Jump to content
Sign in to follow this  
Crayle

Matrix Reloaded

Recommended Posts

Jaha ikväll så drar Matix Reloaded igång så jag undrar vad ni tycker om filmen, själv tycker jag det var lite mkt tv-spel över det hela, tuffa fightingsekvenser men inte så mkt mer.

Jag fick ett tips från en TSS:are om filmen:

Glöm inte att sitta kvar till eftertexterna. Efter filmen så visas trailer, etc, inför Matrix 3.

Efter att ha sett filmen (på prmiären) så blev jag besviken.

Den hade ingen stämning, dock coola fightingscener, men massa kärlekskrafs mellan.

Sedan tycker jag det var ganska fult när Neo flög super fort, Neo är för bra nu, det var mer spännande i ettan, när dom tex fick fly från agenterna. Sen borde Twins fått mer plats också.

Dock var det absolut sämsta med filmen slutet. man kan inte sluta en film med "To Be Concluded". TV-serie: ja, men inte en film!

Ettan var grymt mycket bättre på alla sätt. Ettan hade tillochmed fungerat mycket bra utan denna filmen.

Väntar mycket spänd på Revolutions.

(det finns ett annat ämne om Reloaded här)

Jag såg såg filmen i Norge och den var otroligt bra. En par av mina vänner säger att den var usel. Det tycker inte jag. Min favorit är fortfarande (agent) Smith. Det var bättre än ettan måste jag säga. Den hade mera visuella effekter och häftiga fightscener.

Spoiler varning****

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Jag har hört att Neo kommer att kunna göra samma saker i "verkligheten" som han gör i the Matrix. Då kommer det ju att vara hur enkelt som helst att besegra allt.

Filmen var inte så dålig som jag hadde fruktat, den får en 3 godkänt.

Föresten var det bara jag som ville se en re-make av stålmanen efter ha sätt filmen?

SPOILER VARNING

SPOILER

Gjorde samma tolkning att Neo var ett dataprogram i en riktig kropp.

Föresten varför låter Matrix programet Zeon uppstå om de bränt ner staden 6 gånger innan? Det borde vara logiskt att ta bort "felheten"

På det sättet slipper man någon Morfius som väcker Neo helta tiden.

Edited by rehnvall

Det jag har sett av filmen än så länge är mumma! Jag har fixat den från ett ställa jag inte får nämna för reglerna... men som sagt, mumma!

Har precis klarat spelet Enter the Matrix - bortsett från att man fick se lite filmat material under spelet, som utspelar sig under tiden som Reloaded, fick man se lite från nya filme oxå (som jag har för mig inte är med i eftertext-trailern)

Gjorde samma tolkning att Neo var ett dataprogram i en riktig kropp.

Föresten varför låter Matrix programet Zeon uppstå om de bränt ner staden 6 gånger innan? Det borde vara logiskt att ta bort "felheten"

På det sättet slipper man någon Morfius som väcker Neo helta tiden.

Det är väll för att låta den 1% som inte aksepterar the matrix hopp om att dom kan överleva/bli fria

så skulle jag tolka det

Har precis klarat spelet Enter the Matrix - bortsett från att man fick se lite filmat material under spelet, som utspelar sig under tiden som Reloaded, fick man se lite från nya filme oxå (som jag har för mig inte är med i eftertext-trailern)

usch. det spelet är alldeles för lätt, men det finns en hel del coola sekvenser i det

Nu har jag sett filmen och blev besviken. Den var inte alls lika bra som ettan.

*Spolier varning*

Den kändes rörig och konstig å ett sett som ettan aldrig gjorde. I vissa fall kändes den som de bara gjort den för att visa coola fightingscener för många av dem var onödiga. Om nu Neo kunde flyga varför flög han inte bort direkt när alla Smithskopior dök upp. Det hade ju varit mycket enklare.

Många saker tycket inte jag heller stämde med hur ettan var. Hur kom det sig att alla kände Neo och han kallade Zion hemma trots att han aldrig tidigare varit där (iaf inte i ettan). Helt plötsligt hade det även funnits massor av versioner av Matrix. Det tycket jag var skumt att det inte visades i ettan.

