Nyhet Posted May 17, 2017 Report Share Posted May 17, 2017 Det har inte ens gått ett halvt dygn sedan vi fick se den första stillbilden från Star Trek: Discovery, men för många trekkies har det känts som en evighet. Många har spänt följt hashtaggarna #StarTrekDiscovery och #CSBUpfronts på Twitter i hopp om att få en glimt av den trailer som visades upp under CBS Upfront Presentation i New York för en dryg timme sedan. Nu finns dock äntligen hela trailern att se på nätet. Många versioner av videon är regionslåsta, men trailern går bland annat att se på Twitter. Det finns även en annorlunda version av trailern på Facebook, som tycks vara anpassad för de regioner där serien kommer att visas på Netflix. Slutligen finns det även en ny affisch att spana in, till exempel på TVLine. Mer än så tänker vi inte avslöja! Se trailern med egna ögon, och dela sedan gärna med dig av dina åsikter på vårt forum! Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted May 17, 2017 Report Share Posted May 17, 2017 Jag känner mig galet peppad; riktigt bra trailer! Jag är något bekymrad över de lite mystisistiska inslagen som verkar prägla klingonerna, men man ska inte vara för kvick att döma. Jag hade ungefär samma klagomål rörande Profeterna i Deep Space Nine, och älskade ju den serien ändå. Det kan ju även hända att sådant som ser ut att vara magiskt egentligen bara är någon hittills obekant teknologi, som vi kanske lär oss mer om senare i serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 18, 2017 Report Share Posted May 18, 2017 Positivt: produktionsvärdena är i toppklass. Här är det långt ifrån den usla trailer vi fick se på Comic Con i San Diego förra sommaren. Dessutom ser skådespelarinsatser bra ut från det lilla man får se. Negativt: verkar vara den storyn många nog förväntade sig Beyond skulle ha haft, dvs en kamp med klingoner. Jag kan förstå att de behöver något folk känner igen för att locka gamla tittare till en betaltjänst. Men så himla positivt eller optimistiskt verkar det inte. Inte heller verkar det finnas någon upptäckarglädje som fanns i TOS och TNG. Jag tror det blir en bra serie, men den kommer inte nå upp till de första seriernas popularitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 19, 2017 Report Share Posted May 19, 2017 Är detta en annan trailer? De via länkarna i artikeln var längre. Verkar dock vara ganska mycket negativa kommentarer på Youtube. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted May 19, 2017 Report Share Posted May 19, 2017 2 timmar sedan, Aike sade: Är detta en annan trailer? De via länkarna i artikeln var längre. Verkar dock vara ganska mycket negativa kommentarer på Youtube. Det är Netflix-varianten, samma som den här. On 5/18/2017 at 10:57, Aike sade: Negativt: verkar vara den storyn många nog förväntade sig Beyond skulle ha haft, dvs en kamp med klingoner. Jag kan förstå att de behöver något folk känner igen för att locka gamla tittare till en betaltjänst. Men så himla positivt eller optimistiskt verkar det inte. Inte heller verkar det finnas någon upptäckarglädje som fanns i TOS och TNG. Jag tror det blir en bra serie, men den kommer inte nå upp till de första seriernas popularitet. Det är värt att påpeka att allt material i den här trailern sannolikt kommer från något av de första 3-4 avsnitten, och det är inte helt osannolikt att allt kommer från just pilotavsnittet. Således kan det vara ungefär som att representera TNG med en trailer för Encounter at Farpoint. Personligen så tycker jag att det är mer intressant att se människor agera ädelt under svåra situationer än under enkla. För att citera Sisko: "Det är lätt att vara ett helgon i paradiset." Sedan kommer ju serien att vara mer "serialiserad", vilket jag ser både gott och ont med. DS9 visade att följetonger kan förhöja Star Trek, men jag vill samtidigt så har många av Star Trek's bästa avsnitt varit fristående - Darmok, The City on the Edge of Forever, The Measure of a Man, m.fl. - och jag vill inte helt gå miste om dem. Förhoppningsvis ger utökningen till 15 avsnitt utrymme för mer variation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 (edited) Hittills är jag försiktigt optimistisk. Efter JJ Trek, som jag personligen inte gillar, försöker jag att inte ha för höga förväntningar. Vad det gäller skådespelarna så är jag ett grymt stort fan av Doug Jones. Falling Skies är en av mina all-time top 5 tv-serier. Han lyckades nästan på egen hand rädda säsong 4 och 5 med sin insats som Cochise. Även Sonequa Martin-Green gör att jag drar mig mer och mer åt det optimistiska hållet angående Discovery, då jag är ett stort fan av The Walking Dead också. Edited May 22, 2017 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 Ser ut att kunna bli riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted May 29, 2017 Report Share Posted May 29, 2017 Wow! Fick gåshud när jag såg trailern! Så otroligt roligt med någonting nytt! Hoppas det blir riktigt bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 4, 2017 Report Share Posted June 4, 2017 Jag hoppas att de snart sätter ett faktiskt premiärdatum - den kvällen måste vikas åt Star Trek - jag vill bjuda in kompisar och allt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts