inte att ha sett den på bio en gång (tycker jag) Reloadedsom jag såg för några veckor sen, var min förväntningar på max! Jag blev lite besviken men samtidigt tycker jag den var bra, riktigt bra. Manuset gillar jag :P . Oraklet och allting. För att inte tala om special effekterna. Filmen är regiserad av bröderna Wackskowski (stavas inte så!) Jag har sett en annan film av dom, Bound den gillade jag oxå. "Visuellt Begåvad", som vissa kallar den och Matrix filmerna. Att, liksom, att vi (just nu!) lever i en drömvärld. Fast vi egentligen ligger i en "pod" där maskinerna drar energi från oss. Det blir liksom som en religion, att man "tror" Antingen älskar man Matrix filmerna, eller så gillar man dom bara för special effekterna, eller så hatar man den. Det är bara att välja, fast egenligen har du redan valt Action, Reaction ----> Cause, Effect :P Jag ger Matrix 9/10 och Reloaded 9/10 oxå Citera
UNDO_2000 Postad 13 Juni, 2003 Rapport Postad 13 Juni, 2003 Min teori är att Neo är ett datorprogram i en mänsklig kropp. Om han nu skulle vara dte så borde han ju ha något samband med AIn, och på så sätt kanske kunna "döda" den. Eller så kanske han bara alstrar onaturligt mycket ström, så AIn blev "överhettad"... *spoiler* Min teori är såhär: I början av reloded så sa ju smith att han överlevde eftersom Neo hade lämnat nånting kvar i honom som gjorde att han kunde fortsätta leva. Sen när Neo slogs mot Smitharna så var de ju en Smith som försökte kopiera sig till honom. Detta kan ju ha lämnat ett spår i Neo som gör att han kan kontrolera maskinerna på utsidan också. Det var ju en annan rebell (eller va ska man kalla dom som inte e kvar i matrix) som Smith kopierade sig över till å han kunde ju uppenbarligen också styra maskiner på utsidan (eftersom han också låg i koma i slutet) Citera
UNDO_2000 Postad 13 Juni, 2003 Rapport Postad 13 Juni, 2003 Föresten, ett tips till dom som varken sett Animatrix eller Reloded men planerar att se båda: Se animatrix först Å då tänker jag alltså på alla annimatrix, alltså DVD/VHS utgåvan, inte bara dom som finns att ladda ner från nätet. Det har nämligen hänt några grejer i Animatrix som tas upp i Reloded, å ser man den först så vet man vad som jänder i animatrix, å de förstör eftersom filmerna är så korta. Men Animatrix historierna är rätt bra, å dom e snyggt animerade (de flesta av dom i alla fall). DVD-menyn är långtifrån bra, men den funkar i alla fall. (man får inte se vad filmerna heter utan istället får man bara se en otydlig bild för varje film. Kasst. Jag känner mig nästan lurad på pengarna. Som sagt, ska du köpa animatrix så köp den å se den före du ser reloded... Citera
Wrogie Postad 13 Juni, 2003 Rapport Postad 13 Juni, 2003 I Reloaded, när Neo är hos Arkiteken, i rummet med alla "tv-rutor" säger han: (men reservation att jag kan ha hört fel, för jag har bara sett den e gång) Att Maskinerna har förstört Zion 6/7 ggr och har blivit "increasingly better at it". Han säger oxå att det har funnits fler Utvalada. Jag måste se den fler gånger... det är nåt mer där... Som att maskienrna vill ha mänsligheten ska överleva, för att dom ska få sin energi. Typ . Citera
UNDO_2000 Postad 13 Juni, 2003 Rapport Postad 13 Juni, 2003 Som att maskienrna vill ha mänsligheten ska överleva, för att dom ska få sin energi. Typ . Det e ju de som e hela grejen med Matrix. Att maskinerna har fångat oss i en fiktiv värld så att dom ska kunna utvinna energi från oss genom vår kroppsvärme Citera
Turambar Postad 13 Juni, 2003 Rapport Postad 13 Juni, 2003 Det e ju de som e hela grejen med Matrix. Att maskinerna har fångat oss i en fiktiv värld så att dom ska kunna utvinna energi från oss genom vår kroppsvärme Är det inte ämnesomsättning som dom utvinner engergi ifrån? Citera