När Neo stod inför valet att återvända till Matrix och rädda Trinity eller rädda Zion så borde ju det skälvklara valet ha varit att döda Arkitekten, då skulle det ju aldrig mer bli ett Matrix.

Sämst var dock slutet. Så kan man inte sluta en film, en serie vars fortsättning kommer nästa vecka kan man sluta så men inte en film.

*slut på spolier varning*

(Föresten kan man inte sätta 15 års åldersgräns så man slipper alla småbarn som ränner runt och ska kissa, prata och irritera folk i allmänhet. För 11 års gräns betyder att 7 åringarna kommer i vuxet sällskap. Tycker åldersgränserna blivit alldelse för låga nu och det krävs att filmen är exterm för att det ska bli 15 års gräns.)

Edited by Suskiv

(Föresten kan man inte sätta 15 års åldersgräns så man slipper alla småbarn som ränner runt och ska kissa, prata och irritera folk i allmänhet. För 11 års gräns betyder att 7 åringarna kommer i vuxet sällskap. Tycker åldersgränserna blivit alldelse för låga nu och det krävs att filmen är exterm för att det ska bli 15 års gräns.)

Min klon som är 10, satt andlöst hela tiden. Men så är han väluppfostrad.

Även vuxna kan störa, sitta å snacka, ha mobilen påslagen, elelr som han brevid mig, satt nervöst å skakade med ett ben hela tiden, tills jag sa till han!

2an utspelar väl sig inte exakt efter 1an, därav kan man förklara att Neo är poppis bland folket och känner sig hemma i Zion. En annan miss är ju att Links tjej säger att hon förlorat två bröder till Nebbud... - Morpheus skepp, men i ettan så är det ju bara en av hennes bröder som dör (Tank eller va han nu heter) men den andra överlever juh?

Min klon som är 10, satt andlöst hela tiden. Men så är han väluppfostrad.
Synd att inte alla kan vara det.

Även vuxna kan störa, sitta å snacka, ha mobilen påslagen, elelr som han brevid mig, satt nervöst å skakade med ett ben hela tiden, tills jag sa till han!

Det stämmer tyvärr, en kille bakom oss stängde aldrig av sin mobiltelefon så den ringde 4-5 ggr under filmen.

Det var en 6 min lång slagsmålsscen: Det är lite för långt tycker jag!

Det var verkligen långt. I början av slagsmålet satt man "WoW" eller nåt sånt, men efter ett par minuter började man gäspa och undra när det var över. <_<

I går kväll var jag och B'Ellana och såg på filmen. Över huvud taget gav den ett bra intryck, även om ljudet i biografen var mycket högt. Det var mycket fart i filmen, stundtals möjligen lite för mycket av Bond-stuket.

En cliffhanger inför sista filmen som kommer i november. Ansträngd väntan kommer det att bli!

Betyget måste nog sättas rätt högt: 6,5/10

*spoiler*

Var det nån som fattade "There is no spoon"?

Det borde ju betyda att den "verkliga världen" bara var en del av Matrix och det skulle ju kunna förklara hur det kom sig att Neo helt plötsligt hade superkrafter utanför Matrix. Eller är det bara jag som börjar flumma ur lite för mycket.

Edited by Suskiv

De menade förmodligen att eftersom Neo var i Matrix när hela sked-scenen tog plats så betydde det att skeden bara var en simulation och fanns därför inte.

Angående delen att den riktiga världen också skulle vara en del utav Matrix så hoppas jag att du har fel. Det skulle vara så dåligt och taskigt mot publiken om bröderna Wachoski gjorde så att det var på det viset.

Hm...kom just på att jag inte har skrivit någon recension av filmen än....får göra det på lördag kväll, då jag kommer har sett den för andra gången :D

...och det skulle ju kunna förklara hur det kom sig att Neo helt plötsligt hade superkrafter utanför Matrix.

Min teori är att Neo är ett datorprogram i en mänsklig kropp. Om han nu skulle vara dte så borde han ju ha något samband med AIn, och på så sätt kanske kunna "döda" den. Eller så kanske han bara alstrar onaturligt mycket ström, så AIn blev "överhettad"...