Kirk^4 Posted July 25, 2003 Report Share Posted July 25, 2003 Såg att det inte fanns någon topic om Red Dwarf, vilket jag tycler är synd eftersom Red Dwarf är en av de roligaste sci-fi-serierna som jag har sett. Serien handlar om Lister som blir "nedfrusen" i stasis i tremiljoner år. När han vaknar upp visar det sig att hela besättningen dog av en strålningsorlycka och datorn, Holly, var tvungen att vänta i tremiljoner år innan strålningen hadde nått en säker nivå. Så nu är han fast i rymden med bara ett hollogram av Rimmer, hans gamla rumskompis som han ständigt går på nerverna, en utseende fixerad katt som har utvecklats i tremiljoner och mera liknar en människa än en katt plus datorn Holly, som har blivit mer eller mindre galen. Red Dwarf series I och II har släppts på dvd och III kommer i höst/vinter. Det ska även göras en Red Dwarf-film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 21, 2003 Report Share Posted August 21, 2003 En småkil serie som fungerar som underhållnig. Storyn är ju ganska kul, men ibland kan man ju fundera på handlingen. Men som sagt var så är det lite småkul, dock ska det tilläggas att det var ett tagsedan jag såg något av den nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted August 21, 2003 Report Share Posted August 21, 2003 Jag älskar Red Dwarf! Mitt favorit avsnitt är nog "parallell universes" (eller vad den hette) Där de kommer till ett parallellt universa där allt nästan är likadant fast tvärt om(krångligt att förklara) Alltså Lister, Rimmer och Holy har kvinnliga motsvarigheter och Cats motsvarighet är Dog. Det bästa med det avsnittet är nog ändå Cats sång i början "tounge tied" I det avsnittet är inte tjejen med (vad hon nu heter) När kommer hon in i serien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Vet nån om det kommer i repris på SVT? Såg det då det gick nämligen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted August 28, 2003 Report Share Posted August 28, 2003 Red dwarf? Det har jag väll nåt band av liggande nånstans? I allafall så är det en hyfsad sf-komedi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 29, 2003 Report Share Posted August 29, 2003 *haha* Underbar serie, Red Dwarf. Jättelyckad mix av skruvad brittisk humor och SF-parodi. Måste bara berätta om förra sommaren när jag var fast på en folkhögskola i Linköping. Hade jättetråkigt, men en av eleverna hade glömt kvar ett videoband med Red Dwarf i en hylla! Gissa vad lycklig jag blev när jag fann en säsong Red Dwarf till mitt förfogande (säsongerna är bara 6 avsnitt långa, men ändå). Kvällarna räddade! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VaCUm Posted October 1, 2003 Report Share Posted October 1, 2003 jag har "hittat" säsaong 1 och 2 av serien i fråga och börjat sett första avsnittet. änteligen fattar jag vad serien går ut på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted December 2, 2003 Author Report Share Posted December 2, 2003 De tre första säsaongerna har kommit ut på DVD, har hört att de håller på att göra en film som ska bli klar nästa år, tror jag... Parallell universes är ett skönt avsnitt, det är kul att könsrollerna är ombytta och att Lister blir med barn... Ett annat härligt avsnitt är Body swap när Rimmer tar över Listers kropp och svinar runt massa med den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts