Gå till innehåll

Ferenger


Rekommenderade inlägg

100!!! Det var ingen stor förtjänst... :ferengi:

<{POST_SNAPBACK}>

Näpp, speciellt med tanke på att du sålde dina kroppsdelar för 500 (avsn Body parts, DS9 4.25), så borde man få mycket mer får ALLA ferenger :D

<{POST_SNAPBACK}>

Logiskt, obestridbart mycket logiskt :vulcan:

Så då vet vi varför ferengerna aldrig blivit förådda. Ingen har helt enkelt haft råd att köpa dem :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan utan problem tänka mig en Ferengisk läkare. En tjock snubbe som spelar på patienternas imbillning. Ger fuskmediciner och skickar dyra räkningar.

Detta leder inte till välfärd och friska ferengier?

Forskarna är vimsiga och tankspridda typer som är övertygade om att deras upptäckter kommer ge dem latinum för resten av livet. Självklart kommer de inte på något, eller blir lurade av nån som är smartare.

Precis så som jag ser det. Men, de har faktiskt riktigt snygga rymdskepp som dessutom fungerar. Hur är detta möjligt med sådana forskare?

Jag kan inte förstå varför någon Fereng skulle utbilda sig till officer. Men jag kan tänka mig unga Ferenger som blir lurade att skriva på värvningskontrakt, som försöker fly från nått, eller som bara söker lycka. De utgör manskapet.

Hur kan sådana soldater, med sådan moral, ha lyckats försvara sin allians i alla år?

Jag håller med dig "Great Bird of the Galaxy". Precis så ser jag också på feringierna. Men jag förstår inte hur "The Ferengi Alliance" Kan hålla ihop med sådana yrkesutövare, med sådan moral. Ett mysterium!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hmm...Jag känner att jag måste stå upp för denna "utsatta" ras.

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tänker på ett lysande avsnitt ur DS9, när Sisko och Quark befinner sig i en strulig situation. Sisko har fått nog av Quarks frågor och försöker att tysta honom, då Ouark, med stål i blicken, säger något liknande som: Du kanske finner oss som problematiska, men det är ingenting jämfört med er människor...Slaveri, koncentrationsläger och kosmiska krig. Vi har i alla fall inte fallit för den barbarismen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...