UNDO_2000 Postad 13 Juni, 2003 Rapport Postad 13 Juni, 2003 Är det inte ämnesomsättning som dom utvinner engergi ifrån? Hm... Nja, jag e inte 100% säker, men jag har för mig att det är den värmen vi producerar som dom gör till energi. Annars känns det lite onödigt att människorna ska ligga i slime Citera
Thalaxian Postad 14 Juni, 2003 Rapport Postad 14 Juni, 2003 En fråga angående Neo: Är det bara jag som har tolkat det som att han är ett program, inplanterat i en människokropp ? Det där var en intressant fundering som jag inte tänkt på innan, men med tanke på vad en viss agent håller på med så varför inte? Citera
StarTrekin Postad 15 Juni, 2003 Rapport Postad 15 Juni, 2003 De säger i filmen att maskinerna behöver människorna för att få energi och att om de utrotade dem så skulle de förstöra sin energikälla och knappt överleva. Men borde inte maskinerna lika gärna kunna använda bakterier som energikälla (eller någon annan organism)? Sen den där killen i Zion som "avgudar" Neo (han som erbjuder sig att bära väskorna) är det samma person som i Animatrix-filmen "Kid's story"? Citera
Turambar Postad 15 Juni, 2003 Rapport Postad 15 Juni, 2003 De säger i filmen att maskinerna behöver människorna för att få energi och att om de utrotade dem så skulle de förstöra sin energikälla och knappt överleva. Men borde inte maskinerna lika gärna kunna använda bakterier som energikälla (eller någon annan organism)? Om dom nu tar elen från kroppsvärmen: Människan alstrar mycket mer värme än en liten fjuttig (nästan) obetydlig bakterie... Citera
UNDO_2000 Postad 15 Juni, 2003 Rapport Postad 15 Juni, 2003 De säger i filmen att maskinerna behöver människorna för att få energi och att om de utrotade dem så skulle de förstöra sin energikälla och knappt överleva. Men borde inte maskinerna lika gärna kunna använda bakterier som energikälla (eller någon annan organism)?Nja, bakterier är ju rätt små så att få energi ur dom skulle nog inte lyckas, men fråga mig inte varför dom inte använder kor, eller elefanter eller nånting sånt... Sen den där killen i Zion som "avgudar" Neo (han som erbjuder sig att bära väskorna) är det samma person som i Animatrix-filmen "Kid's story"? *mini spoiler* Jag skulle tro det. I både reloded å Kid's story så säger ju killen att Neo räddade honom å Neo svarar båda gångerna att killen räddade sig själv... Citera
Mr Borg Postad 18 Juni, 2003 Rapport Postad 18 Juni, 2003 Är det reloaded vi snackar nu, eller Matrix världen i helhet? Reloaded var en bra uppföljare, dock ganska seg i början, speciellt den onödiga diskoscenen som varade i en evighet. Sedan var det kul att man fick se Zion, men frågan är ju nu om det också är påhittat, en Matrix, eller om varelserna skapar en ny Zion som är "verklig" varje gång den "utvalde" går under........ Mr Smith var bäst....Me Me Me ,,,,, And me Oraklet kände man ju att det var något lurt med redan i början... Citera
Wrogie Postad 18 Juni, 2003 Rapport Postad 18 Juni, 2003 ....Reloaded var en bra uppföljare, dock ganska seg i början, speciellt den onödiga diskoscenen som varade i en evighet. .... Nee.. <_< Morpheus - "lets shake this house" (eller liknade) I discoscenen spelar dom typ trival house/house/hardhouse eller???? Jag gillar det Citera
Mr Borg Postad 18 Juni, 2003 Rapport Postad 18 Juni, 2003 Jo, men just filmiskt passade inte den scenen in direkt, kändes som en nödlösning för att dra ut på tiden bara. Kunde dom klippt ner i varje fall. Citera
captain archer Postad 28 Januari, 2005 Rapport Postad 28 Januari, 2005 jag gillar matrix reloaded definitivt så den får en 10 från mej :P Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.