Gå till innehåll

Studenten, och livet efter det...


Nina Janeway

Rekommenderade inlägg

  • 8 månader senare...

Oj! Här var den ju, den tråd jag hade letat efter, där jag skrev om Hawaii. (Jag skrev nämligen i Kommunikationscentrat - Var finns ni alla?, men nu skriver jag alltså vidare här)

Vad blev det av mej då? Jo, idag har jag varit på jobbet. Ja, kors i taket, jag har ett jobb! MEN, det är "bara" en praktikplats. Jag praktiserar på Chalmers Golfkrog & Konferens i Landvetter (har någon västgötare här på forumet varit där kanske?), vilket innebär att jag för det mesta står i köket och diskar, skär grönsaker, panerar fisk, bär kartonger samt andra bestyr som behövs göras i ett kök. Jag tjôtar mkt med mina medarbetare också (två praoelever från åttan, kocken, chefen samt en annan som jobbar som servitör). Jag trivs jättebra för dels är det en bra sysselsättning där jag får erfarenhet, och dels för att jag får jättegod gratis mat :D Det är min förhoppning att jag ska bli kvalificerad för att få en riktig anställning nån gång, med riktig lön. Så jag kommer nog att vara på golfkrogen under sommaren, om inte annat som praktikant med ett par veckors ledigt.

Till hösten vill jag plugga igen (språkkurser eller en KY-utbildning som heter Informationsproduktion - Prepress), men inte i Hawaii! :P Hawaii, ja. Därifrån återvände jag till kalla Sverige den 18:e februari i år, och jag saknar det nåt förfärligt. Tänk att jag har varit där TVÅ gånger nu! Jag är jätteglad och det har hänt så mycket. Även om flygbiljetten går på 10 papp så ska jag självklart åka tillbaka nån dag. Lämpligtvis om ett par år, som avslutning på en utbildning!

Jag har väl ett par drömyrken i tankarna. Något jag för tillfället tänker på, är att bli flygvärdinna - är det någon på forumet som känner någon sådan kanske? - men som jag säger om allt: Vi får se vad som händer. Det skulle vara spännande att få åka flygplan hela tiden, och gå fint klädd i mörkblå kostym... Wow. Det är inte Voyager eller Enterprise-D, men i brist på det så får vi la nöja oss med vad vi har idag! :lol: Ett flygplan som färdas i 950 km/tim är rätt ballt det med. Informationsproduktion-utbildningen jag nämnde nyss, sökte jag för att jag alltid dessutom har varit estetiskt lagt. Jag tycker det är roligt att designa egna tshirts, webbsidor och annat kul, så det skulle väl vara roligt att få betalt för det.

Jahapp, Computer, end log!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj att läsa om din resa!! Och visst börjar man längta bort, var dock i USA för en månad sedan men inte i Hawaii.

Hur är det med flygvärdinneutbildningen nu? Jag har en kompis som ville bli Steward men i och med 9/11 så drogs de flesta platserna på dessa utbildningar in. Har det kommit igång än?

Har inte varit på krogen din och ätit, trots att jag är inflyttad göteborgare sedan några år tillbaka, men å andra sidan så är det ju en bit till Landvetter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Haha, vad kul att snubbla över den här tråden! Får väl uppdatera den utifall någon skulle vara fortsatt intresserad av att följa min livskrönika. :lol: Men, jag frågade ju ursprungligen om er andras liv också... Jösses vad tiden har gått fort, va? Hawaii känns nästan fjärran... (bor ju i Florida nu) Golfkrogen tänker jag faktiskt på ibland, det var en bra och kul erfarenhet. Flygvärdinneplanerna lade jag ned, och Hawaii återvände jag till redan samma år. Så går det när man råkar ut för något som kallas kärlek. :) Tro mig, det var en enorm lättnad att få slut på det lidande som innebar det dåvarande långdistansförhållandet mellan mig och min man. Det är något jag aldrig mer kommer att ge mig in på. Ångesten, oron, den hjärtskärande längtan, telefonkortskostnaderna, väntan, svårighet att tänka på någonting annat...

Curious, som Tuvok brukade säga. Är det någon här som har erfarenhet av långdistansförhållanden? Berätta gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...