Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Voyagers första säsong på DVD

Recommended Posts

Så där, nu har jag börjat titta på den första boxen för VOY. Vad tyckte ni?

Jag gillade materialet med den förste Janeway, men jag saknade att hon inte blev intervjuad. TOS-avsnitten hade jag visst redan sett, men det är alltid kul att träffa på dem igen.

Har bara sett ett VOY-avsnitt i dag, och det var Parallax. Allt känns så nytt: För skådespelarna, för rollkaraktärerna i deltakvadranten, så att jag kände mig ny på Voyager jag med! Jag ramlade tillbaka i tiden till -97.

Jag har bara tittat på utsidan än så länge, men visst är den ohyggligt snygg!?!?!!! Mycket snyggare än de andra boxarna tycker jag... :D

Nu har jag tittat lite och jag är förtjust. Menyerna, åh så snygga! Sen kastade jag mig såklart över scenerna med den första kaptenen...Jag är glad att hon inte fortsatte och att Kate fick rollen istället. Hon kändes så...oengagerad på nåt sätt, men det kanske beror på att man jämför henne med Mulgrew?! Spännande var det i alla fall...

Nu återstår bara att njuta av avsnitten, ägnade mig åt Caretaker igår. Även om jag är vanvettigt förtjust i de övriga serierna så har VOY en speciell plats i mitt hjärta eftersom det var den serien som fick mig att fastna för Trek till att börja med.

Men varför är det så få avsnitt i första säsongen? Jag har aldrig tänkt på det förut, men det blev tydligt när boxen för det första bara innehåller 6 skivor och 2 av dem är extramaterial. Så det är alltså bara 15 avsnitt (eller 16 om man räknar Caretaker som två...)

Jaja, hursomhelst så ÄLSKAR :wub: jag den redan och den får betyg 7 av 5 möjliga

:lol:

Edited by MrsRiker

Jag måste hålla med om att designen är mycket snygg. Dessutom så kändes uppstarten av skivorna betydligt snabbare än på ex DS9-boxarna, så de verkar ha jobbat på ordentligt även där. Aningens stel design i introduktionen, dock (i min smak).

Jag håller med er, det är verkligen en snygg box. Mycket snyggare än TNG boxen.

Menyn är helt okej. Det är väldigt snyggt med simulationerna med skeppet.

Jag var först väldigt kritiskt mot menyn då jag tyckte att det var lite stelt, men å andra sidan så får man verkligen snygga simulationer med skeppet.

Jag har inte hunnit gå igenom allt med extra materialet, men det verkar vara helt okej. Ps! Det finns 3 stycken lost in transmission. Det gäller bara att hitta dem. Har ni andra hittat dem?

Började att kolla på fotogallerian, men gav upp efter ett tag. Hur många bilder finns där egentligen? Någon som har räkningen?

Jag gillade verkligen boxen, lite minus dock att det endast var 15 avsnitt på säsong 1. Ser fram emot säsong 2. :)

Fråga: Tror ni att designen kommer att ändras? TNG-design ändrades nästan varje gång.

Edited by Kathryn Archer

Jag fick också min box igår :)

Har redan hunnit titta på Caretaker och några fler avsnitt, Caretaker är fortfarande bra som pilotavsnittet till starten av en ny serie, även om man har sett det några ggr.

Håller med om att designen på både boxen och menyerna var snygg.

(Jag har hittat 4 st "Lost in transmission")

Vad menas med "Lost in transmission"?
Det är små "avsnitt" där skådespelare kommenterar något i tex. ett avsnitt. Det är speciella interjuvsfragment med olika personer. De är bara ca 1 minut långa. På skeppet finns ett "gömt" område som du kan trycka på. På du trycker på dessa spelas det upp ett "avsnitt". De som finns är:

00:01:41:14 | THE LOST TRANSMISSION

00:00:56:10 | LOST TRANSMISSION 02

00:01:28:21 | LOST TRANSMISSION 03

00:01:24:22 | LOST TRANSMISSION 04

Det kommer att dyka upp flera sådana för de andra säsongerna.

Lost Transmissions From The Delta Quadrant:Skjult i menuerne på DVDen kan man finde specielle interviewsegmenter med Kate Mulgrew, Michael Piller, Brannon Braga og gæsteskuespiller Vaughn Armstrong. // info från trekkies.dk
Edited by Kathryn Archer

Nu (igår) har jag äntligen fått boxen!

Den kom ju så sent som i fredags, eller igår, till SF-bokhandeln i Gbg. Nu har jag den i alla fall.

Någon mer än jag som upptäckt att avsnittin från Vhs-banden 1.9 och 1.10 inte finns med?

Jag kollade upp detta, och de ska tydligen komma i säsong 2-boxen i stället.

Det kanske kan förklara lite granna i alla fall när det gäller att det är väldigt f?? avsnitt...

Jag håller md om att både boxens design och menyn var jättefin.

Tyvärr har jag inte kollat på extramaterialet än, men det ska jag göra. :rolleyes:

Jag längtar redan till nästa box!

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Jag funderar på att köpa lite voyagerboxar nu framöver. Men, jag har för mig att jag läst någonstans att den svenska textningen inte hänger med riktigt. Stämmer detta? Ni som köpt dessa boxar och tittat på några skivor/boxar kan väl skriva och tala om detta?

Har införskaffat Voyager 1 boxen nu! :)

Men...

Är det inte fortfarande lite för dyrt ändå? speciellt för första säsongen som har så få avsnitt om man jämför med andra säsongen.....

Sedan var det väl lite lamt att det mesta av boxen bara var plast och att skivorna bara låg i små genomskinliga plastfodral (även om själva boxen självklart var snygg, så känns det som om de faktiskt skulle kunna göra boxen lite mindre flashig, och sänka priset ett par hundralappar istället.)?

Eller vad tycker ni?

Edited by Döparn

Mmm, nu har jag sett ungefär hälften av alla avsnitt på boxen... :) de typ två eller tre första avsnitten var sega, men sen blev det mycket bättre! Boxen är nu helt underbar! :) Gillar Tom paris, riktigt cool snubbe. Som när Tom och resten av the crew var på holodäck och B'elanna sa nåt i stil med

"Tom, did you program this hologram?

-Yeah, so what?

He's a pig, and so are you."

:D

Edited by Döparn

Har sett första säsongen ett par gånger (Bara mina inspelade VHS-band), och jag har gillat Voyager starkt redan från början. Doktorn var fantastisk de första gångerna han aktiverades. Otroligt besvärad över att man inte behagade stänga av honom när han inte "användes"...

Sign in to follow this  

• Create New...